Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
Ik ben indertijd ook eens gaan informeren in "een winkel" in Brugge, 't zal wel dezelfde zijn, heb me toen ook een hoedje verschrokken. Pas op, de service is er wel correct.
Ik volg in verband met Art & Craft. Gewoon even laten voelen dat je de prijzen kent en je zal zien dat je voor het verschil niet naar Antwerpen of Turnhout kunt...
Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58
Ik heb eind vorige maand ook mijn A700 met 16-105 lens gekocht en nog wat toebehoren (CF, rugtas, filter, enz) gekocht bij Art & Craft.
Je kan zeker wat op de prijs 'drukken', op de Sony zelf geen extra korting gekregen, doch wel op alle extras zodat het zeker niet de moeite was om naar Turnhout te rijden
Eens bij Art&Craft (Mariakerke) binnen lopen en onderhandelen over de prijs.
Wie niet waagt niet wint
Ik heb mijn nieuwe toestel aan de prijs van Rubens kunnen kopen.
Tot nu toe een heel goeie service ontvangen (beter dan Rubens).
gr,
viero http://viero.wordpress.com
Ben ook regio Gent,
is idd interessant die Art&Craft in Mariakerke ...
is wel iets duurder dan Konijn ..
kun je zo laag gaan met een korting te vragen?
of zitten ze gelijk met konijn + verzendingskosten?
dan is het de korte rit wel waard
hoe zit het met de service na verkoop en de mogelijkheid om in die winkel es verschillende objectieven te proberen?
Ben ook regio Gent,
is idd interessant die Art&Craft in Mariakerke ...
is wel iets duurder dan Konijn ..
kun je zo laag gaan met een korting te vragen?
of zitten ze gelijk met konijn + verzendingskosten?
dan is het de korte rit wel waard
hoe zit het met de service na verkoop en de mogelijkheid om in die winkel es verschillende objectieven te proberen?
thx voor het adres!
Mits een beetje onderhandelen heb ik dezelfde prijs bedongen (en gekregen) als die bij fotoRubens (body Canon 40D). Prima service voor - na verkoop en je kan gerust de gewenste objectieven testen (in de winkel). Objectieven verhuren of ontlenen doen ze niet.
Zo te zien zijn er veel mensen van BD die bij Art&Craft aankopen.
Misschien kunnen we ons groeperen om zo extra kortingen te bekomen ?
Ik heb ooit gehoord dat de winkels rechtstreeks bij Canon kunnen gaan als ze een bepaalde omzet halen (ik dacht 2 miljoen euro per jaar). Indien ze dat niet kunnen moeten ze via een groothandel gaan.
Het idee om als BD'ers alllemaal naar dezelfde provinciewinkel te gaan kan misschien op langere termijn wel helpen om in elke provincie een konijnberg te hebben.
Klinkklare onzin wat ze daar vertellen in Brugge (en elders ook zeker).
Belgische winkeliers maken woeker winsten en dikwijls is de service prop nul.
Je moet bij Konijn eens binnen stappen om te zien wat ze daar allemaal hebben, zo zullen er niet veel winkels zijn in België denk ik. De verkopers zijn altijd zeer vriendelijk en zijn zeer goed op de hoogte van de zaak. Wat ze ons ook proberen wijs te maken is dat Konijn zijn waar op de grijze markt aankoopt! Weeal zo'n zever van onze winkeliers. Feit is dat Konijn tevreden is met minder winst. Voor iets meer dan 55 euro aan benzine rij je heen en terug Brugge - Turnhout, je bent natuurlijk als het tegenzit ongeveer 3 uur onderweg. Maar als je daarmee 435 euro uitspaart zou ik niet lang moeten nadenken hoor. Pas echter op (!) Konijn is niet op ALLES goedkoop, sommige zaken zijn bv goedkoper bij Studio 73.
Groetjes, RF
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Klinkklare onzin wat ze daar vertellen in Brugge (en elders ook zeker).
Belgische winkeliers maken woeker winsten en dikwijls is de service prop nul.
Je moet bij Konijn eens binnen stappen om te zien wat ze daar allemaal hebben, zo zullen er niet veel winkels zijn in België denk ik. De verkopers zijn altijd zeer vriendelijk en zijn zeer goed op de hoogte van de zaak. Wat ze ons ook proberen wijs te maken is dat Konijn zijn waar op de grijze markt aankoopt! Weeal zo'n zever van onze winkeliers. Feit is dat Konijn tevreden is met minder winst. Voor iets meer dan 55 euro aan benzine rij je heen en terug Brugge - Turnhout, je bent natuurlijk als het tegenzit ongeveer 3 uur onderweg. Maar als je daarmee 435 euro uitspaart zou ik niet lang moeten nadenken hoor. Pas echter op (!) Konijn is niet op ALLES goedkoop, sommige zaken zijn bv goedkoper bij Studio 73.
Groetjes, RF
Tja, dan zou ik toch van Brugge naar Foto Rubens rijden.
Minder lang onder weg, minder benzineverbruik en bovendien praktisch dezelfde prijzen.
Comment