Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies gevraagd van de Canonians

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Advies gevraagd van de Canonians

    Hallo,

    een vriend van mij gaat een 40D body kopen. Tot zover geen probleem en ik denk een goede keuze wat betreft prijs/kwaliteit/ruis. De D200 van Nikon heeft meer ruis en de D300 is boven budget. Hij zou echter graag een betere reislens aankopen type 18-200. Omdat Canon zulke lenzen niet heeft, is een mogelijke keuze de 18-200 OS van Sigma. Persoonlijk zou ik hem liever een andere lens aanraden met kleiner bereik, maar betere optische eigenschappen. In het Canon gamma ben ik niet thuis. Wat kunnen jullie aanraden met ca hetzelfde budget 300-500 EUR ? Doel is om landschappen, portretten, enz te trekken

    dank voor jullie advies
    Nikon D7000 17-55/2.8 - 70-200/2.8 VR - 18-200 VR - 105 VR Micro - 12-24/4 - 18-70 ED - 50/1.8 - 85/1.4 SB - 28DX/800/900 - TC-14EII - DR6 - Feisol CT-3372LV - Cullmann MB8.5

  • #2
    Re: Advies gevraagd van de Canonians

    Ik ben zelf aan het nadenken over het volgende.
    Wel iets boven uw budget, maar m.i. een goede combo:

    Tamron 17-50 2.8 (makkelijk in binnenruimte's vanwege bereik en lichtsterkte)
    Canon 55-250 4.0-5.6 IS (mooi telebereik + IS)
    Weliswaar mindere bouwkwaliteit, maar je hoeft er tenslotte ook niet mee te gooien

    Nieuwprijs samen ongeveer Eur 550,--

    2e hands misschien tussen Eur 450,-- / 500,--

    Ik ben ook benieuwd naar de reakties, dus blijf meelezen.

    Comment


    • #3
      Re: Advies gevraagd van de Canonians

      Als reislens zou ik de 18-200 IS van Sigma niet zomaar links laten liggen, ik wil op reis foto's maken als herinnering, niet fotografische hoogstandjes waar aan elke foto een half uur werk is geweest voordat je ze maakt, en dan nog eens minstens even lang in PS aan gewerkt is.

      De Sigma lens heeft een mooi bereik, en je hoeft niet te wisselen op reis, lekker licht, en niet zo slecht voor het algemene werk denk ik.

      Mark
      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

      Comment


      • #4
        Re: Advies gevraagd van de Canonians

        En op reis steeds wisselen van lens kan op de duur voor sommige medereizigers op de zenuwen werken.

        mir
        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

        Comment


        • #5
          Re: Advies gevraagd van de Canonians

          Ik ga mee met skatertje.
          Wil iemand per see een 18-200 dan zou ik toch 's naar de D40x kijken met de Nikon VR lens, dan ben je onder de 1000 euro klaar en heb je een handige lichte reiscombinatie. Deze combinatie moet zelfs wel onder de 900 euro te krijgen zijn.
          Ik heb de Sigma weleens gehad zonder de OS, en die lens was echt zwaar waardeloos.
          Maakt Tamron anders ondertussen ook niet iets bruikbaars?
          Last edited by Spanjaart; 25 mei 2008, 22:18.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment


          • #6
            Re: Advies gevraagd van de Canonians

            Waarom zou een lens zonder IS waardeloos zijn?
            Zou de Sigma 18-50mm F 2.8 EX DC Macro voor Canon voor iets minder dan 400 niet ideaal zijn? Breed; niet te veel tele (dat geeft doorgaans toch geen mooi effect) maar ideaal voor portretten, lichtsterk en je kan er dichtbij mee komen.
            Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

            Comment

            Working...
            X