Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

All-round 24-120 VR voor op reis

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • All-round 24-120 VR voor op reis

    Ik overweeg een AF-S 24-120 VR van 8 maanden oud te kopen voor op reis, de 17-55 en de 70-200 die ik bezit vind ik nogal zwaar glas om mee rond te trekken tesamen met de D300 body. De 17-55 heeft soms te weinig bereik maar is wel een groothoeklens, de 24-120 heeft dan weer VR maar minder groothoek vrees ik. Wie heeft er ervaring met deze twee lenzen?


    Groetjes
    Willem.

  • #2
    Re: All-round 24-120 VR voor op reis

    All round voor op reis ben je dan beter af met de 18 - 200 VR vééééél besproken , maar voor 95 % bijzonder goed bevonden voor wandel en reis doeleinden.
    Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

    https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

    Comment


    • #3
      Re: All-round 24-120 VR voor op reis

      Ik heb de 24-120 en de 18-200. Ik gebruik de 18-200 veel maar ik vind de 24-120 minstens even goed en misschien zelfs beter. Natuurlijk ga je groothoek missen. Van de kwaliteit van de 24-120 ga je tevreden zijn.

      mvg
      fobieke
      m.v.g.
      Fons
      Nikon D50, 50mm 1/8, AF-S VR 24-120mm

      Comment


      • #4
        Re: All-round 24-120 VR voor op reis

        Ik ben steeds zeer tevreden geweest van de 24-120 VR. In haar bereik is ze zeker zogoed als een 18-200. Als ik andere fora lees presteert dit beestje zelfs zeergoed op een D3

        Ik heb ze steeds gebruikt in combinatie met een 12-24 omdat 24mm op een DX niet echt groothoek is
        BD0497BE : Nikon body + glas
        www.RudyVerrijt.info

        Comment


        • #5
          Re: All-round 24-120 VR voor op reis

          Ik heb mijn 24-120 verkocht en een 18-200 gekocht in de plaats ... puur als all-roundlens en om mee te nemen op vakantie, was van beiden tevreden qua kwaliteit maar heb mijn voorkeur laten gaan naar de 18-200 omwille van de betere VR en het grotere bereik.
          De zogenaamde lenscreep valt bij mijn 18-200 enorm mee hoor, want dit zou één van de grootste nadelen van deze lens zijn ...
          Ik heb ook de D300 dus als je graag voorbeeldfotokes hebt stuur je maar een PM hoe je ze getrokken wilt hebben
          Deze gaat deze zomer mee naar Frankrijk tesamen met de 50 1.4 om wat lichtsterks bij te hebben
          Life can only be understood backwards, but it must be lived forwards

          Comment


          • #6
            Re: All-round 24-120 VR voor op reis

            Makkelijk genoeg: als je op een bepaald moment niet genoeg breedte of lengte hebt dan ben je blij dat je een lens erop hebt waarmee je wel fotos kunt maken. 18-200 is echt een goeie alround lens (vind maar een betere). 11x zoom dus kan dat niet zonder fouten maar die zijn helemaal niet rampzalig.
            Het probleem is dat er mensen zijn die zo'n lens met dezelfde criteria beoordelen al hun 70-200VR 2.8. En dat is niet eeeeerlijk!

            Karel

            Comment


            • #7
              Re: All-round 24-120 VR voor op reis

              de 24 120 is een goeie lens hoor.

              maar de met de 18-200 heb je toch heel wat bereik meer. + VRII

              persoonljik zou ik voor de 18 _ 200 gaan.
              tenzij de 24 120 echt een koopje is he

              Comment


              • #8
                Re: All-round 24-120 VR voor op reis

                Oorspronkelijk geplaatst door Hot radiator Bekijk bericht
                Ik overweeg een AF-S 24-120 VR van 8 maanden oud te kopen voor op reis, de 17-55 en de 70-200 die ik bezit vind ik nogal zwaar glas om mee rond te trekken tesamen met de D300 body. De 17-55 heeft soms te weinig bereik maar is wel een groothoeklens, de 24-120 heeft dan weer VR maar minder groothoek vrees ik. Wie heeft er ervaring met deze twee lenzen?


                Groetjes
                Willem.
                Je hebt een D300, een 17-55, en een 70-200, alles van Nikon vermoed ik, en dan wil je een 24-120 VR om te reizen,

                Ok. het is wat gewicht, maar denk je niet dat je bepaalde momenten spijt zal hebben dat je je topglas niet bijhebt ?

                Zo heb ik eens een Sony R1 gekocht speciaal om naar Zuid-Afrika te reizen, en eens licht bepakt te kunnen reizen, ik was er reeds een paar keer geweest, en dacht dat ik wel genoeg zou hebben aan die sony.

                Man, wat had ik spijt, dat ik daar zo beperkt was, terwijl mijn mooi Nikon spul thuis in de kast lag.

                Ik kwam op veel plaatsen net dat beetje tekort, ik herinner mij nog goed, toen we in Augrabies (grens met Namibië) bij de watervallen stonden dat ik daar heel wat télé tekort kwam om deze prachtige watervallen te kunnen fotograferen zoals ik dat had kunnen doen met mijn 200 met 1,4 X converter van voetenwerk was daar geen sprake, ik had gewoon tekort.

                Denk liever aan een goede rugzak, Lowepro of iets dergelijks die makkelijk te dragen is, inplaats van je mooie glas thuis te laten.

                Ik heb mij bij A.S.Adventure ook nog een wat grotere gewone reiszak op wielen bijgekocht, waar dan mijn lowepro in past, deze kan je tijdens het reizen voor gewone bagage gebruiken, en eenmaal ter plaatse kan je er in sommige gevallen je lowepro insteken, zo hoef je deze niet altijd op je rug te dragen.

                Ik had vroeger ook de 24-70 (NIET VR) op een D70, en ik vond dat eigenlijk niet zo een fameus objectief, toch niet in vergelijking met f2.8 glas.

                Volgens mij is een D300 beter glas waard, en in ieder geval als je het liggen hebt.

                Comment


                • #9
                  Re: All-round 24-120 VR voor op reis

                  Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  Je hebt een D300, een 17-55, en een 70-200, alles van Nikon vermoed ik, en dan wil je een 24-120 VR om te reizen,

                  Ok. het is wat gewicht, maar denk je niet dat je bepaalde momenten spijt zal hebben dat je je topglas niet bijhebt ?

                  Zo heb ik eens een Sony R1 gekocht speciaal om naar Zuid-Afrika te reizen, en eens licht bepakt te kunnen reizen, ik was er reeds een paar keer geweest, en dacht dat ik wel genoeg zou hebben aan die sony.

                  Man, wat had ik spijt, dat ik daar zo beperkt was, terwijl mijn mooi Nikon spul thuis in de kast lag.

                  Ik kwam op veel plaatsen net dat beetje tekort, ik herinner mij nog goed, toen we in Augrabies (grens met Namibië) bij de watervallen stonden dat ik daar heel wat télé tekort kwam om deze prachtige watervallen te kunnen fotograferen zoals ik dat had kunnen doen met mijn 200 met 1,4 X converter van voetenwerk was daar geen sprake, ik had gewoon tekort.

                  Denk liever aan een goede rugzak, Lowepro of iets dergelijks die makkelijk te dragen is, inplaats van je mooie glas thuis te laten.

                  Ik heb mij bij A.S.Adventure ook nog een wat grotere gewone reiszak op wielen bijgekocht, waar dan mijn lowepro in past, deze kan je tijdens het reizen voor gewone bagage gebruiken, en eenmaal ter plaatse kan je er in sommige gevallen je lowepro insteken, zo hoef je deze niet altijd op je rug te dragen.

                  Ik had vroeger ook de 24-70 (NIET VR) op een D70, en ik vond dat eigenlijk niet zo een fameus objectief, toch niet in vergelijking met f2.8 glas.

                  Volgens mij is een D300 beter glas waard, en in ieder geval als je het liggen hebt.
                  Ben ik het helemaal mee eens. Op het moment dat je net de prachtigste foto's gaat kunnen maken, laat je je topmateriaal thuis. Onbegrijpelijk, voor mij althans.
                  ______
                  www.vue.photo

                  Comment


                  • #10
                    Re: All-round 24-120 VR voor op reis

                    49 landen heb ik al bereisd (in 5 continenten) en geen minuut zou ik er aan denken om mijn topglas thuis te laten. Krijg je alleen maar spijt van.
                    En het gesleur, soms lastig, maar eenmaal thuis, rap vergeten.
                    Minder glas dan vroeger, maar beter.

                    Comment


                    • #11
                      Re: All-round 24-120 VR voor op reis

                      Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                      49 landen heb ik al bereisd (in 5 continenten) en geen minuut zou ik er aan denken om mijn topglas thuis te laten. Krijg je alleen maar spijt van.
                      En het gesleur, soms lastig, maar eenmaal thuis, rap vergeten.
                      Zo is dat. En met een goeie rugzak valt het allemaal best nog mee.
                      ______
                      www.vue.photo

                      Comment


                      • #12
                        Re: All-round 24-120 VR voor op reis

                        Mooi glas reserveren voor boompje, beestje, bloempje rond je huis en voor de eenmalige en onvergetelijke landschappen en mensen en monumenten het mindere spul meenemen, da's inderdaad spijtig. Ik zou ook eens nadenken over een comfortabele rugzak !

                        Comment


                        • #13
                          Re: All-round 24-120 VR voor op reis

                          Effe een vraag over die 24-120mm. Ben zelf in het bezit van een D40x en heb hiervoor al de 18-55VR en 55-200VR lenzen. nu wou ik overwegen om ook die 24-120mm te kopen. zou ik dit doen of zoals sommige hier zeggen toch opteren voor de 18-200mm ? Ga er wel bijzeggen dat ik een lens zoek om foto's te trekken op feestjes enzo.

                          Alvast bedankt

                          Jimmy
                          Nikon D90 - nikon 24-70 f/2.8, nikon 18-200 VRII, nikon 24-120, nikon 80-400, nikon 18-135, nikon 18-55 en nog nen hoop andere dingen

                          Comment


                          • #14
                            Re: All-round 24-120 VR voor op reis

                            Oorspronkelijk geplaatst door Serverius Bekijk bericht
                            Effe een vraag over die 24-120mm. Ben zelf in het bezit van een D40x en heb hiervoor al de 18-55VR en 55-200VR lenzen. nu wou ik overwegen om ook die 24-120mm te kopen. zou ik dit doen of zoals sommige hier zeggen toch opteren voor de 18-200mm ? Ga er wel bijzeggen dat ik een lens zoek om foto's te trekken op feestjes enzo.

                            Alvast bedankt

                            Jimmy
                            24-120 VR heeft geen AF op een D40x toestel.

                            Comment


                            • #15
                              Re: All-round 24-120 VR voor op reis

                              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                              24-120 VR heeft geen AF op een D40x toestel.
                              Geert, waarom niet
                              Het is toch een AFS lens?
                              24-120
                              Hubert

                              Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                              Comment

                              Working...
                              X