Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ken jij een supertele voor de Sony Alpha?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ken jij een supertele voor de Sony Alpha?

Hallo lezers,

ik ben nieuw op dit forum.

Kunnen jullie me op weg helpen
    naar het vinden van een betaalbare
    en zeer goede supertele die past
    op de nieuwe Sony Alpha 350?

Ik heb al een 70-200 telezoom,
    maar ik zoek iets vanaf de 500 mm
    om mooie (heldere en haarscherpe)
    opnames van vogels te kunnen maken.

Daarnaast ben ik op zoek naar een heel degelijk statief,
    om te werken met telelenzen. Stil en soepel.
    Om bewegende vogels te fotograferen.

Elk advies hierover is ook zeer welkom!

Hartelijk dank alvast!
    David
    Een natuurfotograaf is niet de grote kunstenaar.
    Hij is slechts getuige van de talloze meesterwerken van de Ultieme Kunstenaar.
    Die mag hij als bevoorrechte toeschouwer ontdekken en vastleggen.

Re: Ken jij een supertele voor de Sony Alpha?

Een redelijk bekende lens is de 50-500 van sigma

Comment

Een 50-500... geeft dat niet veel verlies van beeldkwaliteit, zo'n sterke zoom?

En is Sigma echt een degelijk merk? Het is mij bekend van mijn schooljaren, waarvan ik nog herinner dat het een namaakmerk was, met dus ook namaak-kwaliteit. Of is dat niet zo?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David Sorensen Bekijk bericht
        Een 50-500... geeft dat niet veel verlies van beeldkwaliteit, zo'n sterke zoom?

En is Sigma echt een degelijk merk? Het is mij bekend van mijn schooljaren, waarvan ik nog herinner dat het een namaakmerk was, met dus ook namaak-kwaliteit. Of is dat niet zo?
        De Sigma 50-500, oftewel de Bigma heeft een prima reputatie. Bekijk de resultaten hier maar eens... 10x zooms zijn over 't algemeen inderdaad niet aan te raden, maar de Bigma is wat dat betreft wel een uitzondering....

De 50-500 is een lens uit de EX serie, en da's de top serie van Sigma. Prima bouwkwaliteit en goed glaswerk. (alleen de lak bladdert nog wel eens af)
        www.indetailfotografie.nl

Comment

Als Sony zelf geen geschikte lenzen heeft ( en volgens de site van Foto Rubens hebben ze enkel een 500 mm spiegeltele), zal je je moeten wenden tot de third-party lenzenfabrikanten.

Sigma: 50-500 mm of Bigma ( € 1.029)

Review over de Bigma: User reviews over de Bigma

Tamron: 200 - 500 mm f 5.0 - 6.3 ( € 775)

Review over de Tamron: Tamron 200-500 mm test - Photozone

Dit zullen zowat de enige alternatieven zijn op het moment.

Hou wel rekening met het feit dat je snelle sluitertijden nodig hebt bij deze lenzen en dat ze niet heel erg lichtsterk zijn, dus veel zal afhangen van het weer wanneer je aan de slag gaat met dit materiaal.

Succes met de keuze.

Sony is trouwens vollop de markt aan het bewerken, het zou me niet verbazen mochten ze binnen afzienbare tijd zelf met de nodige tele's op de markt komen.
          Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

Comment

Nou, dat is pas tof zeg! Dat helpt me echt!

Erg bedankt allebei!

Naast de 500 f8 van Sony hebben ze ook wel
            een vaste 300 mm lens. Maar idd niet groter.

Wat denken jullie van een aanbieding op Ebay
            van Supertelelenzen van Minolta van 500-1000mm
            voor 250 euro?

Van een verkoper die al zijn punten heeft
            inzake veiligheid en klanttevredenheid.
            Hij is uit Duitsland en heeft een stock
            aan supertelelenzen voor alle bekende merken,
            die hij voor bijna niets aan de man brengt, via Ebay.

Maar ik vraag me af of jullie iets weten
            van de kwaliteit van de Minolta 500-1000 lens.

Geeft die goede details, scherpte en kleuren?
            Of is het een zeer oude lens of zo?

Thanks again!

David

Comment

Ik heb net ook eens een zoektochtje gedaan op Ebay naar die lens.

Als ik de juiste gevonden heb, dan gaat het niet om een Minolta lens, maar om een lens voor Minolta, een groot verschil.
              Daarnaast gaat het ook om een 500mm lens, die mits de bij te bestellen adapter(converter) een 1000mm wordt.

Overigens, de site in verband met Sony Alpha mount lenzen is die van DYXUM :user reviews, ratings, voorbeeldfoto's... over een pak oude en nieuwe lenzen geschikt voor de Alpha.
              Last edited by Mountainhunter; 5 april 2008, 14:51.
              Sony α 200 --- Minolta 50/F1,7 --- Minolta 24-105/F3,5-4,5D --- Minolta 75-300 F4.5-5.6 New --- Minolta 70-210/F4 --- Minolta 35-70/F4 --- Minolta 3600HS(d) --- Sigma 300 f4 APO --- Sigma 18 f3.5

Comment

Ik ben heel tevreden over de Tamron 200-500 mm.
                Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
                Web-Albums

Comment

Over de Ebay aanbieding kan ik kort zijn. Je krijgt waar je voor betaald! De budget uitvoeringen van 70-300 mm lenzen kosten al € 250 of meer. Verwacht dus geen kwaliteit van een 1.000 mm lens voor die prijs. Mochten die dingen wat waard zijn zou niemand nog investeren in de voorgenoemde lenzen of Nikon/Canon varianten.

Je weze gewaarschuwd...
                  Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David Sorensen Bekijk bericht
                    Wat denken jullie van een aanbieding op Ebay
                    van Supertelelenzen van Minolta van 500-1000mm
                    voor 250 euro?
                    Bedoel jij dit soort werk?

Als je dát soort lenzen bedoelt, vooral NIET doen. Da's écht rommel. Ga er maar van uit dat je géén nieuwe 500mm lens van een goede kwaliteit kunt krijgen voor 250 euro ofzo.. Dat bestaat gewoon niet...
                    www.indetailfotografie.nl

Comment

Als de kwaliteit erg belangrijk is, zou ik je zeker een objectief met een vaste brandpuntsafstand aanraden. Een zoomobjectief presteert meestal matig bij de uitersten en is goed (maar niet perfect) voor de middelste brandpuntsafstanden.
                      Wanneer de kwaliteit niet zo erg belangrijk is, of wanneer je de foto's enkel op computer bekijkt en zelden groter afdrukt dan 10x15 cm, dan kan je een teleconvertor met factor x2 overwegen. Die schroef je eerst op de camera en vervolgens kan je op de convertor je objectief schroeven. De brandpuntsafstanden van je objectief wordt dan met 2 vermenigvuldigd. Zo'n teleconvertor is goedkoper dan een volledig nieuw objectief, maar je verliest wel aan scherpte en aan licht.
                      Auteur van handboeken over digitale fotografie.

website: dfonline.be

Comment

Bedankt voor jullie wijsheid.

Ik vond het al zeer verdacht, die onwaarschwijnlijke aanbiedingen op Ebay.

De opmerking over een lens met vast brandpunt is eigenlijk wat ik vandaag ook had dacht, uiteindelijk. Dat advies had een andere fotograaf me immers ook gegeven, en het bleef me bij.

Ik denk dat ik maar de reflex 500 f8 van Sony ga doen. Is uiterst compact en volgens beschrijving heel geschikt voor natuurfotografie.

Ik heb een heel aantal opnames bekeken met de Bigma en Tamron, en de scherpte, kleurkwaliteit en helderheid valt me bij het overgrote deel van de opnames toch tegen.

Mijn verlangen is echt wel om heel goede opnames te maken. Geen half werk, maar echt de helderheid en scherpte die de natuur effectief laat zien.

Vroger werkte ik met de DSF 828 van Sony, met 8mp. Had een vaste lens, van Carl Zeiss, die goed werkte voor sommige dingen, maar niet voor tele. Was een 28-135 objectief.

Hier kunnen jullie enkele opnames bekijken, die ik daarmee gemaakt heb.

Mijn verlangen is om echt een heel grote stap voorwaarts te doen in beeldkwaliteit.

Bedankt voor almle adviezen. Zokan ik tenminste wat kennis opdoen, vergelijken en wijzer worden.

THANKS!!

Comment

Beelden bewerkt met Photoshop

Even voor alle duidelijkheid:
                          ik ben grafisch ontwerper en werk met Apple en Adobe software,
                          waarmee ik de beelden op mijn foto-weblog wel flink opgefrist heb.

Waren ze maar meteen zo helder van kleur

Dat wilde ik er wel even bij vermelden

Toch ben ik best wel tevreden geweest, over sommige opnames, met die camera.

Ik verwacht veel van mijn nieuwe Sony uitrusting.

Comment

Even juiste info van vorige camera

Ik maakte een foutje bij vermelding
                            van de camera waar ik het over had.
                            Het is de DSC f828.

Voor zij die het leuk vinden, hier vind je er alle info over.

Comment

Ik zat met hetzelfde probleem als jij.

Ik dacht dat een Sigma 170-500mm aan een schappelijke prijs via "evil bay" het antwoord zou zijn. Ik had wel gelezen bij 'dyxum' dat de kwaliteit niet echt op het niveau staat van een Bigma of van een Tamron 200-500mm. Resultaten zijn tot nog toe toch minder dan wat ik ervan had gehoopt. Vooral de scherpte valt me tegen. Ik heb al een aantal honderden foto's gemaakt maar ik kom nog altijd niet tot een resultaat wat ik zou durven posten. Misschien moet ik gewoon blijven oefenen.

Intussen heb ik via 'dyxum' een bijna-nieuwe sigma 300mm f2.8 kunnen kopen met een 1.4TC en 2.0TC. Lens is nog onderweg, maar de reviews die ik heb gevonden doen me hopen dat ik nu echt kwaliteit heb in huis gehaald.

Misschien is dit een piste die je kan overwegen. Van alle 300mm f2.8 lenzen lijkt deze Sigma bovendien nog betaalbaar.
                              Sony A7RII - A7R - α900 - α700 // M 50 1.7 / ζ 70 2.8 / M 85 1.4G / CZ 135 1.8 / ζ 12-24 / M 17-35 3.5G / M 28-70 2.8G / S FE4/70-200 G OSS / Beercan / ζ 70-200 2.8 / ζ 150-500

Comment

Working...
                              X