Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop Macro lens.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Aankoop Macro lens.

Ik ben aan het uitkijken voor de aankoop van een macro lens.
    Iemand ervaring met volgende lenzen? Eventueel voorkeur en waarom?

- Sigma 105mmF2.8 EX DG
    http://www.sigma-benelux.nl/products...uct.php?pid=47

of

- Tamron SP AF90mm F/2.8 Di
    http://www.tamron.com/lenses/prod/90mm.asp

Of iemand eventueel nog andere aanraders, alhoewel dit men budget ongeveer is.

Re: Aankoop Macro lens.

Hier is al bijzonder veel over verschenen. Gebruik 'zoeken' - 'geavanceerd zoeken' eens en zoek dan 'tamron 90mm' en 'sigma 105mm' maar eens op in objectieven. Of gewoon 'macro' opzoeken in objectieven.
    Weet dat iets meer tele je wat meer werkruimte zal geven, maar ook je budget doet verhogen. Sigma 150mm is bijvoorbeeld een superlens (maar ook stukje duurder).

Comment

owkay, sorry...

Comment

This website is for sale! scene24.net is your first and best source for all of the information you’re looking for. From general topics to more of what you would expect to find here, scene24.net has it all. We hope you find what you are searching for!

Comment

Ik heb een tokina 100mm gehad en moet zeggen dat dit een super lens is. 2dehands gaan die weg voor 200 euro. en kwa scherpte zal die dicht tegen de 2 andere liggen. En kost nog minder.
          nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

Comment

vroeger had ik de sigma 150 mm f/2.8 dg apo macro ex.( nieuw 700€ betaald)
            Ik was niet zo tevreden en ik heb hem verkocht om een af-s vr micro-nikkon 105 mm f/2.8 . te kopen. ( nieuw 750€ )
            dag en nacht verschil.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beaulieu Bekijk bericht
              Ik was niet zo tevreden en ik heb hem verkocht om een af-s vr micro-nikkon 105 mm f/2.8 . te kopen. ( nieuw 750€ )
              dag en nacht verschil.
              Niet om giftig te doen maar je hebt wel weinig voorbeelden om dat te staven hé .

Ik heb o.a. de Sigma 180mm en in bruikleen momenteel ook de Sigma 150mm. De 150mm is een verduiveld goede lens. Kijk maar eens op mijn site : http://www.pbase.com/hvr_oosterzele/new
              Hier staan mijn andere macro's, met verschillende types lenzen getrokken : http://www.pbase.com/hvr_oosterzele/macro

Nu is 't wel belangrijk welk toestel je hebt want niet alle lenzen bestaan voor elk toestel.

Comment

De Sigma 150mm is het laatste objectief die ik ga kopen om m'n objectiefcollectie af te sluiten.

Inderdaad zeer goede kritieken en fotos (bereik 150mm ideaal om niet te dicht bij schuwe insekten te moeten komen bvb).

Denk dat die persoon die hem test een slecht exemplaar had zeker of er niet goed mee kon werken. De Canon EF100mm had ik ook eerst op het oog, maar toch liever een 150mm qua afstand (wel moeilijk te vinden 2e hands)

Comment

Nikkor 105 2.8 VR
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik werk met de Sigma 105mm 2.8 Voorbeeldjes van mij kan je vinden in het onderdeeltje 'Macro -en close-up'.
                    Een aangenaam en goed objectief om uit de hand mee te schieten (mits wat oefening).
                    Je moet inderdaad wat dichterbij je onderwep komen, maar mits de juiste aanpak is dat zeker te doen.
                    Alleen voor het fotograferen van grote insecten zoals vlinders..., is het niet altijd de meest ideale lens heb ik gemerkt.

Als er een 150mm of 180mm bij aangeboden komt te staan, dan neem ik die er bij. Kan ik wat afwisselen.

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                    Nikkor 105 2.8 VR
                    In het profiel staat dat de TS met Canon werkt...

Oorspronkelijk geplaatst door beaulieu Bekijk bericht
                    dag en nacht verschil.
                    Je kan moeilijk een 105mm met een 150mm vergelijken. Met die 105mm zal je oa al makkelijker uit de hand kunnen werken dan met de 150mm.
                    Last edited by Ticor; 22 mei 2008, 07:06.
                    Mvg Tim

Comment

Re: Aankoop Macro lens + vraagje.

Ik heb weinig ervaring met macro en heb de Sigma 70mm 2.8 aangekocht.

Deze getest en het is verdamd moeilijk daar mee te werken uit hand. Problemen met dieptescherpte, onscherp als je een mm naar voor of achter beweegt. (Bewegende onderwerpen kun je toch niet men een statief gaan werken)

Nu is het voor mij niet direct voor insekten en ander gedierte, maar kleine objecten (bv slakkehuisje +- 1,5 cm doorsnede) en daar ben ik verrast over de weinige dieptescherpte, zelfs aan f22 (manual focus en camera gestabiliseerd) De zijkanten van het slakenhuisje zijn niet scherp genoeg.

Is dit typisch voor een macrolens?
                      Ik vraag me het nut van f 2.8 af, of zie/doe ik het verkeerd??
                      Moet ik werken op verhoudig1/3, 2/3 scherpstelpunt en gaat die voldoende dieptescherpte geven voor een object van +- 1.5 cm?

Mischien weten jullie raad.

mvg, ben
                      Nikon D300 - Nikkor 16-85 VRII - Nikkor 70-300 VRII - Sigma 70mm 2.8 Macro - SB 800 - Sony RX10... en veel creativiteit.

Comment

Re: Aankoop Macro lens + vraagje.

Oorspronkelijk geplaatst door Digi-art Bekijk bericht
                        Ik heb weinig ervaring met macro en heb de Sigma 70mm 2.8 aangekocht.

Deze getest en het is verdamd moeilijk daar mee te werken uit hand. Problemen met dieptescherpte, onscherp als je een mm naar voor of achter beweegt. (Bewegende onderwerpen kun je toch niet men een statief gaan werken)

Nu is het voor mij niet direct voor insekten en ander gedierte, maar kleine objecten (bv slakkehuisje +- 1,5 cm doorsnede) en daar ben ik verrast over de weinige dieptescherpte, zelfs aan f22 (manual focus en camera gestabiliseerd) De zijkanten van het slakenhuisje zijn niet scherp genoeg.

Is dit typisch voor een macrolens?
                        Ik vraag me het nut van f 2.8 af, of zie/doe ik het verkeerd??
                        Moet ik werken op verhoudig1/3, 2/3 scherpstelpunt en gaat die voldoende dieptescherpte geven voor een object van +- 1.5 cm?

Mischien weten jullie raad.

mvg, ben
                        Ik zou daarover een ander draadje opstarten want dit is naast de kwestie hier.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
                          Ik heb een tokina 100mm gehad en moet zeggen dat dit een super lens is. 2dehands gaan die weg voor 200 euro. en kwa scherpte zal die dicht tegen de 2 andere liggen. En kost nog minder.
                          Ik heb mij vandaag deze Tokina nieuw gekocht, lekker speelgoed, alleen moet ik er nog aan wennen. Wat de prijs betreft zit deze onderaan de ladder, daarna de Tamron en als laatste de Canon. Ik heb mij bij mijn keuze gebaseerd op reviews en voorbeelden die ik vond in combinatie met mijn model van toestel en uiteindelijk is het de goedkoopste geworden van de drie die op de lijst stonden.
                          Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
                          Website : http://runaque.deviantart.com/

Comment

Working...
                          X