Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sportlens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• sportlens

Beste,

Ik heb een 40D en ben aan het sparen voor een goede zoomlens voor mijn sportfoto's: buitensporten behalve autosport. Indoor zou ik ook wel willen in verdiepen maar weet dat ik dan een sterke lens alla 70-200 L 2.8 IS.

Enige ervaringen?

Groeten
    --> www.browet-photography.be <-- Canon EOS 5D Mark II - Canon 50mm 1.4 - Canon 24 L 1.4 - Tamron AF 90mm 2.8 macro - canon 135 L 2.0 - speedlite 430 EX en 580 II - LEE filters, Mafrotto statief, California sunbounce

Re: sportlens

Bij mij staat voor sport de 70-200 2.8 VR (de nikon versie van de canon 70-200 2.8 L IS USM) er ALTIJD op voor buitensporten (atletiek, fietsen, paardensport).

Bij canon heb je de keuze uit een 70-200 2.8 of 4.0 en al dan niet met IS. Voor sport zou ik persoonlijk gaan voor de 2.8 en de IS laten schieten als het budget het niet toelaat.
    Last edited by KCfoto; 29 april 2008, 21:58. Reden: een paar foute lettertjes
    Groetjes, KC
    www.sportbeelden.com

Comment

Re: sportlens

Buiten kom je gewoonlijk wel toe met een 70-200 f4.
      Voor sport heb je niet zo gemakkelijk beeldstabilisatie nodig, maar in andere situaties kan die toch heel handig zijn. Ik weet dat de IS-versie veel duurder is, maar als ik de keuze heb zal ik nooit meer kiezen voor een niet-gestabiliseerde lens (zeker niet bij een tele).

De IS-versies (f4 en f2,8) zijn spatwaterdicht en daardoor zal er ook niet gemakkelijk stof in geraken. Bij extreme omstandigheden is dat dus ook een pluspunt.

Als de sensors in de toekomst nog wat beter worden, dan zal je met een f4 ook gemakkelijk indoor kunnen werken...

Ik gebruik zelf een 70-200 f2,8 L IS, het is wel de duurste, maar daarmee heb je ook de meeste mogelijkheden.
      Het grootste nadeel is dat ze vrij zwaar is.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Working...
      X