Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke lens voor 2de body?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• welke lens voor 2de body?

Hallo,

Ik ga mij binnenkort een 2de body aanschaffen, een 40D. Ik heb momenteel een 30D. Ik heb momenteel ook volgende lenzen: Canon 17-85 f/4-5.6, de Canon macro 100 mm f/2.8 en de Canon 100-400 L f/4.5-5.6.
    Ik wil voor mijn 2de body ook nog een lens kopen. Vermits ik wel van plan ben om ook op feestjes (weinig licht) te gaan trekken, heb ik eigenlijk wel een lichtsterke lens nodig. Ik wil er ook graag een IS op hebben. Er zijn dan maar enkele die in aanmerking komen. Ik ben wel niet zeker van welk bereik ik zou nemen. Enige hulp graag!!

keuze:
    • Canon 24-105 f/4.0 L IS
    • Canon 24-70 f/2.8 L (ik weet het deze heeft geen IS)
    • Canon 70-200 f/2.8 L IS
    • Canon 70-200 f/4.0 L IS

ik ga waarschijnlijk toch altijd met een flits (580 EX II) werken dus ik weet niet of het extra geld voor een 2.8 de moeite waard is.

alvast bedankt!!

slukes jan!
    Canon en glas
    www.jakke16.be

Re: welke lens voor 2de body?

Voor feestjes zou ik die zoom (zeker bij een 1.6 camera) uit je lijst schrappen.

Persoonlijk zou ik voor de 24-105 gaan omdat je dan ook kan experimenteren met de sluitertijden. Diafragma 4.0 is ook een mooie waarde omdat je van de portretopnamen dan nog net een gezicht scherp kan hebben.

De 24-70 2.8 zal je voor deze dingen uiteindelijk ook vanaf 4.0 schieten omdat je zal zien dat je door de geringe diepte scherpte snel mis schiet op 2.8.
    Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

Comment

ik denk dat je beste keuze uit dit lijstje de beide f2.8 zijn.
      zowel de 24-70 als de 70-200 zijn héél gereputeerde lenzen,
      en het voordeel van f2.8 haal je in donkere omstandigheden óók
      uit de klaarheid van je zoeker en bijgevolg makkelijker/snellere AF/MF.

Oorspronkelijk geplaatst door Aestiva Bekijk bericht
      Voor feestjes zou ik die zoom (zeker bij een 1.6 camera) uit je lijst schrappen.
      't zijn allevier zooms

mm
      ∏__|_ ∏__|_
      "no rules, great shots"
      Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Ik heb zelf ook al met die 2 f/2.8 lenzen gewerkt (alle 2 zonder IS) en gaven wel goede foto's. Hetgeen ik mij vooral afvraag ofdat ik heel veel ga winnen door die f/2.8 te nemen tov de f/4.0. Het prijsverschil is groot genoeg om er niet al te licht over te gaan :-)

slukes jan!
        Canon en glas
        www.jakke16.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JG16 Bekijk bericht
          Ik heb zelf ook al met die 2 f/2.8 lenzen gewerkt (alle 2 zonder IS) en gaven wel goede foto's. Hetgeen ik mij vooral afvraag ofdat ik heel veel ga winnen door die f/2.8 te nemen tov de f/4.0. Het prijsverschil is groot genoeg om er niet al te licht over te gaan :-)

slukes jan!

Je wint 1 stop !

één stop kan het verschil maken tussen een foto hebben en een foto missen
          gezien de optiek in je bezit zou ik persoonlijk voor de 24-70 F2.8 gaan.

MVG, Jeff
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

op parties ga je toch altijd met flits werken en je diafragma wat dichtdraaien omdat je anders te beperkte dof hebt.

voor feestjes zijn de 70-200 lenzen niet erg bruikbaar. Je kan voor op feestjes de 17-55 2.8 IS USM of de 17-40L 4.0 USM overwegen maar die zijn wel niet aanvullend op je 17-85 maar wel een pak scherper... Misschien ook aan een fish-eye denken?
            With Canon, I can (or at least try)
            Photastic.be ~ Passion for the picture
            Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
              Je wint 1 stop !

één stop kan het verschil maken tussen een foto hebben en een foto missen
              gezien de optiek in je bezit zou ik persoonlijk voor de 24-70 F2.8 gaan.

MVG, Jeff
              Ik heb twee f4-lenzen die ik voor concertfotografie en bandfotografie gebruik, zonder enig probleem. Als mijn f4 het niet aankan, lukt het vaak met de 2.8 ook niet en ben je beter met meteen maar 1.8... die ene stop vang je probleemloos op met het bijstellen van je ISO-waarde.
              ______
              www.vue.photo

Comment

Ik heb met een 17-55 f/2.8 IS gewerkt en heb nu een 17-40 f/4L en ik moet zeggen dat ik de IS zeker niet mis in de discotheken...

Overweeg zeker die 17-40, 24mm op een 1.6x crop is niet echt groothoek wat je soms wel eens nodig hebt. 70-200 is ook aardige lens maar ga je zeer weinig gebruiken daar...
                Huur mijn fotostudio
                Jan Cornelis Photography

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                  Ik heb twee f4-lenzen die ik voor concertfotografie en bandfotografie gebruik, zonder enig probleem. Als mijn f4 het niet aankan, lukt het vaak met de 2.8 ook niet en ben je beter met meteen maar 1.8... die ene stop vang je probleemloos op met het bijstellen van je ISO-waarde.

Keer en draai hoe je het wil het blijft één stop winst !

F2.8 op 1600 ISO = F4 op 3200 ISO

MVG, Jeff
                  Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                    Keer en draai hoe je het wil het blijft één stop winst !

F2.8 op 1600 ISO = F4 op 3200 ISO

MVG, Jeff
                    Dat is enkel van belang als je op f4 de foto niet kan maken die je op 2.8 wél kan maken. En dat is is zo weinig gevallen het geval, dat voor mij de meerkost niet te verantwoorden is.
                    ______
                    www.vue.photo

Comment

Working...
                    X