Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon lenzen test zeer uitgebreid

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon lenzen test zeer uitgebreid

Op deze site kwam ik deze test tegen voor alle Canon lenzen voor alle diafragma's.

Nuttig als je een lens wilt aanschaffen of informatie.
    Misschien bij velen al bekend?

View the image quality delivered by the Canon EF 16-35mm f/2.8L USM Lens using ISO 12233 Resolution Chart lab test results. Compare the image quality of this lens with other lenses.
    Last edited by aadg; 21 mei 2008, 22:46. Reden: tikfout

Re: Canon lenzen test zeer uitgebreid

bij mij al lang bekend, maar inderdaad, zeer interessante website
    hij test trouwens ook sigma en tamron lenzen, ook allerlei accesoires (tassen, flitsers, filters etc)
    Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
    BLOG

Comment

?

Net eens vergeleken tussen canon 17-40 f4 en tamron 17-50 op f4, beide 30d (natuurlijk). Tamron komt er flagrant beter uit (ook op f5.6), dit verbaast me toch wel.

Leuke site idd, bedankt

Herzie

Comment

Het zijn reële testopnamen waarschijnlijk slechts met 1 examplaar
        Maar als je MTF charts en je eigen lenzen ernaast legt, zit er toch wel een duidelijke lijn in

Comment

Als ik daar de EF-S 17-55 f2,8 IS vergelijk met de EF 17-40 f4 L, dan zie ik duidelijk wat ik zelf al een hele tijd weet.
          De 17-40 presteert op f4 veel slechter dan de 17-55, de laatste is op f2,8 zelfs ongeveer even scherp als de 17-40 op f4.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Als ik daar de EF-S 17-55 f2,8 IS vergelijk met de EF 17-40 f4 L, dan zie ik duidelijk wat ik zelf al een hele tijd weet.
            De 17-40 presteert op f4 veel slechter dan de 17-55, de laatste is op f2,8 zelfs ongeveer even scherp als de 17-40 op f4.
            Dat klopt!

Ik heb de 17-40 ook gehad en vond deze voor een L lens relatief soft op f4.

De 17-55 is op 2.8 echt haar en haarscherp. Ik vind deze op 2.8 net zo scherp als de 50mm 1.8 op 2.8

Wel vind ik de 17-40 een fijnere lens vanwege zijn bouw en toch betere gesatureerde kleuren dan de 17-55.

Wat betreft de tamron 17-50. De kan idd ietjes scherper zijn, maar red het kwa zuiverheid, contrast en kleur echt niet bij de 17-40L. Ik spreek uit ervaring. De 17-40 is echt zuiverder. Scherpte is echt niet alles.
            Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aestiva Bekijk bericht
              Dat klopt!

De 17-55 is op 2.8 echt haar en haarscherp. Ik vind deze op 2.8 net zo scherp als de 50mm 1.8 op 2.8

Toevallig nergens geen voorbeeldje op 2.8 met deze lens? een 100% crop. Ik ben daar erg benieuwd naar.
              Groetjes Steco

Comment

Working...
              X