Re: Nikkor AF-S 18-70mm F3.5-4.5 of Nikkor AF-S 16-85mm F3.5-5.6 VR??
Aan de kwaliteit twijfel ik niet, maar de TS geeft twee kaar aan dat hij maximaal 700 EUR wil spenderen... Voor de meeste mensen is 200 EUR nog altijd veel geld. Op http://www.photozone.de krijgt de 16-85mm trouwens een betere score wat betreft optische kwaliteit dan de 17-55mm.. Ik kan zelf niet vergelijken want ik heb de 17-55 nooit gebruikt. Met een 16-85 kan je natuurlijk niet zo een mooie bokeh krijgen als een 17-55 F2.8.
Ik heb zelf de 16-85mm en ben er heel erg tevreden over. Heel scherp, ook in de hoeken en bij volle opening. Die extra mm's aan de groothoekkant zijn echt wel merkbaar tov bv een 18mm. Als alround lens zeker een aanrader!!
Of de prijs gaat zakken is natuurlijk afwachten.. De 18-200 is veel gezakt, maar andere nikkors hebben al lange tijd eenzelfde prijs.
Oorspronkelijk geplaatst door Lieven0303
Bekijk bericht
Ik heb zelf de 16-85mm en ben er heel erg tevreden over. Heel scherp, ook in de hoeken en bij volle opening. Die extra mm's aan de groothoekkant zijn echt wel merkbaar tov bv een 18mm. Als alround lens zeker een aanrader!!
Of de prijs gaat zakken is natuurlijk afwachten.. De 18-200 is veel gezakt, maar andere nikkors hebben al lange tijd eenzelfde prijs.
Comment