Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 70-300mm F 4-5.6 IS USM

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon EF 70-300mm F 4-5.6 IS USM

Hallo,

Ik heb besloten een 400D aan te schaffen met kitlens 18-55 en daarnaast een Canon EF 70-300mm F 4-5.6 IS USM aan te schaffen. Ik heb hier reeds veel info gevonden, maar had graag geweten of dit een aan te raden lens is voor een beginner EN of je daarmee kan natuur, sport, land en macro kan mee fotograferen?

Mijn logica achter de aanschaf van deze 'duurdere' lens is het volgend. Ik wilde eerst een 70-300 aanschaffen van tamron of sigma twv 290 euro of zo. Maar heb hier en daar veel slecht over gelezen en heb ook gelezen dat deze lens WEL een topper is. Dus waarom eerst 300 euro geven aan een '***lens' en na een jaar 500 geven aan een 'goede' lens? Das 800 euro ipv 500....

Enfin thanks for the advise....

Re: Canon EF 70-300mm F 4-5.6 IS USM

Die 70-300 is een prima lens die alles kan wat je opnoemt (natuur, sport, land) behalve macro, daar is hij minder voor geschikt.
    De IS op die lens werkt uitstekend, zelfs op 300 mm zie je het beeld stabiliseren.
    Hou er rekening mee dat hij niet echt lichtsterk is dus sport in binnenlocaties wordt moeilijk.
    Voor de rest: prima lens met excelente prijs/kwaliteit verhouding
    www.bigducksix.be

Comment

thx....

voor dat probleem van lichtsterkte, hoe kan je dat oplossen? Een externe flitser? Of is dat niet voldoende? Sorry voor de mogelijk domme vraag, maar ik moet nog veeeeeeel leren

Of eerder een canon 55-250 IS? Is de helft goedkoper....
      Last edited by icecoldkillahh; 14 april 2008, 21:15.

Comment

De lichtsterkte hangt af van het diafragma. Ik heb de 70-300 IS ook en ben er heel tevreden van. Maar voor binnenopnames kan het zijn dat de sluitertijden te lang worden. Dan heb je eigenlijk een lichtsterkere lens nodig ( diafragma f2.8 - 1.8 - 1.4 - 1.2) Deze laten meer licht door, waardoor je kortere sluitertijden krijgt en minder kans op bewegingsonscherpte. Maar lichtsterke tele's kosten serieus wat geld!

Andere manieren om het lichtprobleem op te lossen is het verhogen van de ISO-waarde en het gebruik van een flitser...
        Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door icecoldkillahh Bekijk bericht
          thx....

voor dat probleem van lichtsterkte, hoe kan je dat oplossen? Een externe flitser? Of is dat niet voldoende? Sorry voor de mogelijk domme vraag, maar ik moet nog veeeeeeel leren
          Lichtsterk beteket dat de maximale diafragma opening beperkt is tot F4 bij 70 mm en F5.6 bij 300 mm.
          Concreet: overdag en buiten beschik je over voldoende licht en kom je op iso 100 ruimschoots toe met deze waarden.
          Binnen en in donkerder situaties zal je sluitertijd zelfs op iso 400 van die mate zijn dat bewegingsonscherpte kan optreden bij sterk inzoomen.

't Hangt dus af waarvoor je hem wil gebruiken hé. Aan welke sport had je gedacht?
          (de cross foto's op m'n site zijn met deze 70-300 genomen)

edit: Omag was me voor...
          Last edited by BigDuckSix; 14 april 2008, 21:21. Reden: edit toegevoegd
          www.bigducksix.be

Comment

Om nog eventjes verder te gaan over deze 70-300.

Kan er iemand mij vertellen waar het verschil zit, tussen een
            EF 70-300 mm f 4-5.6 IS USM en een EF 70-300 mm f 4-5.6 IS USM BULK.

Ik heb de specs van deze twee lenzen gelezen, en ik kan geen verschil vinden.

Wat ik wel weet dat er een prijsverschil opzit van € 46 bij Konijnenberg NL.
            Ik zou mij deze lens willen aankopen, maar waarom meer betalen voor hetzelfde.

Kan iemand mij verder helpen.

Alvast bedankt, groetjes
            Go with the flow

Comment

Ik vind Bulk een vreemde term voor lenzen. Bij PC-materiaal betekent bulk normaalgezien dat er geen officiele verpakking en dergelijke voorzien is. Voorbeeld kaarten voor zelfbouw.

Ik vraag me af wat ze met bulk bedoelen.

De 70-300 USM IS blijft een geweldige lens trouwens. Volgens reviews staat ze optisch toch een pak verder dan de budget tele's.
              Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

Comment

Bulk is heel simpel, op die lenzen wordt er geen cashback gegeven.
                Canonian

Comment

Als ik de 70-300IS in met name het lange bereik al vrij zacht vind tekenen op de 5D vraag ik me af wat de lol van die lens kan zijn op een 40D.
                  Sony en Olympus
                  Fotoseries

Comment

De lol is dat je voor een redelijk budget een kwalitatief betere lens kan kopen met 300 mm bereik ( vergeleken met sigma 70-300 en Tamron 70-300). Ik ga van tijd tot tijd eens spotten en heb de vergelijking gemaakt met verschillende andere spotters. Ik ken verschillende mensen die na de Sigma een canon 70-300 IS ( al dan niet DO) kochten. De resultaten worden veel consistenter en zijn scherper.

Als je natuurlijk gaat vergelijken met duurdere lenzen kan ik mij inbeelden dat er wel een verschil zal zijn.

Ik kan evenwel niets zeggen over de vergelijking met een EF-S 55-250 IS lens. Die krijgt toch ook mooie kritieken...

Comment

Bulk krijg je idd geen cashback op, iets meer volledig misschien: de 'bulk' lenzen worden eigenlijk aan de winkel geleverd in een kit, soms doen ze de camera en de lens uit de kit en verkopen ze ze apart, daardoor betaal je er een lagere prijs voor dan voor de 'niet-bulk' lenzen. Bulk lenzen hebben dan wel geen serienummer op hun doos staan, ze zitten namelijk gewoon in een kartonnen doos dat de winkel meegeeft, de originele doos is nl. de doos van de kit. Geen serienummer wil zeggen dat je bij een cashback geen serienummer kan invullen, en dus gewoon geen cashback erop kan krijgen. Dit verklaart ook mede de lagere prijs.
                      Dus: als er cashback loopt: officiele lens met serienr kopen
                      als er geen cashback loopt: bulk lens kopen
                      Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
                      BLOG

Comment

Iedereen bedankt voor de reacties.

Voor icecoldkillahh, sorry om van de door jou gestelde vraag af te wijken.

Groetjes.
                        Go with the flow

Comment

Working...
                        X