Een 2X teleconvertor? Op die lens zou'k toch geen teleconvertor gebruiken, en zeker geen 2x teleconvertor... Je verliest erg veel licht, en van je beeldkwaliteit zal er allicht niet zo veel overschieten.
Mijn foto's en fractals
Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.
wat wil je verdubbelen met die lens, je macrovergroting (1:1 en hoger) of zoomcapaciteit (36-250) ? eerder tussenringen of bellow daar zit geen glas in maar vraagt meer of extra licht
oei, ben nog maar een leek, maar ik had het zoombereik in gedachte.
maar als dat te veel kwaliteit afneemt is het niet nuttig
Bij een niet-lichtsterke lens zoals de jouwe heb je dan ook nog het risico dat je AF niet werkt en dat je dus manueel moet focussen. Je zou inderdaad beter eens testen vooraleer over te gaan tot aankoop. Kenko Pro teleconvertors zijn goede, bijvoorbeeld. Maar over het algemeen gebruik je teleconvertors beter op primes (betere beeldkwaliteit en lichtsterker). Persoonlijk zou'k eerder op zoek gaan naar een andere lens met meer mm's.
Mijn foto's en fractals
Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.
Ik heb een Tamron 18-250 en mijn Kenko 2x verdubbelaar werkt niet. De lens blijft continue focussen en als ik de body (Pentax K100) op manule focus set kan ik via d elens niet focussen. T'is te zeggen ik kan de focusring niet draaien, tenzij met kracht. Dus om m'n objectief niet te beschadigen geen verdubbelaar op die lens. Op mijn Sigma 24-70 en de kitlens en een 50mm prime geen enkel probleem.
Goeie raad : NOOIT zo iets gebruiken op dergelijke lens....
There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age. Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE
Op eender welk merk van lens met deze eigenschappen : f/3.5 - f/6.3 zet je best nooit een extender. Je verliest veel te veel lichtsterkte om ze nog enigzins te kunnen gebruiken
There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age. Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE
Comment