Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikkor 60mm F2.8 VS Tokina 100mm F2.8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikkor 60mm F2.8 VS Tokina 100mm F2.8

Beste BD'ers

Momenteel heb ik een Tokina 100mm Macro F2.8.
    Ik gebruik deze uitsluitend voor studio fotografie (zo een klein zelfbouw studiootje). Ik heb op deze lens weinig aan te merken.... echt content van!

voorbeeld:
    Forum voor het plaatsen van macro- en close-up foto's Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen.

Maar ik vraag me nu af of ik beter zou kunnen presteren, betere scherpte enzo met de Nikkor AF-D 60mm micro F2.8? Deze blijkt echt retescherp te zijn

Please help me!
    > F U J I F I L M <

Re: Nikkor 60mm F2.8 VS Tokina 100mm F2.8

Oorspronkelijk geplaatst door PhotoRookie Bekijk bericht
    Beste BD'ers

Ik heb op deze lens weinig aan te merken.... echt content van!

Please help me!
    Je bent er happy mee. Is het gras groener bij de buren?? Allebei zijn ze goed: als je zin hebt om te wisselen dan wissel (om het wisselen).

Ik denk niet dat ik het zou doen.

Comment

Zo scherp vind ik ze nu ook niet denk dat nikon 60mm scherper is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door koentje1950 Bekijk bericht
        Dat vind ik altijd gevaarlijk: want is die foto niet scherp door de lens of door z'n gebruiker? Ik heb die tokina zelf ook en zou hem nooit inruilen voor de 60 mm, eerder voor een groter bereik dan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door koentje1950 Bekijk bericht
          . . . wel, ik heb beide lenzen gehad, ik kan je verzekeren dat er geen scherpteverschil te zien was, de 60 was eigenlijk lastiger om mee te werken omdat je daar wel ééérg dicht bij je onderwerp moet komen.
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Ik heb mij de nieuwe AFS Micro-Nikkor 60 mm f/2.8 G ED erbij gekocht.
            Heb lang getwijfeld tussen de de (oude) AF 60mm F2.8 en de (nieuwe) AF-S 60mm F2,8
            Beide lenzen zijn super scherp.
            De nieuwe Nikon heeft Nano Crystal Coat en dat heeft uiteindelijk bij mij de doorslag gegeven.

Waarom heb ik de 60mm erbij gekocht:
            1. de 105 mm x 1,5 cropfactor = 157mm is net iets te lang om binnen te werken.
            2. De 60mm kan ik ook nog eens inzetten voor portretfotografie wanneer ik weinig ruimte heb.
            3. De 60mm weeg een stuk minder dan de 105mm VR en daardoor ook wat makkelijker mee te nemen als extra lens.

De 100mm weg doen voor de 60mm daar zou ik zelf nog eens goed moeten over nadenken.
            mvg
            antoine200
            Last edited by antoine200; 12 april 2008, 16:27.

Comment

Hou maar vlug die 100mm macro, want dit is eigenlijk een zotte kost. Je kan beter kijken voor een lens of iets anders wat je nog niet hebt.
              nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

Comment

Hartelijk bedankt voor de info...
                @ Antoine200: wat doet die Nano Crystal dan? Maakt het de lens zoveel beter?
                > F U J I F I L M <

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PhotoRookie Bekijk bericht
                  Hartelijk bedankt voor de info...
                  @ Antoine200: wat doet die Nano Crystal dan? Maakt het de lens zoveel beter?
                  Het beste kun je eens kijken op onderstaande linken.

LetsGoDigital is uw online magazine voor Technologie en Lifestyle, met het laatste nieuws, diepgaande achtergrond artikelen en product reviews

Mijn eerste probeersel met de nieuwe lens staan hier.
                  Forum voor het plaatsen van macro- en close-up foto's Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen.

mvg
                  antoine200

Comment

Working...
                  X