Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Landschap lens voor Canon eos 400D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Landschap lens voor Canon eos 400D

Hallo

Ik heb een Canon EOS 400D met een aantal lenzen maar zou nu graag mijn 18-55mm vervangen door een veel betere landschap lens. Fisheye is wat overbodig.

Nu had ik graag jullie mening gehad over andere lenzen die goed zijn voor landschapfoto's, liefst een zoom-lens en niet te duur. Ben beginnend fotograaf van 18j en heb geen bakken vol geld.

MVG

Christophe
    Canon EOS 7D + Canon 16-35mm L + Canon 55-200 + Canon 50 f1.8 + Tamron 90mm f2.8

Re: Landschap lens voor Canon eos 400D

Voor een zoom en Canon objectief kan je eens de EF-S 10-22mm bekijken. Maar er zijn ook nog alternatieven bij Sigma en ik denk andere merken ...

Wel nog steeds behoorlijk duur natuurlijk. Maar dat heb je met die ultrabrede lensen nu eenmaal.

Of zoek je eerder terug iets in het 18-55 bereik?

Bram
    Last edited by bramz; 8 april 2008, 16:44.
    bram de greve photography | gallery | myspace
    Canon EOS 50D, EOS 400D, EF-S 17-55 f2.8 IS USM - EF 50mm f/1.8 II - EF 100mm f/2.0 USM - speedlite 430EX - Sigma 30mm f/1.4 EX DC HSM

Comment

Als je geen erg groot budget hebt lijkt de Sigma 10-20mm mij de beste (landschaps)keuze. Die krijgt erg goede reviews en ik denk dat ook een aantal BD'ers deze lens hebben en er zeer tevreden over zijn.
      € 466,71 bij Konijnenberg.

Kan je even uitleggen waarom je je 18-55 wilt vervangen, te weinig breedhoek, geen goede kwaliteit? Ik zou je 18-55 iig niet wegdoen omdat je anders zeer weinig bereik overhoudt. Edit: Ik zie dat je nog heel wat lensjes hebt, dus deze opmerking slaagt op niet veel meer .
      Last edited by Sennec; 8 april 2008, 16:46.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bramz Bekijk bericht
        Voor een zoom en Canon objectief kan je eens de EF-S 10-22mm bekijken. Maar er zijn ook nog alternatieven bij Sigma en ik denk andere merken ...

Wel nog steeds behoorlijk duur natuurlijk. Maar dat heb je met die ultrabrede lensen nu eenmaal.

Of zoek je eerder terug iets in het 18-55 bereik?

Bram
        Ik heb nog enkele andere lenzen zoals 28-80, 55-200, 90mm 2.8f, 75-300

Ik wil nu proberen meer kwaliteit te verkrijgen, scherpte en een grotere breedtehoek.

Hebben jullie soms tips om goede landschap foto's te maken?
        Canon EOS 7D + Canon 16-35mm L + Canon 55-200 + Canon 50 f1.8 + Tamron 90mm f2.8

Comment

Ik heb nog enkele andere lenzen zoals 28-80, 55-200, 90mm 2.8f, 75-300

Ik wil nu proberen meer kwaliteit te verkrijgen, scherpte en een grotere breedtehoek.

Hebben jullie soms tips om goede landschap foto's te maken?
          Een 10mm groothoek levert bij zorgvuldige compositie ongeevenaarde effekten, maar je kan dit niet elke dag gebruiken

Er is geen enkele reden waarom je met de 18-55 kitlens geen prachtige landschapsfotos zou kunnen maken

Haal wat boeken van grote fotografen, kijk op fotografie-sites naar dingen die je zelf mooi vind en probeer ook zoiets te doen

Comment

Ik gebruik ook de 400D en zat tot op heden eveneens nog met de kitlens.

Vandaag besloten om een 2e handse EF 17-40L f4 te kopen. Af en toe verschijnt er bij 'aangeboden' wel één. Denk dat dit een mooie is voor landschap, architectuur en groepsfoto's overdag.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rullz Bekijk bericht
              Ik gebruik ook de 400D en zat tot op heden eveneens nog met de kitlens.

Vandaag besloten om een 2e handse EF 17-40L f4 te kopen. Af en toe verschijnt er bij 'aangeboden' wel één. Denk dat dit een mooie is voor landschap, architectuur en groepsfoto's overdag.
              heel goede keuze hoor, tis mijn enige lens.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
              X