Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

18-200

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 18-200

Ik denk er aan voor als ik nog klimfoto's moet maken een externe flits aan te schaffen, samen met een andere lens.
    Momenteel heb ik een 17-55 kitlens en een 70-210 (beide nikkors)
    wat denken jullie dat het beste is? de 17-55 weg en vervangen door een 18-70(wat ruim voldoende is voor klimmers op de manier dat ik ze vastleg) of toch maar beide verkopen en gaan voor bv de 18-200vr van nikkor?
    het type foto's en werkwijze zie je hier:
    http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=208010
    One life, live it!
    vernieuwde site: natuurbeeld

Re: 18-200

De 18 - 70 is zo ongeveer drie keer goedkoper tweedehands en heeft ook AF-S, wat wel belangrijk is bij sport. Daarnaast ga je ook niet zo heel veel genieten van de VR bij sport (VR kan natuurlijk bewegingsonscherpte van je onderwerp niet verminderen).

Zelf heb ik de 18 - 200, en ben er enorm tevreden van. Maar in de omstandigheid die je beschrijft lijkt het alsof dit een beetje overkill zou zijn. Misschien zijn er wel andere omstandigheden waarin je de VR en het extra bereik nodig zou hebben? Vergeet ook niet dat je, als je voor de 18 - 200 gaat, AF-S in het bereik 70 - 200 gaat hebben, wat natuurlijk ook een enorm voordeel is. Geen eenvoudige vraag dus.
    http://francks.wordpress.com

Comment

Ik moet HDS gelijk geven over de moeilijkheid van de vraag.
      Ik heb de AF-S DX VR Zoom-Nikkor 18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED en ben daar uitermate tevreden mee, maar ik vermoed ook wat overkill voor wat je wil.
      Ik heb ook nog de AF-S DX NIKKOR 16-85mm f/3.5-5.6G ED VR die misschien beter in je gebruiksgebied zal vallen, maar momenteel in verhouding nog duur is, althans als je hem in België koopt
      Gezien je soms uit een moeilijkere positie foto's neemt is de VR waarschijnlijk wel handig alsook de AF-S
      Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
      "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

wel ja, daarom de twijfel, ik dacht initieel de 18-70 te nemen met bv de sb600/800, maar dan zag ik dat de 18-200 VR heeft...
        Ik zal het nog eens overwegen, en zien wat ik het makkelijkst 2ehands vind.
        One life, live it!
        vernieuwde site: natuurbeeld

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sparrow Bekijk bericht
          wel ja, daarom de twijfel, ik dacht initieel de 18-70 te nemen met bv de sb600/800, maar dan zag ik dat de 18-200 VR heeft...
          Ik zal het nog eens overwegen, en zien wat ik het makkelijkst 2ehands vind.
          Om de twijfel nog wat te vergroten....(sorry)
          Ik vind wel dat de 18-200 behoorlijk last heeft van distortie, de 16-85 dan weer opmerkelijk minder dan zijn equivalenten (enkel wat in de lage mm). Ik vind de 16-85 de beste DX die ik heb, mogelijks zelfs de beste DX lens die Nikon momenteel heeft
          Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
          "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Alsof het nog niet moeilijk genoeg is, zou ik juist nog even willen opmerken dat de VR van de 18 - 200 of de 16 - 85 zeker geen alternatief is voor de SB 600 of SB 800... .

Oorspronkelijk geplaatst door Selkie Bekijk bericht
            Om de twijfel nog wat te vergroten....(sorry)
            Ik vind wel dat de 18-200 behoorlijk last heeft van distortie, de 16-85 dan weer opmerkelijk minder dan zijn equivalenten[...]
            Jup, dit is zeer zeker zo voor het bredere gedeelte van de 18 - 200. Als je de 18 - 200 kiest, zou ik ook software om dit te corrigeren aankopen, bijvoorbeeld PTLens.
            http://francks.wordpress.com

Comment

Working...
            X