Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 70-200 2.8 VR ... betrouwbaarheid

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon 70-200 2.8 VR ... betrouwbaarheid

    Ik kan deze lens voor een kleine 1400 euro op de kop tikken ... nieuw van april 2008 ... enige maaar ... ze werd in hongkong aangekocht!
    Is dit betrouwbaar of zijn er redenen wrm ik dit aanbod beter zou laten linksliggen???

    mvgr ... ikke
    Last edited by dodger; 23 mei 2008, 13:57.
    Clueless ...

  • #2
    Re: Nikon 70-200 2.8 VR ... betrouwbaarheid

    Persoonlijk zou ik dit niet doen - voor 1500 euro tweedehands vind je normaal al een exemplaar dat in België werd aangekocht.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

    Comment


    • #3
      Re: Nikon 70-200 2.8 VR ... betrouwbaarheid

      Ik sluit me aan bij vantje: als je toch zoveel geld aan een lens wil/kan geven zou ik gaan voor een Europese tweedehands, of iets langer sparen en een nieuwe kopen...

      R

      Comment


      • #4
        Re: Nikon 70-200 2.8 VR ... betrouwbaarheid

        ok .... thnx voor jullie reactie, ik had ook al iets dergelijks in gedachten ...
        Clueless ...

        Comment


        • #5
          Re: Nikon 70-200 2.8 VR ... betrouwbaarheid

          1500€ geef ik niet aan een 2dehands lens die nieuw rond de 1800€ kost
          als je de btw ervan af telt zit al op 1500€
          dus iemand die zelfstandig is schrijft de lens af op bv 3jaar
          koopt een nieuwe lens en verkoop de oude lens tegen de prijs dat hij die heeft aangekocht

          Comment


          • #6
            Re: Nikon 70-200 2.8 VR ... betrouwbaarheid

            + nu is het nog cashback he
            1800-150= 1650

            Comment


            • #7
              Re: Nikon 70-200 2.8 VR ... betrouwbaarheid

              Indien de lens zou komen met de 1 jarige internationale garantie (gele fiche) kan er toch geen probleem zijn?

              Comment


              • #8
                Re: Nikon 70-200 2.8 VR ... betrouwbaarheid

                Het zit zo, op Nikon objectieven is er steeds een wereldwijde garantie, eender vanwaar deze komen, maar je hebt natuurlijk best een factuur, objectieven aangekocht via een belgische winkel, genieten van twee jaar garantie, vanwege de belgische wetgeving.

                Voor Nikon Boddy's is dat niet het geval, deze moeten aangekocht zijn via Belux, en genieten van europese garantie, in België aangekocht ook twee jaar garantie, maar ik denk in Nederland zelfs ook maar één jaar.

                Zelfde met registratie, Lenzen kan je steeds registreren op de Europese Nikon site, maar een Boddy Bv. afkomstig uit Amerika zal je niet kunnen registreren op de europese Nikon site.

                Ik zou er zeker geen schrik voor hebben om een objectief aan te kopen afkomstig uit Hongkong, Japancamera en in de tijd Corné verkochten bijna niets anders.

                Als de verkoper, tussenpersoon betrouwbaar is, is er volgens mij geen probleem.

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon 70-200 2.8 VR ... betrouwbaarheid

                  En toch vind ik het altijd "knap" dat sommige zoveel geld voor een tweede hands lens betalen. Ik lees hier altijd aandachtig mee. Maar potver ik wacht altijd wel (voor zo'n prijsverschilletje) 1 maand en koop ze nieuw!

                  Groet.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon 70-200 2.8 VR ... betrouwbaarheid

                    Oorspronkelijk geplaatst door forcipiger1 Bekijk bericht
                    En toch vind ik het altijd "knap" dat sommige zoveel geld voor een tweede hands lens betalen. Ik lees hier altijd aandachtig mee. Maar potver ik wacht altijd wel (voor zo'n prijsverschilletje) 1 maand en koop ze nieuw!

                    Groet.
                    Dat zal wel betekenen dat dit soort objectieven, zeer goed zijn, en ook dat een eigenaar ervan niet metteen na aankoop, er zeker van is dat deze met de helft in waarde gaat zakken.
                    Zelf koop ik over het algemeen ook steeds nieuw, maar stel nu dat er tegen het eind van het jaar een nieuwe versie van de 70-200 komt, met Bv. nog snellere AF, Nano coating, en AF knoppen met geheugenfunctie zoals bij de nieuwste lange télé's, dan sta ik als eerste in de rij, en dan is het wel prettiger te weten dat je nog een mooie som geld kan krijgen voor je huidige 70-200.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon 70-200 2.8 VR ... betrouwbaarheid

                      tja dat zijn gekken die zoveel geld voor een tweedehands lens uitgeven
                      ten eerste heb je geen garantie dat die niet is misbruikt door een (semi) prof
                      ten tweede heb je ook geen fabrieksgarantie
                      ik geef nooit meer dan 60% van de nieuwwaarde aan een 2dehands lens
                      nikon of geen nikon
                      dan spaar ik wel verder om ze nieuw te kopen

                      Comment

                      Working...
                      X