Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

18-200mm F3.5-6.3 DC OS /HSM hulp bij aankoop

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 18-200mm F3.5-6.3 DC OS /HSM hulp bij aankoop

Hallo,

Ik ben een echte beginner met de fotografie (en al helemaal op dit forum)
    Ik heb een canon 400d vorig jaar gekocht met een standaard kit lens 17-55mm en daarbij heb ik een canon 55-200mm lens gekocht.

Nu ben ik vanplan een nieuwe te kopen en mijn oog is gevallen op deze:
    18-200mm F3.5-6.3 DC OS /HSM

Dan hoef ik niet meer van lens te wisselen en hij heeft een Optical Stabilizer.
    Nu heb ik drie vragen,
    1. Is er een betere lens om uit te kiezen (eventueel wat duurder) met bv. 17-250mm. Ik heb hiervoor rondgekeken maar ik heb niet echt iets vergelijkbaars gevonden. (Ik wil qua budget niet boven de 500 euro komen)
    2. Ik heb rond gekeken op internet voor de goedkoopste webshop en ik vond deze:
      digicamshop € 494,-
      maar ook deze:
      digitalstreet €373,-
      Zoals je ziet zit er nogal een groot prijsverschil in, mijn vraag is: hebben de websites het nou allebij over de zelfde lens, volgens mij wel maar ik kan ergens overheen kijken, als ik straks de verkeerde bestel is een beetje zonde van de verzendkosten.
    3. En mijn laatste vraag, als ik deze lens heb, heb ik niets meer aan mijn oude lenzen, waar kan ik ze het beste vekopen? maktplaats?? of kan je ook lenzen verkopen aan een echte winkel of moet je dan perse een andere bij hun kopen.. en wat geven ze daar zoal voor..

Ik weet het, 't zijn veel vragen voor iemands eerste post.

alvast bedankt voor de hulp

Casper
    van stempvoort bedrijfs nacht en huizen fotografie Middelburg Nachtfotografie Canon EOS 5D MII, EOS 400D, Canon 17-40mm f/4L, 18-200mm IS, 18/55mm, 55-200mm, 50mm f1.8, Manfrotto 055 XDB, monopod.

Re: 18-200mm F3.5-6.3 DC OS /HSM hulp bij aankoop

Ik gebruik zeer frequent mijn Sigma 18-200mm. Best een prima lens. Het is een all-rounder met een interessant bereik en dus uitermate geschikt als reislens. In mijn foto tas zeul ik altijd de 18-200mm mee, tesamen met zijn groothoek 'broertje': de 10-20mm en een 50mm F1.4.
    De 18-200mm is een telezoom met een groot bereik. Enig nadeel is wel de beperkte lichtsterkte bij 200mm (slechts F6.3).
    Echte freaks balen van dit soort lenzen, maar een doordeweekse amateur (zoals ik ) ervaren deze lens als een interessant werkpaard.
    Mijn advies: kopen.
    Homo Sapiens Pentaxiensis

Comment

Ik was eigenlijk al min of meer voor 95% overtuigd dat ik deze wou, heb al meerdere positieve dingetjes gelezen over deze lens alleen als nadeel dat het zoomen nogal zwaar zou gaan.
      van stempvoort bedrijfs nacht en huizen fotografie Middelburg Nachtfotografie Canon EOS 5D MII, EOS 400D, Canon 17-40mm f/4L, 18-200mm IS, 18/55mm, 55-200mm, 50mm f1.8, Manfrotto 055 XDB, monopod.

Comment

Ik heb deze lens een paar maanden geleden gekocht en ben blij deze te hebben. Het is geen superlens, maar ben best tevreden over de resultaten.
        Is een handige lens om op reis te gaan. En de prijs valt goed mee.
        Niet twijfelen over deze lens !!

Comment

Bij een test in WDC kwam deze superzoom als beste naar voren.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Hou er wel rekening mee dat de 18-200 OS geen HSM geeft in de Canon vatting voor zover ik kan zien in de prijslijsten, dus AF is iets trager denk ik ?
            Bij Konijn staat ie aan 404 Euro trouwens, is wel een stuk goedkoper dan de eerste prijs in de originele post, maar digitalstreet blijkt de goedkoopste te zijn.

Johan
            Last edited by Disegno-S; 8 april 2008, 14:37.
            Disegno-S
            Specialized in Automotive photography ...

Comment

Bij mij staat deze lens ook op het lijstje, maar met de nodige twijfel. Heb vanmiddag wat gepanned (gewoon om te oefenen - fietsend zoontje) met de enige lens die ik nu nog maar heb op de 20D, nl. de kitlens. Ik moet zeggen dat die AIServo toch wat trager blijkt te worden naarmate het diafragma kleiner wordt.

Hebben de bezitters van die sigma ervaring met "snelle" foto's ? Lukt dat als je je telebereik volledig benut ?

Graag uw bemerkingen !!

Comment

De foto die je hier ziet is niet op 200mm, wel op 144mm, mijn lens is een non os, zo heb je een idee.
                Last edited by Lvs; 9 april 2008, 09:43. Reden: prutsen om foto te kunnen zien...
                350D, Sigma 18-200mm, 50mm f1.8, EX380
                http://www.flickr.com/photos/26621328@N05/

Comment

Zie alleen een kruisje ...

Comment

oei...
                    ik heb stomweg een foto op pbase geplaats, het adres gecopieerd en hier geplaatst, ik zie wel de foto...
                    weet niet hoe ik het beter moet doen
                    Mvg
                    Luc
                    350D, Sigma 18-200mm, 50mm f1.8, EX380
                    http://www.flickr.com/photos/26621328@N05/

Comment

In het venster dat je gebruikt om te reageren zit een knop "link invoegen" (wereldbolletje met ketting). Ik denk dat je die moet gebruiken.

Of anders gebruik je de knop "figuur invoegen" (landschapje). In dat geval moet je rekening houden met de maximale afmetingen van de foto, tenzij hij hier op vol formaat mag ??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dgdirk Bekijk bericht
                        Ik moet zeggen dat die AIServo toch wat trager blijkt te worden naarmate het diafragma kleiner wordt. !
                        Als dit gebeurd zou ik de camera maar ter reparatie aanbieden, want de licht- en afstandsmeting gebeuren altijd bij een volledig open diafragma.
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Hebben de bezitters van die sigma ervaring met "snelle" foto's ? Lukt dat als je je telebereik volledig benut ?
                          op 200mm 6.3(vol open) 1/640 in de volle zon:

Maar zo gauw er een wolkje verschijnt ben je gauw verkocht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                            Als dit gebeurd zou ik de camera maar ter reparatie aanbieden, want de licht- en afstandsmeting gebeuren altijd bij een volledig open diafragma.
                            Misschien ben ik wat te rap geweest met conclusies. De foto's in kwestie waren ook anderhalf uur later genomen dan de eerste reeks en het begon zachtjes te schemeren. Misschien dat het volgen van de fietser door de autofocus wat moeizamer ging door de kleinere hoeveelheid licht...

Als je verkocht bij bij een wolkje, helpt je iso je dan niet verder ?

Comment

Misschien ben ik wat te rap geweest met conclusies. De foto's in kwestie waren ook anderhalf uur later genomen dan de eerste reeks en het begon zachtjes te schemeren. Misschien dat het volgen van de fietser door de autofocus wat moeizamer ging door de kleinere hoeveelheid licht...

Als je verkocht bij bij een wolkje, helpt je iso je dan niet verder ?
                              Ook Af heeft dan wel al eens problemen, maar als je de problemen wilt voorkomen, zal de versie met OS in ieder geval de bewegingsonscherpte verminderen. Met mijn Nikkor 18-200 VR heb ik nooit die problemen gehad. Optsich is de Sigma OS beter dan de Nikkor(Engelse test).

Comment

Working...
                              X