Welke lens past op een D40 D40x en D60 ?
Van Nikon zelf zijn dat de lenzen met AF-S en AF-I dat weet ik.
Van Sigma zijn dat lenzen met USM, maar dat staat er ook altijd niet meer op.
De vraag is nu welke lenzen van Tamron passen er op ? Wat moet daar op staan ?
En welke lenzen van Tokina gaan er op ?
Nu weet ik wel dat er een scherpstelmotor in moet zitten, maar het is niet duidelijk in de gegevens of er een inzit of niet.
Ik zoek een lens maar ik weet eigenlijk zelf niet wat.
Er staat nu een 18-55mm 3.5-5.6 op (de kitlens) en nu kan ik nog alle kanten op, een betere lens ter vervanging van de kitlens of een telezoom erbij.
Nu heb ik van Tokina een lens gezien een 50-135 f/2.8 maar weet ik niet of daar een scherpstelmotor inzit, ik vermoed van niet.
Je zou me een heel stuk op weg helpen als iemand zou kunnen zeggen die lens en die kunnen er op, vooral Tokina en Tamron lenzen zijn onduidelijk, van Nikon en Sigma weet ik het wel.
Groeten Sus
Van Nikon zelf zijn dat de lenzen met AF-S en AF-I dat weet ik.
Van Sigma zijn dat lenzen met USM, maar dat staat er ook altijd niet meer op.
De vraag is nu welke lenzen van Tamron passen er op ? Wat moet daar op staan ?
En welke lenzen van Tokina gaan er op ?
Nu weet ik wel dat er een scherpstelmotor in moet zitten, maar het is niet duidelijk in de gegevens of er een inzit of niet.
Ik zoek een lens maar ik weet eigenlijk zelf niet wat.
Er staat nu een 18-55mm 3.5-5.6 op (de kitlens) en nu kan ik nog alle kanten op, een betere lens ter vervanging van de kitlens of een telezoom erbij.
Nu heb ik van Tokina een lens gezien een 50-135 f/2.8 maar weet ik niet of daar een scherpstelmotor inzit, ik vermoed van niet.
Je zou me een heel stuk op weg helpen als iemand zou kunnen zeggen die lens en die kunnen er op, vooral Tokina en Tamron lenzen zijn onduidelijk, van Nikon en Sigma weet ik het wel.
Groeten Sus
Comment