Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

70-200 2.8 L usm met of zonder IS

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 70-200 2.8 L usm met of zonder IS

In de IS zitten meer (extra dus) elementen... dus kan die evt. iets minder zijn... Voor de 2.8 ZOU dat een klein verschilletje opleveren.
    Bij de 4.0 ligt het anders, omdat de IS versie helemaal anders in elkaar zit, en 3de generatie IS heeft. Daar zou (nog eens) het verschil nihil zijn. in de 2.8 IS heb je 5 extra elementen tov de non IS, bij de 4.0 IS zijn er 4 extra elementen, en het cirkelvormig diafragma...
    Mss. geen verschil omdat een verbetering werd bekomen die een beetje afgezwakt wordt doro het IS, met hetzelfde netto resultaat?
    Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
    www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
      In de IS zitten meer (extra dus) elementen... dus kan die evt. iets minder zijn... Voor de 2.8 ZOU dat een klein verschilletje opleveren.
      Bij de 4.0 ligt het anders, omdat de IS versie helemaal anders in elkaar zit, en 3de generatie IS heeft. Daar zou (nog eens) het verschil nihil zijn. in de 2.8 IS heb je 5 extra elementen tov de non IS, bij de 4.0 IS zijn er 4 extra elementen, en het cirkelvormig diafragma...
      Mss. geen verschil omdat een verbetering werd bekomen die een beetje afgezwakt wordt doro het IS, met hetzelfde netto resultaat?
      de f4 IS is in elk geval zo scherp dat scherper niet mooi meer zou zijn, om het zo maar uit te drukken. Vanaf f4 welteverstaan.

En dan nog effe iets dat ik moet rechtzetten van in een andere topic: IS vertraagt de AF wél als je continu schiet. Vandaag tot mijn schade ondervonden toen ik een kauw wilde fotograferen die in de lucht een duif aanviel. De eerste scherp maar niet mooi van compo, de rest onscherp. Daarna eens goed gevloekt, want da's toch wel uniek, mijn IS afgezet en een extreme test gedaan met continuschieten op een duif die recht op me afkwam en dan overvloog: alles haarscherp. Op langere afstanden zal dat minder een probleem vormen, maar dit was klote.
      En dan nog: misschien kwam het gewoon omdat ik niet de hele tijd met mijn ene focuspunt op de vogels gericht stond. Stond op servo AF.
      ______
      www.vue.photo

Comment

Dat krijg je dan als de systemen het zo snelovernemen van ons hé...
        je beseft enerzijds dat je het zelf met een MF en een analoogske nooit zo snel zou kunnen, en je probeert het te beheersen. Maar het is soms al gebeurd voor je er goed erg in hebt...
        Last edited by Yourt; 9 april 2008, 19:37.
        Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
        www.musicinframe.be

Comment

Working...
        X