Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikor 18-200 Vr gevallen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• nikor 18-200 Vr gevallen

Hoi,

Vorige maand is mijn D80 met gemonteerde 18-200VR lens in een kleine foto tas via een tussenstop op de trekhaak uit de kofffer van mijn wagen gevallen. (1.5 m boven de grond).

Gevolg : niets aan de D80 maar mijn lens helemaal geblokeerd. Ik heb ze net terug van konijnenberg : 301 euro reparatie kost.

Ik wil met dit berichtje helemaal niet klagen over die redelijk hoge kost, ook al niet over het feit dat de lens toch niet zo heel stevig is, dat wist ik wel. Ik wel enkel waarschuwen om toch maar voorzichtig met je materiaal om te springen. Mij toestel gaat nooit meer in de koffer, maar achter de pasagierszetel...

Geert

Re: nikor 18-200 Vr gevallen

Oorspronkelijk geplaatst door gvg Bekijk bericht
    uit de kofffer van mijn wagen gevallen. (1.5 m boven de grond).
    Met welke wagen rij jij. Een koffer op 1.5m boven de grond
    Met glaswerk moet je altijd voorzichtig zijn; dit fijn mechanisme en optics zijn wat fragieler.
    Op de passagierszetel zou ik ze nu ook niet leggen; beter onder de zetel. (of zoals je zegt: achter de zetel)
    Als je bruusk moeten remmen schuiven ze er ook af en.....indien je file rijd in een stad zou het wel eens kunnen dat je zijruit sneuvelt en gans je collectie voorgoed verdwijnt en das nog veel duurder dan 301. En dit is geen 1 April grap
    Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
    "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gvg Bekijk bericht
      Hoi,

Vorige maand is mijn D80 met gemonteerde 18-200VR lens in een kleine foto tas via een tussenstop op de trekhaak uit de kofffer van mijn wagen gevallen. (1.5 m boven de grond).

Gevolg : niets aan de D80 maar mijn lens helemaal geblokeerd. Ik heb ze net terug van konijnenberg : 301 euro reparatie kost.

Geert
      Had je de zonnekap erop? (probeer dat met een lens van over een kilo..)
      Nog een geluk dat ie te repareren was.

Karel

Comment

Als ik dit lees dan ben ik wel tevreden dat ik mijn lens + toestel verzekerd heb.
        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht

Als ik dit lees dan ben ik wel tevreden dat ik mijn lens + toestel verzekerd heb.
          dat is nog altijd de beste oplossing.

we hebben allmaal mooi en duur materiaal.

verzekeren die handel.

Comment

met een beetje mazzel kan je het op je reisverzekering gooien de reparatie
            Canon 10D | 28mm f/2.8 | 50mm f/1.8 | 85mm f/1.8 | 70-200 L f/2.8 USM | 35-350 L f/3.5-5.6 USM |
            Sigma 17-35 EX f/2.8-3.5 | 24-70 F/2.8 EX DG Macro

Comment

En waar heb je dit dan verzekerd ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PurePleasureSeeker Bekijk bericht
                En waar heb je dit dan verzekerd ?
                P&V: all risk verzekering

+/- 100€ voor D300+17-55
                ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

P&V: all risk verzekering

+/- 100€ voor D300+17-55
                  wat houdt de polis in?
                  breuk & diefstal?
                  franchise?
                  Photography helps people to see
                  -Berenice Abbott-
                  BD1050BE

Comment

Voor 95% van de voorzichtige mensen is een verzekering totaal weggegooid geld. Er kan altijd iets gebeuren, maar meestal gewoon niks als ge blijft oppassen met je materiaal.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lieven0303 Bekijk bericht
                      wat houdt de polis in?
                      breuk & diefstal?
                      franchise?
                      Alles, behalve normale slijtage, zaken onder garantie en opzettelijke schade.

Geen franchise.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door B&W Bekijk bericht
                        Voor 95% van de voorzichtige mensen is een verzekering totaal weggegooid geld. Er kan altijd iets gebeuren, maar meestal gewoon niks als ge blijft oppassen met je materiaal.
                        Ben ik niet volledig mee akkoord.

Comment

dat is het zelfde als omniumverzekering bij een auto he,

de ene vindt dat weggesmeten geld de andere niet.
                          ik persoonlijk rij geen 1 dag zonder omnium.
                          ieder krasje, ieder deukje laat ik maken met als resultaat dat ik na 4 jaar nog altijd een mooie auto heb die goed verkoopt.

dezelfde houding heb ik tegenover fotomateriaal. (niet dat ik ieder krasje ga gaan aangeven)
                          maar ik betaal liever 100 euro per jaar, ik slaap hierdoor beter
                          want 100 euro per jaar is gewoon 1 rozijnenkoek per week minder eten.

Comment

Iedereen is natuurlijk héél voorzichtig met z'n materiaal. Ik had er ook eerst niet aan gedacht om het te verzekeren, maar wanneer je bedenkt dat je rondloopt met misschien 10K€+, zowat de prijs van een kleine wagen, dan zie je plotseling wel meer het gevaar.
                            Als fotograaf kijk je veel door de zoeker terwijl je jezelf toch nog wat verplaatst om een goeie compo te krijgen - misschien kijk je daardoor niet altijd goed waar je je voeten zet...sla je voet maar eens om en je ganse handel dreigt in stukken te vallen.
                            Met m'n laatste reis naar Angel Falls heb ik ook m'n materiaal omnium verzekerd.
                            Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                            "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Pelicase of Stormcase
                              Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

Comment

Working...
                              X