Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Zoom-nikkor auto 1:3.5 43mm-86mm
Collapse
X
-
-
Re: Zoom-nikkor auto 1:3.5 43mm-86mm
Ik heb deze lens ook al jaren, nog van in het analoge tijdperk. Ik heb er ook mooie foto's mee gemaakt. Het is een van de eerste zoomlenzen van Nikon. Eigenlijk is ze gemaakt door OSAWA (of zoiets, maar niet door Nikon).
Als je verder gaat zoeken op het internet naar deze lans, zal je snel ontdekken dat het de allerslechtste lens is die Nikon ooit gehad heeft. Er zijn twee types in. Bij de oude staan de opschiften binnen de schroefdraad van de filtervatting, bij de nieuwere buiten de schroefdraad. De nieuwere is iets beter gecorrigeerd.
Laat je dus niet al te snel afschrikken door negatieve kritiek: van die lens is niet goed en die is de beste............
Je ziet dat zelfs met deze lens goede foto's te maken zijn. Ik heb er destijds zelf veel plezier aan gehad, en ik heb ze nog steeds.
Groetjes
Luc
-
Re: Zoom-nikkor auto 1:3.5 43mm-86mm
Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk berichtIk heb deze lens ook al jaren, nog van in het analoge tijdperk. Ik heb er ook mooie foto's mee gemaakt. Het is een van de eerste zoomlenzen van Nikon. Eigenlijk is ze gemaakt door OSAWA (of zoiets, maar niet door Nikon).
Als je verder gaat zoeken op het internet naar deze lans, zal je snel ontdekken dat het de allerslechtste lens is die Nikon ooit gehad heeft. Er zijn twee types in. Bij de oude staan de opschiften binnen de schroefdraad van de filtervatting, bij de nieuwere buiten de schroefdraad. De nieuwere is iets beter gecorrigeerd.
Laat je dus niet al te snel afschrikken door negatieve kritiek: van die lens is niet goed en die is de beste............
Je ziet dat zelfs met deze lens goede foto's te maken zijn. Ik heb er destijds zelf veel plezier aan gehad, en ik heb ze nog steeds.
Groetjes
Luc
Comment
Comment