Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 400D + Sigma 18-200mm OS

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon EOS 400D + Sigma 18-200mm OS

Het ging niet over het feit dat de bokeh van een Sigma 70-300 het niet haalt bij die van een 70-200L, dat kan iedereen zich ook zo wel levendig inbeelden.

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
    Die tamron 17-50 bijvoorbeeld, is nagelscherp, maar hoe je het ook draait of keert: de bokeh haalt het niet tegen die van de 17-40, en het beeld komt mij 'digitaler' over dan die van de 17-40 ook.
    "Heb je hier een voorbeeld van?" vroeg ik.

Comment

Hier een voorbeeld van het 'bokeh' van de Sigma 18-200mm, gevonden op een review op Photozone:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
        Het ging niet over het feit dat de bokeh van een Sigma 70-300 het niet haalt bij die van een 70-200L, dat kan iedereen zich ook zo wel levendig inbeelden.

"Heb je hier een voorbeeld van?" vroeg ik.
        Een voorbeeld van wat, beste Pol? Dat het beeld van een 17-50 mij digitaler overkomt?
        Kijk gerust eens rond op Pbase, het staat daar vol van foto's van zowel de Tamron als de 17-40 van Canon, of de 17-55. En telkens zie je dat de foto's van de twee laatsten zachter zijn, aangenamer om naar te kijken. Zonder te zeggen dat de Tamron minder scherp zou zijn hé, maar scherpte is niet het enige wat een foto mooi maakt.
        ______
        www.vue.photo

Comment

Kijk, die voorlaatste post is een voorbeeld van 'scherpte is niet het enige wat een foto mooi maakt'. Foto is scherp, maar 't beeld is lelijk.
          ______
          www.vue.photo

Comment

Hoe kan je een L Lens nu met een budgetlens vergelijken.
            Je ziet dat beroepsfotografen ook met L Lensen werken.

Maar wij zijn amateurs en een digitale camera kan niet op tegen een oude analoge camera.

Kratos schreef dat zijn budget € 900,00 was dan komen de L lensen helemaal niet in beeld.
            Vulpus pilum mutat, non mores.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
              Een voorbeeld van wat, beste Pol? Dat het beeld van een 17-50 mij digitaler overkomt?
              Kijk gerust eens rond op Pbase, het staat daar vol van foto's van zowel de Tamron als de 17-40 van Canon, of de 17-55. En telkens zie je dat de foto's van de twee laatsten zachter zijn, aangenamer om naar te kijken. Zonder te zeggen dat de Tamron minder scherp zou zijn hé, maar scherpte is niet het enige wat een foto mooi maakt.
              Och laat maar, je klonk zo overtuigend dat ik meende dat je uit ervaring sprak...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kratos Bekijk bericht
                Hallo,

Ik ben nieuw hier en had een vraagje. Is dit een goede combinatie voor een beginner? Van de 400D ben ik al zeker,maar van de lens niet.
                Mijn bedoeling is gewoon om eigenlijk alles te fotograferen behalve sport. In september vertrek ik naar Maleisië waar we ook eventjes in de jungle zullen verblijven en wil hier natuurlijk schitterende foto's maken... voor de rest meer de alledaagse foto's,geen macro's...
                Voor mij moet de kwaliteit van foto's heel goed zijn maar ook niet de perfectie zelve.
                Mijn budget is max 900euro voor body als lens.
                Is het beter van dan 2lenzen(lijkt me ongemakkelijk op reis) te kopen of eentje die polyvalent is?
                Alvast heel erg bedankt en hoop dat ik dan eindelijk mijn keuze kan maken en volop gaan oefenen zodat ik op reis mooie foto's kan maken...

groetjes
                Hallo,

Ik weet dat uw totaalbudget 900 euro, is maar indien het mogelijk is dit op te trekken tot 946 euro kan ik u volgende combinatie aanraden:

Body: Canon Eos400D + Canon EF-S 18-55mm F 3.5-5.6 + Canon EF 70-300mm F 4-5.6 IS USM.

Met die combinatie zit je een kleine 50 euro boven uw budget, maar zit je wel met 2 afzonderlijke lenzen, waarvan de zoomlens toch betere foto's zal geven dan de sigma
                Maar goed, ik veronderstel dat in het budget ook nog moet rekening gehouden worden met een eventuele extra batterij, een CF geheugenkaart en misschien nog andere zaken? In dat opzicht is dit voorstel direct al minder interessant.

Ik begrijp trouwens niet goed waarom men een reflex koopt en dan geen lenzen wil wisselen? ( het is absoluut geen kritiek hé , ik stel me gewoon de vraag )
                Het enige wat ik me kan inbeelden is dat het wat minder plaats inneemt.
                Maar ben je dan niet beter af met een degelijke compactcamera zoals bvb een G9?
                Lenzen wisselen is net een voordeel, want een alles in één lens haalt het meestal niet in kwaliteit van 2 apparte objectieven.
                Mvg

Comment

Stoopken

400D € 60,00
                  70-300 € 50,00

Totaal € 110,00

Cash back aanbiedingen Cashback bedrag
                  EOS 5D body €200 Cashback
                  EOS 40D body €150 Cashback
                  EOS 400D body €60 Cashback
                  EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM €50 Cashback
                  EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM €50 Cashback
                  EF 16-35mm f/2.8L II USM €100 Cashback
                  EF 17-40mm f/4L USM €50 Cashback
                  EF 24-70mm f/2.8L USM €70 Cashback
                  EF 24-105mm f/4L IS USM €60 Cashback
                  EF 50mm f/1.2L USM €70 Cashback
                  EF 70-200mm f/2.8L IS USM €100 Cashback
                  EF 70-200mm f/4L IS USM €60 Cashback
                  EF 70-200mm f/2.8L USM €70 Cashback
                  EF 70-200mm f/4L USM €50 Cashback
                  EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM €50 Cashback
                  EF 100mm f/2.8 Macro USM €50 Cashback
                  EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM €100 Cashback
                  Speedlite 580EX II €50 Cashback
                  Macro Ring Lite MR-14EX €30 Cashback
                  Vulpus pilum mutat, non mores.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lvs Bekijk bericht
                    Op mijn apparaat, een 350D, gebruik ik de 18-200mm zonder OS, is aanvaardbaar voor amateur op voorwaarde dat je voldoende diafragmeerd minimaal 8 tot 100mm, 11 tot 200mm, ook werk ik met RAW om gemakkelijker correcties te kunnen uitvoeren.
                    Maar welke amateur kan er meer licht maken, zodat je op deze diafragma's kan werken?
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                      Maar welke amateur kan er meer licht maken, zodat je op deze diafragma's kan werken?
                      De interne flitser?
                      www.indetailfotografie.nl

Comment

eigenlijk is het door omstandigheden dat ik deze lens heb, van een vorig apparaat, een analoog had ik nog twee lensjs liggen, een EF 28-80mm 1:3,5-5,6 II en een EF 75-300mm 1:4-5,6 II, de verkoper beweerde dat ik beter af was met één lens omdat deze van evenwaardige kwaliteit was, achteraf weet ik niet zeker of ik er goed heb aan gedaan...
                        Wat ik wel weet dat de 75-300mm zich heel moeilijk scherp stelt op de 350D, waarom, weet ik niet...
                        Mvg
                        Luc
                        350D, Sigma 18-200mm, 50mm f1.8, EX380
                        http://www.flickr.com/photos/26621328@N05/

Comment

Hallo,

Ik ben nieuw hier en had een vraagje. Is dit een goede combinatie voor een beginner? Van de 400D ben ik al zeker,maar van de lens niet.
                          Mijn bedoeling is gewoon om eigenlijk alles te fotograferen behalve sport. In september vertrek ik naar Maleisië waar we ook eventjes in de jungle zullen verblijven en wil hier natuurlijk schitterende foto's maken... voor de rest meer de alledaagse foto's,geen macro's...
                          Voor mij moet de kwaliteit van foto's heel goed zijn maar ook niet de perfectie zelve.
                          Mijn budget is max 900euro voor body als lens.
                          Is het beter van dan 2lenzen(lijkt me ongemakkelijk op reis) te kopen of eentje die polyvalent is?
                          Alvast heel erg bedankt en hoop dat ik dan eindelijk mijn keuze kan maken en volop gaan oefenen zodat ik op reis mooie foto's kan maken...

groetjes
                          Persoonlijk zou ik het volgende nemen:
                          Canon 400D = 475,00 €
                          Canon EF 28-135mm F3.5-5.6 IS USM = 399,00 €
                          Canon EW-78BII zonnekap = 24,50 € (zal je zeker nodig hebben ginder)
                          Tiffen 72mm uv haze 1 filter = 37,50 (ter bescherming van je lens)
                          Totaal van die kit = 936,00 €

Iets boven uw gepland budget maar dan ook meer evenwichtiger en completer.
                          Bovendien heb je een betere lens (IS + USM), later kunt ge nog een 17-35mm bijkopen.
                          Grtz, RF
                          Last edited by Red Falcon; 29 maart 2008, 02:08. Reden: meer info toegevoeg

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                          Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

@RedFalcon : Ja,die combinatie had ik ook al gezien,en die 50euro meer zal het ook niet maken.Maar heb je dan voldoende zoom met die 28-135?

@Stoopken: Body: Canon Eos400D + Canon EF-S 18-55mm F 3.5-5.6 + Canon EF 70-300mm F 4-5.6 IS USM. Lijkt me ook een hele goede combinatie. Kan ik hier ook mooie foto's mee maken in de schemering of moet ik dan gaan kijken in een heel andere klasse van lenzen?

thanks voor de vele hulpzame reacties...

Comment

Heb hier ook op het forum gelezen dat als je de canon 28-135mm lens wilt dat je dan beter de 17-85mm IS koopt?

Comment

@RedFalcon : Ja,die combinatie had ik ook al gezien,en die 50euro meer zal het ook niet maken.Maar heb je dan voldoende zoom met die 28-135?

Persoonlijk zou ik opteren voor iets meer zoom, maar dat hangt natuurlijk af van wat je zoal wil gaan fotograferen.
                                Zelf heb ik een 70 - 200mm, en het bereik tussen 135 & 200mm gebruik ik toch heel regelmatig.
                                Maar ik fotografeer bijna nooit boven de 200mm, tenzij als het is om aan vogelobservatie te doen

@Stoopken: Body: Canon Eos400D + Canon EF-S 18-55mm F 3.5-5.6 + Canon EF 70-300mm F 4-5.6 IS USM. Lijkt me ook een hele goede combinatie. Kan ik hier ook mooie foto's mee maken in de schemering of moet ik dan gaan kijken in een heel andere klasse van lenzen?

thanks voor de vele hulpzame reacties...
                                Tja, wat bedoel je met schemering hé?
                                Maar algemeen gezien zeg ik ja. Het grote voordeel aan de 70 - 300 is toch de IS, die zorgt ervoor dat je aan een relatief lage sluitersnelheid toch nog scherpe plaatjes kan schieten. Dus in combinatie met een hogere ISO waarde, zou dat geen problemen mogen geven.
                                Er zijn natuurlijk limieten aan alles hé
                                Grtz

Comment

Working...
                                X