Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hopelijk nog een Nikon 50mm f1.4 AFS

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hopelijk nog een Nikon 50mm f1.4 AFS

Nu ik de D3 heb, hoop ik dat er ook nog een 50mm f1.4 AFS Nano cristal zit aan te komen, die full frame doet mij terug aan het analoge denken, en daar was een 50 mm objectief mijn favoriet, maar dan nog liever een AFS met Nano coating, lekker licht, compact, snelle AF en lichtsterk
    Volgens mij zou dat een topper worden bij de D3 gebruikers, nog mensen met hetzelfde gedacht

Re: Hopelijk nog een Nikon 50mm f1.4 AFS

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Nu ik de D3 heb, hoop ik dat er ook nog een 50mm f1.4 AFS Nano cristal zit aan te komen, die full frame doet mij terug aan het analoge denken, en daar was een 50 mm objectief mijn favoriet, maar dan nog liever een AFS met Nano coating, lekker licht, compact, snelle AF en lichtsterk
    Volgens mij zou dat een topper worden bij de D3 gebruikers, nog mensen met hetzelfde gedacht
    Ik heb weliswaar geen D3, het is voor mij maar een hobby, maar ben het wel met je stelling eens.
    Op dit moment geniet ik van de nieuwe 60mm (ook met Nano cristal coating), die lens is nog niet van de camera af geweest.
    mvg
    antoine200

Comment

Ik denk dat er vele op een 50mm AF-S zitten te wachten maar bij Nikon slapen ze blijkbaar nog.

D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

komt sigma daar niet met uit?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
          Ik denk dat er vele op een 50mm AF-S zitten te wachten maar bij Nikon slapen ze blijkbaar nog.

Gezien dit
          Forum voor discussies, vragen en antwoorden over objectieven en andere optische toebehoren zoals lenzen en filters. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuwe lens, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

Hoef jij niet te wachten.
          mvg
          antoine200

Comment

Sigma 30mm f/1.4 EX DC HSM is een goed alternatief

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
              Ik heb weliswaar geen D3, het is voor mij maar een hobby, maar ben het wel met je stelling eens.
              Op dit moment geniet ik van de nieuwe 60mm (ook met Nano cristal coating), die lens is nog niet van de camera af geweest.
              mvg
              antoine200
              Daar kan ik inkomen Antoine, maar die 60mm is f2.8, en maakt op een crop ook 90mm, nu ik terug van het 24X36 formaat proef, ben ik terug geneigd terug een 50mm aan te kopen, maar moest ik weten dat er op termijn een nieuwe versie 50mm komt zal ik daar zeker op wachten, 50mm AFS f1.4 en Nano coating zou toch een droomlensje zijn, ook op een cropcamera
              f1.4 geeft toch het voordeel dat je de scherptediepte volledig in de hand hebt.
              Ik heb dat hier reeds eens gezegd, soms ga ik eens een dag op stap, en dan kies ik voor één objectief, dan ga ik eigenlijk fotograferen in functie van dat objectief, wat soms tot geen resultaten komt, maar wat soms ook tot verassende resultaten kan leiden, en een 50mm zou daarvoor een ideaal objectief zijn.
              komt sigma daar niet met uit?
              Sigma Bedankt maar niet voor mij

Comment

Samen met een D40(x) of D60 zou zoiets een ideale partycombinatie zijn: klein, licht, enorm lichtsterk... en niet veel groter dan sommige bridges!

Een 30mm 1.4 AFS zou nog leuker zijn op cropcamera's, maar ik vrees dat ik zoveel centen niet heb

Comment

sigma heeft dus zo één: Sigma 30mm f/1.4 EX DC HSM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Sigma Bedankt maar niet voor mij
                    Als die nieuwe Sigma 50mm f1.4 HSM (voor Canon) uitkomt en hij is even goed als de 30mm f1,4 koop ik em direct
                    En ja, ik héb de Canon 50mm f1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scalll Bekijk bericht
                      Als die nieuwe Sigma 50mm f1.4 HSM (voor Canon) uitkomt en hij is even goed als de 30mm f1,4 koop ik em direct
                      En ja, ik héb de Canon 50mm f1.4
                      Als je echt wilt vergelijken doe dit dan niet met appels en peren.

Jij hebt dus een Canon een EF 50mm 1,4 L USM
                      mvg
                      antoine200
                      Last edited by antoine200; 14 april 2008, 18:01.

Comment

Gezien dit
                        Forum voor discussies, vragen en antwoorden over objectieven en andere optische toebehoren zoals lenzen en filters. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuwe lens, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

Hoef jij niet te wachten.
                        mvg
                        antoine200
                        Die 50mm had ik al gekocht als ze er was, das de enige lens waar ik zeker van ben dat ze er komt.
                        Normaal wou ik een D60 body kopen met een 50mm.
                        Ik heb een 50mm 1.8 van Nikon (zonder electronica) maar daar werkt de lichtmeting niet mee, het is altijd een van mijn beste lensjes geweest. Sigma heeft ook een 50mm maar ik ben niet erg Sigma achtig, de prijzen zijn ook nog niet bekend of ik heb ze nog niet gevonden en een test zou ik ook graag eerst zien ?????
                        Al die lichtsterke lenzen zoals de 28mm 35mm 50mm 85mm 105mm 135mm das allemaal niet te krijgen in AF-S, en een AF-D kopen doe ik niet want dan heb ik er later weer spijt van dat ik niet op de AF-S versie heb gewacht.
                        Last edited by Sus; 14 april 2008, 20:13.
                        D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Als je echt wilt vergelijken doe dit dan niet met appels en peren.

Jij hebt dus een Canon een EF 50mm 1,4 L USM
                          mvg
                          antoine200

De Canon EF 50mm f1.4 is geen L-lens hoor, de f1.2 versie daarentegen wel...
                          En deze f1.4 lens zál ongetwijfeld vergeleken worden met de nieuwe Sigma 50mm, ze zullen wss ook in dezelfde prijsklasse liggen...

Maar genoeg OT, het gaat hier over de Nikon 50mm AFS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scalll Bekijk bericht

De Canon EF 50mm f1.4 is geen L-lens hoor, de f1.2 versie daarentegen wel...
                            En deze f1.4 lens zál ongetwijfeld vergeleken worden met de nieuwe Sigma 50mm, ze zullen wss ook in dezelfde prijsklasse liggen...

Maar genoeg OT, het gaat hier over de Nikon 50mm AFS
                            Vandaar appels en peren.
                            mvg
                            antoine200

Comment

Working...
                            X