Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke telelens?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• welke telelens?

Hey iedereen,

Ga binnekort een goede telelens kopen voor op mijn alpha 700, zou het liefste de Sony 70-200mm F 2.8 G lens hebben, maar heb net geen 1800€ om er aan uit te geven. Dus zal het een andere worden, maar welke? Ben nu zo aan het vergelijken tussen de Sony 70-300mm F 4.5-5.6 G en mss een Tamron 28-300mm f 3,5-6,3 XR Di. Welke kan ik het beste nemen, of als jullie andere en betere lensen weten voor hoofzakelijk motocross-fotografie, dan typen jullie het hier maar neer.

Alvast bedankt.
    Canon 70d- Canon efs 10-22mm usm

Re: welke telelens?

Geen idee wat je budget is, maar al eens gedacht aan de Sigma 70-200 f2.8?

Ik hoor héél vaak dat die 70-200's voor sportfotografie gebruikt worden. Snelle AF door de ingebouwde HSM-motor en lichtsterk. Kost € 729,00 bij foto Rubens in Wilrijk. Is een pak minder dan € 1800,00 zou ik zo denken. Jij hebt dan nog het bijkomende voordeel dat je stabilisatie hebt in de body.

Ik hoop mijn exemplaar volgende week eens uit te proberen tijdens een motocross-wedstrijd in Ruiselede.
    Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

Comment

wel ja tot 800€ max dus dan zit deze lens er nog tussen. Bedankt voor de tip, ga er eens achter horen. En als je hem getest hebt mag je me je bevindingen altijd laten weten.

Comment

Een snel scherp stellende 70-200 met 2.8 is inderdaad de sportlens bij uitstek. Met de sigma versie heb ik zelf geen ervaring.
        Groetjes, KC
        www.sportbeelden.com

Comment

Een Sigma 70-200 f2.8 voor sony zit nog niet in het sigma gamma, heb juist gekeken op de foto konijnenberg website. Wel voor canon en nikon. Hoop dat ze er mee bezig zijn. Andere ideen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door syro Bekijk bericht
            Een Sigma 70-200 f2.8 voor sony zit nog niet in het sigma gamma
            Toch wel maar misschien nog niet bij Konijn.
            Sony A350 - Sigma 18-50 F2.8 EX - Sigma 70-200 F2.8 II EX
            (en een paar Alfa Romeo's ;-) )

Comment

Sigma komt binnenkort met een versie voor Sony met een ingebouwde motor. Tamron komt binnenkort ook met een dergelijke lens, maar dan zonder ingebouwde motor. Voor Canon is de tamron er al, en de eerste resultaten zien er goed uit, en ook de autofoucus schijnt erg goed te zijn.
              De sony 70-300 G is eveneens nieuw. De eerste indrukken zijn heel positief. Erg scherp, snelle autofocus.
              Als je voornamelijk buiten werkt zou dat voor jouw soort fotografie misschien ook geschikt zijn. Iets meer bereik maar iets minder lichtsterk.
              Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

Comment

Tiens, bij foto rubens staat de lens in de lijst:

Sigma telelenzen Sony

Misschien eens informeren...

De sony 70-300 is een G lens, zowat de L-versie van een Sony lens. Zou dus wel in orde moeten zijn denk ik. Maar ik heb nog geen reviews teruggevonden. Enkel jammer dat ze niet echt lichtsterk is. Dat zou bij bewolkt weer toch wat roet in het eten kunnen gooien.
                Last edited by Omag; 2 mei 2008, 23:15.
                Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfaromeocars Bekijk bericht
                  Toch wel maar misschien nog niet bij Konijn.
                  En dat er daar dan macro bij staat wil niet zeggen dat dit een macro lens is?

APO 70-200mm F2.8 II EX DG MACRO HSM for Pentax and Sony

Comment

nee, dit wil alleen zeggen dat je van dichtbij kan focussen. Denk dat dit ongeveer 1 meter is.

Met een echter macro lens kan je veel dichterbij focussen.
                    nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

Comment

Macro heeft niet veel te doen met op welke afstand je kan focussen maar meer met de vergroting die je kan krijgen.

De meeste 'echte' macro objectieven hebben een vertroting van 1:1 of 1:2 of zelfs groter 2:1.

De vertroting bij deze is 1:3,5. Ik zou het niet echt een macro noemen.
                      Kortste scherpstelafstand bij deze is 1m
                      Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Ja, en omdat een objectief de dag van vandaag al kan kortbij scherpstellen, plaatsen ze al heel vlug "macro" erbij.

Nuja alles voor de verkoop zeker
                        nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

Comment

weet iemand al wanneer deze telelens hier uitkomt en hoeveel euro's hij mij gaat achteruit zetten?

SONY 70-300mm F4.5-5.6 G SSM

Lees er goede dingen over.

Greetz Syro

Link : http://hongkongphooey.wordpress.com/...s-in-da-house/

Comment

Iemand met hetzelfde probleem als ik , welke te kiezen
                            Nu wist ik niet dat sigma ook een 70-200 f2,8 had.
                            Ik wil de canon 70-200 f2,8 kopen maar die is wel walgelijk duur.

Zit er zoveel verschil van de sigma tot de canon dan? waar zit het prijsverschil ?
                            www.rockshots.be

Comment

Sigma produceert vrij massaal voor alle mogelijke toestellen. De meeste Sigma EX lenzen komen aardig in de buurt van toplenzen van de merken. Ook maken ze enkele zeer aantrekkelijke lenzen die door Canon, Nikon enz. niet gemaakt worden.
                              De 70-200 is er echter nog niet met stabilisatie. Wel is het een goede lens voor sport, die niet of nauwlijks voor de Canon of Nikon onderdoet.
                              Sony en Olympus
                              Fotoseries

Comment

Working...
                              X