Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw spul: Wat?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nieuw spul: Wat?

Het is mss nog wat vroeg, maar ik wil er nu al serieus over nadenken, in september ga ik waarschijnlijk enkele dagen naar de alpen. En ik ga voor nieuwe lenzen en matriaal een budget van rond de 800 euro-1200 euro hebben.

Wat zou het interessants zijn?

Ikzelf dacht aan

Macro:
    - Canon EF-S 100mm F 2.8
    of
    - Sigma 150mm F 2.8 EX DG

Tele:
    - Canon 70-200mm f4.0

Vast Brandpunt
    - Canon 50mm f 1.8

en dan eventueel nog een flitser en statief.

Maar wat ik zeker wil is een tele en een macrolens
    Enige andere goeie opties voor dat budget?

Groetjes
    Tim
    www.bikegoals.com

Re: Nieuw spul: Wat?

Als je kleine beestjes wil fotograferen, dan heb je meer plezier aan de Sigma 150mm dan aan de Canon 100mm macro.

De 70-200 f4 is heel goed, maar niet iedereen heeft een "L" lens nodig, als je geen sport fotografeert, dan kan je net zo goed (misschien zelfs beter) kiezen voor een Canon EF-S 55-250 IS (of een Canon 70-300 IS).
    De 55-250 is veel goedkoper, veel lichter (belangrijk tijdens wandelingen), compacter, en er zit beeldstabilisatie op.

De 50mm is vooral goed voor portret, ik weet niet of je die zoveel zal gebruiken tijdens je reis. Op reis moet je dikwijls snel even een foto maken, en dan kan een zoomlens wel handiger zijn. Als je speciaal op reis gaat om te fotograferen, en je moet met niemand rekening houden, dan heb je natuurlijk wel alle tijd op je compositie te maken met een vaste lens.

Sigma 150mm f2,8 Macro: 590 euro
    Canon EF-S 55-250 IS + zonnekap: 300 euro
    Canon 430 EX (flitser) + omnibounce: 260 euro

Totaal: 1150 euro.

Maar dan heb je nog geen statief...
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmeee Bekijk bericht
      budget van rond de 800 euro-1200 euro hebben.
      Ikzelf dacht aan

Macro:
      - Canon EF-S 100mm F 2.8
      of
      - Sigma 150mm F 2.8 EX DG

Tele:
      - Canon 70-200mm f4.0

Vast Brandpunt
      - Canon 50mm f 1.8

en dan eventueel nog een flitser en statief.
      Als het of, of, of ... is zal het wel lukken maar als het en, en , en ... moet zijn denk ik wel dat je je budget zal moeten verdubbelen.
      Met het compromie van Black B@ndit zit je, zonder statief en 50mm, reeds aan het maximum.

Hubert
      Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Merci voor de reacties^^

Die 70-200 is inderdaad voor sport enzo... maar die zal niet mee op reis gaan, dus die kan wel wat wachten.

De 55-250mm lijkt me ook wel een goede compromis.

Budget kan nog vergroot worden, dat hangt ervanaf, kan ik nu nog niet zeggen.

En kmoet ze niet allemaal persé hebben, maar ik ben de beste oplossing aan het bedenken waar ik zolang mogelijk mee verder kan.

Groeten
        Tim
        www.bikegoals.com

Comment

Working...
        X