Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

keuze 1 lens of 2 lenzen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• keuze 1 lens of 2 lenzen

Hallo heb een dilemma.
    Ik wil me de sony A300 gaan kopen.
    Ik twijfel nu tussen 2 combinaties.
    Of een sony DT 18-250 f/3,5-6.3 €479
    of Sigma 17-70f2.8/4.5 DC Macro met Tamron 70-300 f4-5.6 DI LD macro 1:2 samen €430

Ik weet dat hier al veel over is getikt. Maar heb wel een aparte combi.
    Ik weet dat we een zoekfunctie hebben maar hier worden de lensen apart in behandeld.
    Alvast bedankt voor de moeite. By the way budget voor totaal camera en lens(en) is €1000
    Groetjes Wim
    Last edited by slimpie; 21 april 2008, 17:04.
    "The important thing is not the camera but the eye..............

but the camera helps "

Re: keuze 1 lens of 2 lenzen

ik denk dat de algemene trend is : 2 lenzen is beter dan 1 overkoepelende

Ik vermoed trouwens dat je de tamron 70-300 bedoelt

Die Sigma krijgt blijkbaar toch goede commentaren...
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

Comment

ik heb voor de 'slecht weer situaties' toch maar de tamron 18-250 aangeschaft...en blijkt nu dat ik voor het overgrote deel die lens er toch maar laat op staan ondanks ik ook een 'duo-combinatie' heb
      Sony RX10 Mark IV
      nog een fijne dag verder!
      Guido

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guido1956 Bekijk bericht
        ik heb voor de 'slecht weer situaties' toch maar de tamron 18-250 aangeschaft...en blijkt nu dat ik voor het overgrote deel die lens er toch maar laat op staan ondanks ik ook een 'duo-combinatie' heb
        Slecht weersituatie en dan minder lichtsterke lenzen gebruiken

Greetz rich
        D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

Om te starten zou ik zeggen:
          a300 + kitlens (18-70) + tweedehands Minolta 100-300 Apo ("D" eventueel).
          Dan heb je nog iets over voor een goede flitser.
          Als je daarna een vervanger voor de kitlens wil, kan dat nog altijd.

Maar de combinatie met de Sony 18-250 is zeker ook OK.
          Enkel duurder, en minder goede beeldkwaliteit van 100 tot 250 dan de Minolta hoewel zeker nog ruim OK voor de meesten onder ons, minder snelle AF en minder lichtsterk. Je hebt anderzijds wel de enorme flexibiliteit en het comfort wat bereik van die ene lens betreft.
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Altijd in 2x zou ik zeggen. Ik kan me alleen niet voorstellen dat de Sigma 17-70 veel kwaliteitswinst gaat opleveren t.o.v. een kitlens met dat bereik. Zo veel is 2/3 atop lichtsterkte nou ook weer niet.
            De Tamron 70-300 is een van de beste in de goedkope klasse, maar zoals gezegd zijn daar ook alternatieven voor.
            Sony en Olympus
            Fotoseries

Comment

Alvast bedankt voor de reacties.
              Wat betreft de sigma 17-70. Deze zou van betere kwaliteit zijn dan de kitlens. Hij zou beter scoren wat betreft ca en minder vignetting.
              Maar dat is alleen wat ik lees in reviews. Hij zou ook scherper zijn.
              Groetjes Wim
              "The important thing is not the camera but the eye..............

but the camera helps "

Comment

met slechtweer situaties bedoel ik : felle wind aan zee of in stofferige omgevingen: wil dus zand en andere rommel vermijden. Niet bij donker en duister weer, weet ik ook wel
                Heb trouwens eens bij mijn analoge Canon indertijd een lens in het zand laten vallen.....meer uitleg hoeft niet denk ik...
                Sony RX10 Mark IV
                nog een fijne dag verder!
                Guido

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guido1956 Bekijk bericht
                  met slechtweer situaties bedoel ik : felle wind aan zee of in stofferige omgevingen: wil dus zand en andere rommel vermijden. Niet bij donker en duister weer, weet ik ook wel
                  Heb trouwens eens bij mijn analoge Canon indertijd een lens in het zand laten vallen.....meer uitleg hoeft niet denk ik...
                  Houd er wel rekening mee dat de meeste zoomlenzen die van lengte veranderen tijdens het zoomen ook fungeren als stofzuiger.
                  Word je lens langer dan komt er lucht van buiten de lens in om het extra volume wat in de lens onstaat op te vullen.
                  Werk je dan in een stoffige omgeving dan komt er ook stof in je lens / body.

Lens in het zand laten vallen, tsja dit kan ook bij prachtig stralend weer.
                  En mocht er geen zand zijn dan is gras, straat, modder en eender welk iets waarop de lens valt niet goed hoor, dit heeft niks met het zand te maken.

Greetz rich
                  D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door slimpie Bekijk bericht
                    Hallo heb een dilemma.
                    Ik wil me de sony A300 gaan kopen.
                    Ik twijfel nu tussen 2 combinaties.
                    Of een sony DT 18-250 f/3,5-6.3 €479
                    of Sigma 17-70f2.8/4.5 DC Macro met Tamron 70-300 f4-5.6 DI LD macro 1:2 samen €430

Ik weet dat hier al veel over is getikt. Maar heb wel een aparte combi.
                    Ik weet dat we een zoekfunctie hebben maar hier worden de lensen apart in behandeld.
                    Alvast bedankt voor de moeite. By the way budget voor totaal camera en lens(en) is €1000
                    Groetjes Wim
                    de 70-300 lenzen zijn wel redelijk traag in het scherpstellen en de kitlens van sony zelf ook luidruchtig

Comment

Working...
                    X