Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens bij een a350?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke lens bij een a350?

Hey iedereen,

Ik heb besloten om van sony a350 mijn eerste dSLR te maken maar met body alleen kom ik niet ver. Daarom dit topic.

Met mijn huidige toestel (sony H1)heb ik opgemerkt dat mijn foto's meestal slecht uitkomen bij weinig licht, daarom zou ik graag een lens kopen dat hiervoor een oplossing biedt.
    Ik dacht aan twee lenzen, een met bereik 18-55/70 AF en een ander 55/70-200/300.
    Ik zoek dus een lens met een zo goed mogelijke prijs/kwaliteit verhouding en aangezien er heel wat lenzen op de markt verkocht worden weet ik niet meer welke het beste voor mij is.

Budget +- 300 euros (worden wel in VS gekocht)

Alvast bedankt!
    http://moonphat.deviantart.com/

Re: Welke lens bij een a350?

zoals bij de meeste van deze topics, waar moeten de lenzen voor dienen? voor 300€ kan je volgens mij niet zoveel meer kopen dan de kitlenzen.

Comment

Voor $450 vind je geen set van twee lenzen die beide lichtsterk zijn.
      Zelfs op de tweedehandsmarkt geraak je er niet met dit bedrag.

Wat tweedehands het dichtste in de buurt komt :
      - Tamron 17-50/2.8 ($275)
      - Sigma 70-300 Apo ($150)
      - eventueel nog een Minolta 50/1.7 ($75 à 100)

Succes.
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Ik zou een ronde nemen met een sony vatting...........
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          lol

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            Die van Nikon zijn toch maar prul
            (die passen helemaal niet op zo een klasse camera)
            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Jah, kwas ook van plan om voor een ronde te gaan, die vierkante lenzen zeggen mij niet veel

Nou, over van inside jokes naar iets meer nuttig (voor mij dan toch )

Laten we die zoom lens maar vallen, welke +- 18-55 lichtsterke lens met een budget van rond de 300 euro raden jullie aan? Ik neem meestal foto's van mensen (in kamerlicht).

Comment

Zelf ben ik een zeer tevreden gebruiker van de tamron 17-50 mm. Nieuw geloof ik rond de 400 euro. Of ca 275 2e hands.
                Voor het telebereik zou ik kijken naar een 2e hands minolta 70-210 F/4, ook wel de "beercan" genoemd. Deze is op marktplaats regelmatig te vinden.
                Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door moonphat Bekijk bericht
                  Laten we die zoom lens maar vallen, welke +- 18-55 lichtsterke lens met een budget van rond de 300 euro raden jullie aan? Ik neem meestal foto's van mensen (in kamerlicht).
                  Je wilt de zoomlens laten vallen en vraagt advies voor een zoomlens

Maar een Tamron 17-50 2.8 is een geode.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

De tamron 17-50 is een klassieker, gaat voor 200-250 euro tweedehands denk'k. En de beercan is idd ook een klassieker, rond de 100-125 euro tweedehands.
                    Mijn foto's en fractals
                    Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

Comment

Als je inderdaad in de VS bestelt, dan kan je daar voor $400 wel een nieuwe Tamron 17-50 vinden.

En aangezien je het hebt over portret in kamerlicht: kijk zeker eens uit naar een tweedehands Minolta 50/1.7 ($75 à 125).

De telezoom kan je er inderdaad later nog altijd aan toevoegen (ofwel eerst de beercan - 70-210/4 - in plaats van de 50/1.7 hé )
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oke bedankt iedereen!

Nu weet ik al veel meer, ik ga nu nog rondzien naar prijzen enzo.

Comment

Nou, aangezien ik geen ervarin heb met lenzen, is het verschil tussen die tamron 18-50 F2.8 en kitlens van sony qua lechtsterkte echt hard merkbaar? Want body + tamron kost evenveel als body met 2 (18-70 + 70-200) kitlenzen.

Comment

Ik heb ruim een jaar best prettig gewerkt met de combinatie van 18-70 kitlens en 55-200 van tamron. Prima foto's mee gemaakt. Ik vond alleen bij bijvoorbeeld foto's maken bij minder licht dat de kitlens moeilijker scherp stelde. Ook vond ik in bepaalde gevallen de scherpte van de kitlens niet optimaal. Vandaar dat ik de kitlens heb vervangen door de Tamron 17-50.
                            Om mee te starten is de kitlens een prima lens. en als je na verloop van tijd tegen beperkingen aanloopt zijn er voldoende alternatieven.
                            De 55-200 van tamron gebruik ik nog steeds. Compact, licht en heel scherp voor zijn prijs.
                            Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

Comment

Ik heb zelf gekozen voor de combinatie van de A350 body en de 18-50 2.8 Macro lens van Sigma. Gelukkig kan ik ook nog een oude Sigma 75-200 2.8-3.5 van een vriendin gebruiken :-)
                              Nog even sparen voor de nieuwe 70-200 2.8 van Sigma :-)
                              Sony A350 - Sigma 18-50 F2.8 EX - Sigma 70-200 F2.8 II EX
                              (en een paar Alfa Romeo's ;-) )

Comment

Working...
                              X