Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wie van de twee ??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• wie van de twee ??

puur voor portret en model fotografie welke van deze twee zouden jullie dan nemen,
    zit er verschil in kwaliteit?
    scherpte?

af s 24-70 f 2.8 g ed

af s 17-55 f 2.8 g dx if ed

van de 17-55 heb ik hier op het forum al gelezen dat de meeste er erg tevreden over zijn maar
    oa konijn bied deze lens niet meer aan... (of toch niet op de site)
    de 24 - 70 denk ik is beter voor mijn doel maar...vind maar weinig gebruikers eigenlijk?? is deze minder dan? daarbij komt dat deze ook een paar 100 euro duurder is (daar geef ik niet om wil gewoon de beste van de twee!)
    o ja moet dienen voor de d80

merciekes!!
    http://www.jvs-photography.be/

Re: wie van de twee ??

Voor een DX een 17-55.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
      puur voor portret en model fotografie welke van deze twee zouden jullie dan nemen,
      scherpte?

af s 24-70 f 2.8 g ed

van de 17-55 heb ik hier op het forum al gelezen dat de meeste er erg tevreden over zijn maar
      oa konijn bied deze lens niet meer aan... (of toch niet op de site)
      de 24 - 70 denk ik is beter voor mijn doel maar...vind maar weinig gebruikers eigenlijk?? is deze minder dan? daarbij komt dat deze ook een paar 100 euro duurder is (daar geef ik niet om wil gewoon de beste van de twee!)
      o ja moet dienen voor de d80

merciekes!!
      Fotokonijnenberg biedt de 17-55 wel nog aan weet niet waar je het vandaan haalt dat ze hem niet meer verkopen.
      Qua kwaliteit zullen ze elkaar waardig zijn het hangt ervan af welke brandpunten je het best liggen.
      Uitproberen is het beste. Ik ben zoiezo een tevreden gebruiker van de 17-55
      Nikon D700 en veel te duur glas
      "You will always miss 100% of the shots you don’t take"
      my flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Voor een DX een 17-55.
        bedankt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nikon³ Bekijk bericht
          Fotokonijnenberg biedt de 17-55 wel nog aan weet niet waar je het vandaan haalt dat ze hem niet meer verkopen.
          Qua kwaliteit zullen ze elkaar waardig zijn het hangt ervan af welke brandpunten je het best liggen.
          Uitproberen is het beste. Ik ben zoiezo een tevreden gebruiker van de 17-55
          sorry idd konijn biedt deze nog wel aan (te snel gekeken denk ik of niet goed)
          uitproberen is nogal moeilijk denk ik , in de winkel gaat niet echt he, en ken eigenlijk niemand in mijn buurt die 1 van deze lenzen heeft of beter nog alletwee...

Comment

btw waar voor staat die if nu ook alweer,?

Comment

de voorloper van de 24-70 is de 28-70 of te wel the beast.

vor portret is dit(28-70) een sublieme lens, ik spreek uit ervaring.
              de 24-70 is nieuwer en heeft nanocoating. deze zou ietske beter zijn dan de 28-70 maar vaak lees je frontfocus problemen bij deze lens. (waasch. gaat die bij de latere oplagen van 24-70 eruit gaan = een kinderziekte.)

de 17-55 is een hele goeie lens ook bruikbaar voor portret. maar puur voor portret heb ik toch een voorliefde voor de 28-70.( puur gevoelsmatig hoor)

Comment

btw waar voor staat die if nu ook alweer,?
                Internal Focus

Comment

scherpte?
                  af s 24-70 f 2.8 g ed
                  Ik vermoed dat je geen D3 hebt anders zou je geen raad vragen over 1 dx lens.
                  Als je dus met dx zit, merk ik als ik mensen fotografeer dat ik veel vaker tegen de 70mm zit (of hoger) dan tegen de 17mm, maar dat is mijn stijl (veel aandacht voor gezicht). Ik vermoed dat je aan je eigen archief kan zien aan welke eind je de extra milimeters kan gebruiken ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cra Bekijk bericht
                    Ik vermoed dat je geen D3 hebt anders zou je geen raad vragen over 1 dx lens.
                    Als je dus met dx zit, merk ik als ik mensen fotografeer dat ik veel vaker tegen de 70mm zit (of hoger) dan tegen de 17mm, maar dat is mijn stijl (veel aandacht voor gezicht). Ik vermoed dat je aan je eigen archief kan zien aan welke eind je de extra milimeters kan gebruiken ...
                    die eerste zin begrijp ik niet best hoor

Comment

die eerste zin begrijp ik niet best hoor
                      Ik bedoel dat we praten over lenzen voor een dx camera zoals de d40 tem d300, dus met een cropfactor van 1,5. Indien je een D3 zou hebben zouden we de mm anders moeten interpreteren. Da's alles

Comment

Ik zou eerst zeggen:
                        - op welke camera
                        Dan:
                        - welke lenzen heb je nu, kijk eerst tegen welke beperkingen je met jouw gebruik aan loopt.
                        Dan:
                        Kijk wat je beste foto's zijn en met welke brandpuntsafstanden die genomen zijn.
                        Algemeen;
                        om mooie portretten te maken heb je meer aan 1.4/1.8 prime lenzen dan aan een 2.8 zoomlens.
                        Je hebt van Nikon vrij betaalbare van 50 en 85mm.
                        Bij groothoekfoto's gebruik je vaak een kleinere lensoperning en zal een kitlens vaak ook wel bruikbaar zijn, echt mooie bokey krijg je met groothoek pas als je heel extreme dingen koopt zoals een 2.8 14-24mm of een 1.4 28mm.
                        Sony en Olympus
                        Fotoseries

Comment

Ik mis een mogelijke keuze n.l. de 85 mm. Uitstekend geschikt voor portretten.
                          Ik fotografeer zelf met de 1.4 versie van Nikon. Pracht objectief

Comment

Onlangs de 24-70mm gekocht, en ben er heel tevreden van, gebruik hem op D300, nog geen last gehad van focusproblemen. Heb ook de 28-70mm, daarvan is de focus een ietsje trager lijkt mij.
                            Aangezien we toch meer en meer naar full-frames beginnen gaan zou ik voor de 24-70 opteren, deze lens vervang je toch niet direct.

En als aanvulling, nog een 14-24mm
                            D3s - D300+MD-10 - 14-24 - 24-70 - 70-200 VRII - 80-200 - 50 - SB900

Comment

Working...
                            X