Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens?!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke lens?!

    Hi folks,

    Ben nu reeds een kleine Twee maanden trotse bezitter van een Canon 40 D, maar begint die (jawel) kitlens moe te worden. Het zit eigenlijk zo:

    Die kitlens heeft zoals besproken last van ombuigingen op 17mm tot rond de 24mm.

    Dan een tweede nadeel waar ik met zit is dat die standaardlens een f4-5.6 is (17-85mm IS USM). Dit nadeel is vooral als ik binnen in gebouwen zit met weinig lichtinval en ik geen voorstander ben om te gaan werken met flits (wil werken met het aanwezige licht) met als gevolg dat die sluitertijd nogal lang wordt (te lang naar mijn zin) en dat ik zo ook te lui ben om die statief steeds boven te halen.

    Nu heb ik wel al wat zitten rondneuzen op het forum, maar mijn kennis betreft objectieven is laag... héél laag , en zo ook rond zitten neuzen bij konijn, art & craft.... welke objectieven er zoal bestaan maar ik kom er echt niet uit.

    Zeker is dat ik me de lenzen van Canon niet kan permiteren... als je de prijzen vergelijkt met een tamron bv...

    Dus mijn Heren... wat stellen jullie voor? (help de leek in mij)
    Om te zien wat ik uitvret: http://users.skynet.be/fb515746/

  • #2
    Re: Welke lens?!

    Echt advies welke lens je moet kiezen kan ik niet, laat ik over aan anderen.

    Maar weet wel dat héél wat lenzen te kampen hebben met barrelvervorming in de lage mm's. Dit kun je via software (vb PTlens) wel verbeteren.

    Een lichtsterke lens met weining vervorming zal je een aardige duit kosten, om het even wel merk.
    Last edited by saphi; 25 mei 2008, 12:58.
    Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
    "Casu Consulto - Modo Fac"

    Comment


    • #3
      Re: Welke lens?!

      tamron en sigma 17-50mm: super scherp
      verder brandpuntsafstanden: sigme 24-70, tamron 28-70
      heeeel lang sparen mss: canon 24-105, of 17-55 f2.8
      de brede lenzen dan: dé beste: 10-22 van canon, op één na beste, gezien de prijs: sigma 10-20
      Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
      BLOG

      Comment


      • #4
        Re: Welke lens?!

        effe gekenen wat je zo al uitvreet, dan valt de vervorming toch wel mee hoor.
        snap alleen de aankoop van een prachtige 40D niet, en dat je dan geen geld kan uitgeven voor een knappe lens.
        kijk eens naar en leuke tweedehands Canon.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Welke lens?!

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          effe gekenen wat je zo al uitvreet, dan valt de vervorming toch wel mee hoor.
          snap alleen de aankoop van een prachtige 40D niet, en dat je dan geen geld kan uitgeven voor een knappe lens.
          kijk eens naar en leuke tweedehands Canon.
          grt,bouk.
          Als ik voor minder geld dezelfde resultaat kan bekomen als met een Canonglaasje.... kan je de rekening toch snel even maken...(das dan natuurlijk mijn oordeel, of heb ik het fout? ) Als je kijkt naar de prijs van een Canon EF-S 17-55mm f 2.8 IS USM (€859) en Tamron 17-55mm f2.8 (€359)... het scheelt zomaar even de helft in prijs. Vandaar zo ook mijn vraag naar prijs EN kwaliteit

          De meesten zijn dan ook verwijderd die me teveel vervorming gaven... zeker op 17mm, dan is alles wat recht zou moeten zijn is een boog

          En de 40 D.... hij stond slechts €100 duurder of de 450 D. Dus ja...
          Last edited by Blue Point; 25 mei 2008, 13:49.

          Comment

          Working...
          X