Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens accidentje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lens accidentje

    Hallo

    Overlaatst heb'k een klein accidentje gehad met mijn kitlens (nikkor 18-70 dx). De lens is op de grond terecht gekomen en kan nu enkel nog van 24 tot 40 inzoomen.

    Nu ben ik op zoek naar een nieuwe lens om deze te vervangen, en omdat ik me het meest bezig houd met modelfotografie zou ik dus liefst een lens aanschaffen die daarvoor meest geschikt is.
    'k heb een budget van 500€ op dit moment. Hebben jullie een voorstel van wat de beste aankoop zou zijn?
    Het hoeft niet persé een nikkor lens te zijn, mag gerust ook een tamron zijn.

    alvast bedankt,

    Robby
    Nikon D300s

    \o/

  • #2
    Re: Lens accidentje

    met de tamron 28-75 f/2.8 kan je nooit een miskoop doen.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #3
      Re: Lens accidentje

      Portret: 85mm 1.8

      Comment


      • #4
        Re: Lens accidentje

        1.8 50mm
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment


        • #5
          Re: Lens accidentje

          Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
          1.8 50mm
          Ik gebruikte die eerst veel voor portretfotografie maar hij is echt wel te kort voor close-ups. Je krijgt dikke neuzen en zo van die dingen die je met een 85mm niet hebt, voor foto's ten voeten uit is hij wel heel geschikt. Ik heb mijn 85 f/1.8 gekocht voor 200 euro en mijn 50mm f/1.8 voor 100, de 18-70 kun je tegenwoordig krijgen voor 150-170 euro (allemaal tweedehandsprijzen.) Persoonlijk zou ik dan ook die combinatie aanraden of inderdaad die tamron (die niet even goed is als de primes, maar wel alles in 1).

          Comment


          • #6
            Re: Lens accidentje

            Tamron 28 75 2.8 ...zal je geen spijt van krijgen
            Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

            Comment


            • #7
              Re: Lens accidentje

              Oorspronkelijk geplaatst door jantjen Bekijk bericht
              Ik gebruikte die eerst veel voor portretfotografie maar hij is echt wel te kort voor close-ups. Je krijgt dikke neuzen en zo van die dingen die je met een 85mm niet hebt, voor foto's ten voeten uit is hij wel heel geschikt. Ik heb mijn 85 f/1.8 gekocht voor 200 euro en mijn 50mm f/1.8 voor 100, de 18-70 kun je tegenwoordig krijgen voor 150-170 euro (allemaal tweedehandsprijzen.) Persoonlijk zou ik dan ook die combinatie aanraden of inderdaad die tamron (die niet even goed is als de primes, maar wel alles in 1).

              70 mm geeft vervorming en 85 niet?

              Edit : vergeten
              Last edited by Keeskanon; 25 mei 2008, 19:16. Reden: vaud gelezen

              Comment


              • #8
                Re: Lens accidentje

                Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                70 mm geeft vervorming en 85 niet?

                Edit : vergeten
                Ik had het toch duidelijk over de 50mm in mijn quote.

                50 * 1.5 = 75
                85 * 1.5 = 127.5

                Comment


                • #9
                  Re: Lens accidentje

                  Zou ook voor de Tamron 28-75/2.8 gaan prachtding hoor

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lens accidentje

                    Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                    Zou ook voor de Tamron 28-75/2.8 gaan prachtding hoor
                    Lijkt me redelijk duidelijk.

                    't zal dus een Tamron 28-75mm F2,8 XR worden.

                    Allemaal bedankt voor jullie tips en zo, aangezien de tamron 316€ kost bij konijnenberg kan er eventueel nog een 50 1.8 bij van nikon, maar weet niet of dit wel interessant is.

                    jullie?
                    Nikon D300s

                    \o/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lens accidentje

                      Oorspronkelijk geplaatst door RobbyD Bekijk bericht
                      ...kan er eventueel nog een 50 1.8 bij van nikon, maar weet niet of dit wel interessant is.

                      jullie?
                      Er is in dit forum ten overvloede geschreven hoe interessant (prijs/kwaliteit) die 50mm f/1,8 wel is. Ik heb de Canon variant, en kan alleen maar herhalen wat iedereen in dit forum schrijft: mag niet in je fototas ontbreken!
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

                      Comment

                      Working...
                      X