Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony a 350 met de kitlenzen of zoom 18/250

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sony a 350 met de kitlenzen of zoom 18/250

Hoi,
    Wie kan helpen ???? (met keuze)
    De Sony a350 met de twee kitlenzen of body met zoomlens 18/250 (SAL18250)
    Zal gebruikt worden voor algemene fotografie
    Dank
    John

Re: Sony a 350 met de kitlenzen of zoom 18/250

Ik zou wellicht gaan voor de 18-250, heb hem zelf een dagje gebruikt en hij is
    Als je de kitlenzen koopt, zit je met nauwelijks tot geen voordeel qua beeldkwaliteit maar heb je wel het gemak van maar met 1 lens te moeten rondlopen.

Kitlenzen zijn lenzen die je vroeg of laat waarschijnlijk wel zult vervangen door wat betere lenzen, maar die 18-250 is een lens die je zeker nog van pas zal komen in bepaalde situaties (all-purpose lensje om eens ergens mee te nemen...denk maar aan "algemene" dingen zoals (typisch voorbeeld) op reis en dergelijke...)

Lees zeker ook eens volgende artikels:

Je vraagt je wellicht af waarom ik over tamron spreekt, de 18-250 van Sony, pentax en tamron zijn allen dezelfde, met kleine (overwegend cosmetische)verschillen (zo lijkt het dat de sony 18-250 sneller scherpstelt dan de tamron versie, kan het niet echt bevestigen, maar het prijsverschil is 493 bij konijn vs. ongeveer 420 voor de tamron...uw keuze )

Stel je zou voor "kitlenzen" gaan; voor de 14mp sensor van de A350 kijk je beter naar de sony 16-105 en 55-200 ipv. de 18-70 en 75-300.

Hopelijk ben je wat mee

Comment

Volledig eens met Portmixus; niets aan toe te voegen...
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

idem
        Heb de tamron 18-250, welbekend bij K-2 en kan wel zeggen dat ze niet supersnel is in scherpstellen; actie is ermee uitgesloten. Maar dat dan ook het enige minpunt dat ik kan bedenken.
        Sony RX10 Mark IV
        nog een fijne dag verder!
        Guido

Comment

Ik zit ongeveer met hetzelfde probleem als kilroykiter, maar dan in combinatie met de sony a200. Als beginnend enthousiast stel ik mezelf de vraag of die kitlenzen goed genoeg voor zijn als beginner. Of zijn er alternatieven voor beide lenzen tegen een lichte meerprijs? Ik zit er niet mee om even van lens te veranderen dus moet voor mij geen 18-250 zijn (denk ik). De meeste reviews van de a200 hebben het nauwelijks over de kitlenzen, enkel de 18-70 komt af en toe ter sprake ivb met minder scherpe hoeken, maar kan er voor de rest niets over terug vinden.

mvg,
          David.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zed Bekijk bericht
            Ik zit ongeveer met hetzelfde probleem als kilroykiter, maar dan in combinatie met de sony a200. Als beginnend enthousiast stel ik mezelf de vraag of die kitlenzen goed genoeg voor zijn als beginner. Of zijn er alternatieven voor beide lenzen tegen een lichte meerprijs? Ik zit er niet mee om even van lens te veranderen dus moet voor mij geen 18-250 zijn (denk ik). De meeste reviews van de a200 hebben het nauwelijks over de kitlenzen, enkel de 18-70 komt af en toe ter sprake ivb met minder scherpe hoeken, maar kan er voor de rest niets over terug vinden.

mvg,
            David.
            Even een stukje uit mijn eerste post hierboven:

Stel je zou voor "kitlenzen" gaan; voor de 14mp sensor van de A350 kijk je beter naar de sony 16-105 en 55-200 ipv. de 18-70 en 75-300.

Verder kan ik eraan toevoegen;

Wil je voor je A200 betaalbaar en echt een realistisch "plafond": dan kun je gaan voor de Zeiss 16-80; je boet een beetje versatiliteit in tegenover de 16-105 (450-500 euro; goedkoper in Nederland), maar deze is iets lichtsterker (F4.5 op 80mm) en iets scherper (tot in de hoeken). -> Komt ongeveer op 600-650 euro

Er zijn ook alternatieve lenzen van Tamron en sigma (ik denk spontaan aan de 17-50 F2.8 van Tamron of de Sigma 17-70 F2.8-4) maar daar vind je genoeg over op www.dyxum.com (de ultieme plek voor Minolta/Sony)

Voor het tele-einde: Als je meer wilt dan 55-200 mm, dan kun je beter kiezen voor de Sigma 70-300 APO DG Macro (APO is wel belangrijk!) ipv de Sony 75-300. -> Komt op 220 euro

Wil je van de eerste keer echt top kiezen in dat bereik, dan ga ja zonder veel nadenken voor de nieuwe G-lens van Sony (die deze maand hopelijk bij ons verschijnt): 70-300 F4.5-5.6 G SSM -> Komt op 800 euro ongeveer

Keuzes zul je uiteraard zelf moeten maken

Het hangt allemaal beetje af hoever je geïnteresseerd bent in fotografie en wat je er een beetje mee wilt doen. Is het (of begint het) een grote hobby te worden, verspil niet teveel geld aan kitlenzen. Die vervang je met plezier...Niet dat ze slecht zijn, maar je zult (hoogst)waarschijnlijk meer willen...zeker nu je nu al twijfelt

Comment

Zojuist even wat reviews gelezen van die Sigma 70-300 APO DG Macro en ziet er heel interessant uit, prijs/kwaliteit dan. Voor een 18-70 alternatief ligt die Zeiss 16-80 wat boven m'n budget dus misschien eerder eens die sigma of tamron bekijken dan.

Comment

Na lezen en nalezen op diverse sites heb ik een 10-tal dagen geleden de A700 gekocht samen met de 16-105 lens. (om te starten)
                Deze kwam er toch beter uit in de tests dan de 'gewone' kitlens. Ik kijk dan later wel uit naar een grotere zoomlens..

Ik kan je zelf helaas nog niet veel meer vertellen over deze lens, wegens tijdsgebrek te weinig foto's kunnen nemen.

grtn
                α 700 + DT16-105 3,5-5,6 + SAL70-300G 4,5-5,6 + HVL-F42AM + Velbon 250R

Comment

Dank voor de hulp !!!

Vandaag bestelling gedaan van de a350 met de sal18250 (spaarpot leeg maar gelukkig !!!)
                  Hoop weldra eerste foto's te plaatsen

John

Comment

Working...
                  X