Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 400D + Sigma 18-200mm OS

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon EOS 400D + Sigma 18-200mm OS

Hallo,

Ik ben nieuw hier en had een vraagje. Is dit een goede combinatie voor een beginner? Van de 400D ben ik al zeker,maar van de lens niet.
    Mijn bedoeling is gewoon om eigenlijk alles te fotograferen behalve sport. In september vertrek ik naar Maleisië waar we ook eventjes in de jungle zullen verblijven en wil hier natuurlijk schitterende foto's maken... voor de rest meer de alledaagse foto's,geen macro's...
    Voor mij moet de kwaliteit van foto's heel goed zijn maar ook niet de perfectie zelve.
    Mijn budget is max 900euro voor body als lens.
    Is het beter van dan 2lenzen(lijkt me ongemakkelijk op reis) te kopen of eentje die polyvalent is?
    Alvast heel erg bedankt en hoop dat ik dan eindelijk mijn keuze kan maken en volop gaan oefenen zodat ik op reis mooie foto's kan maken...

groetjes

Re: Canon EOS 400D + Sigma 18-200mm OS

Hi !

De Canon EOS 400D is een goed toestel om te beginnen. Ik heb zelf ook de Sigma 18-200mm en ben daar redelijk tevreden over. Het is geen superlens, maar is wel een ideale lens om mee te nemen op vakantie.
    Maar als je vogels wilt fotograferen, zal je wel iets te kort komen, vrees ik.

In ieder geval is dit een goeie combinatie om te starten.

Comment

@Dirk: Bedankt voor de reactie en vogels fotograferen is mijn bedoeling niet...en dat van niet van lens te moeten veranderen lijkt me ook een groot voordeel op vakantie

Comment

Ik heb zelf onlangs een 400D gekocht, maar dan als pakket samen met een 18-55 en 55-200 lans van Canon zelf. Heel fijne lenzen om mee te werken en ben zelf pas terug van Cuba en dat wisselen van lenzen valt wel best mee hoor.

Comment

Hoelang doet men er gemiddeld eigenlijk over om van lens te verwisselen?

Comment

Ik heb een 400D met de 17-70 en heb daar de 18-200 OS bij gekocht als wandellens .. ik heb daar absoluut geen klagen over (heb nu ook een 40D body wegens de interessante prijs) .. ik blijf bij mijn standpunt dat de hang naar dure pro lenzen eerder een beschavingsziekte is van mensen met te veel geld dan een noodzaak voor de amateurfotograaf vandaar dat eeuwigdurend gezanig over "koop een betere lens" terwijl niemand een daadwerkelijk bewijs aandraagt voor die "betere lens" behalve dat ze 't hebben op "authoriteit van" .. maar bon .. ieder zijn meug .. 'k moet nog de eerste zien die de Pulitzer prijs binnensleept enkel dank zij z'n lens

Comment

Dat is nu eens een eerlijke reactie...Ben net even bij Bartok(fotoboer in Genk) binnen gesprongen en daar zeiden ze ook voor de amateur dat die 400D in combi met 18-200 OS sigma ideaal is, ook voor op reis...denk dat het die gaat worden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                eerder een beschavingsziekte is van mensen met te veel geld dan een noodzaak voor de amateurfotograaf vandaar dat eeuwigdurend gezanig over "koop een betere lens" terwijl niemand een daadwerkelijk bewijs aandraagt voor die "betere lens" behalve dat ze 't hebben op "authoriteit van" .. :
                Gisteren was ik bij de fotoboer en daar kwam de Nikor 18-200 ter sprake en ik vertelde dat ik niet tevrede was over de scherpte op een D200, wel op een D50. Hun gelijk een proef nemen: 18-70 en 18-200 uit de winkel en mijn 18-200, alle drie dezelfde 'onscherpte', toen mijn 28-70 op de camera gezet en toen verschrokken ze ook daar well een beetje van het verschil in scherpte. Het is natuurlijk geen vergelijk de prijs van een 28-70 is astronomisch, maar toch....
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                  Ik heb een 400D met de 17-70 en heb daar de 18-200 OS bij gekocht als wandellens .. ik heb daar absoluut geen klagen over (heb nu ook een 40D body wegens de interessante prijs) .. ik blijf bij mijn standpunt dat de hang naar dure pro lenzen eerder een beschavingsziekte is van mensen met te veel geld dan een noodzaak voor de amateurfotograaf vandaar dat eeuwigdurend gezanig over "koop een betere lens" terwijl niemand een daadwerkelijk bewijs aandraagt voor die "betere lens" behalve dat ze 't hebben op "authoriteit van" .. maar bon .. ieder zijn meug .. 'k moet nog de eerste zien die de Pulitzer prijs binnensleept enkel dank zij z'n lens
                  Ik denk dat je hier meteen even ieders rekening maakt...
                  De hang naar dure pro-lenzen is er voor sommigen wel, en voor sommigen niet. Voor mij wel, omdat de beeldkwaliteit onvergelijkbaar is, en ook omdat ze de rest van mijn leven meegaan. Maar ik weet dan ook wel héél zeker dat ik pas met fotograferen stop als ik doodval, en dan is dit een prima investering. Voor iemand die nog maar begint en zich nog helemaal moet vormen en nog moet ontdekken wat hij het liefste fotografeert, is de combinatie zoals hier aangehaald ideaal om te beginnen.
                  En sommigen zullen die pro-lenzen nooit willen kopen.

Ik denk dat ieder het voor zichzelf moet uitmaken, maar voor mij - ik doe soms wel eens een event of een concert of een communie in opdracht - zijn ze nodig. Ik stel steeds hogere eisen aan mijn eigen werk, en niet-pro lenzen bieden me niet meer de beeldkwaliteit die ik wil en/of nodig heb.
                  Waarmee ik niet wil zeggen dat er ook NIET-pro lenzen zijn die prima kwaliteit leveren. Maar ik moet de eerste budgetlens nog zien die mij dezelfde boterzachte bokeh en hetzelfde sublieme detail geeft als mijn lenzen. De enige die in de buurt komt is de 50 1.8.
                  Die tamron 17-50 bijvoorbeeld, is nagelscherp, maar hoe je het ook draait of keert: de bokeh haalt het niet tegen die van de 17-40, en het beeld komt mij 'digitaler' over dan die van de 17-40 ook.
                  Maar, als dat voor jou niet van belang is, is die Tamron een formidabele lens.

Kortom: ieder zijn meug, leven en laten leven.

PS: ik heb zeker geen geld teveel, anders had ik wel al een 5D gehad ook.
                  ______
                  www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                    Die tamron 17-50 bijvoorbeeld, is nagelscherp, maar hoe je het ook draait of keert: de bokeh haalt het niet tegen die van de 17-40, en het beeld komt mij 'digitaler' over dan die van de 17-40 ook.
                    Heb je daar ook voorbeelden van?

Comment

Op mijn apparaat, een 350D, gebruik ik de 18-200mm zonder OS, is aanvaardbaar voor amateur op voorwaarde dat je voldoende diafragmeerd minimaal 8 tot 100mm, 11 tot 200mm, ook werk ik met RAW om gemakkelijker correcties te kunnen uitvoeren.
                      Mvg
                      Luc
                      350D, Sigma 18-200mm, 50mm f1.8, EX380
                      http://www.flickr.com/photos/26621328@N05/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lvs Bekijk bericht
                        Op mijn apparaat, een 350D, gebruik ik de 18-200mm zonder OS, is aanvaardbaar voor amateur op voorwaarde dat je voldoende diafragmeerd minimaal 8 tot 100mm, 11 tot 200mm, ook werk ik met RAW om gemakkelijker correcties te kunnen uitvoeren.
                        Mvg
                        Luc
                        Dat lijkt me een eerlijke uitspraak maar F8 om te beginnen.... dan maar zeggen dat L lenzen snobisme zijn . Maar die zijn wel scherp zelfs op volle opening . Eens je dat gewoon bent kan niet meer terug.

MVG, jeff
                        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Er wordt niet geschreven over de 70-300 IS USM die nu met Caschback te koop is.
                          Vulpus pilum mutat, non mores.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                            Heb je daar ook voorbeelden van?
                            Geen vergelijkingsvoorbeelden, nee, maar wel een paar goeie illustraties van wat ik bedoel. Geef me effe om twee voorbeeldjes op te laden in full size, en dan zal ik ze hier posten.
                            ______
                            www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                              Geen vergelijkingsvoorbeelden, nee, maar wel een paar goeie illustraties van wat ik bedoel. Geef me effe om twee voorbeeldjes op te laden in full size, en dan zal ik ze hier posten.
                              OK. Ik heb indertijd nog een Sigma 70-300 APO Macro gehad. Helemaal geen slechte lens, en zéker niet als je nog heel veel moet leren, maar op een gegeven moment viel het mij op dat foto's die van zo'n 70-200L kwamen wel érg aangenaam keken. En na een tijdje viel het me op waarom: boterzachte bokeh, en véél meer detail. Als ik mijn foto's van mijn 70-300 op 100% bekeek, was dat niet om aan te zien: te weinig detail. En alhoewel je het niet expliciet ziet op gelijk formaat, zal het toch wel bijdragen tot het 'poppen' van het beeld.

Hier een foto die ik nog met mijn 70-300 heb gemaakt:

en dan twee die met mijn 70-200 zijn gemaakt. Let effe niet op de groene ogen en zo, want deze zijn niet geprocessed, alleen geresized en wat verscherpt daarvoor.
                              Met de fullsize versies is niets gebeurd behalve de upload. hier en hier

Nu kan je zeggen wat je wil, maar de bokeh van de laatste twee foto's is gewoon veel aangenamer, veel 'vloeiender', en de foto's hebben zichtbaar meer detail, ze 'poppen'. En dan moet je weten dat ik met de laatste twee niks heb gedaan, wat ik van die eerste niet kan zeggen.

De links naar de twee grote foto's staan erbij om het geweldige detail op 100% te laten zien. Met de beste wil van de wereld: daar kan een budget lens niet aan. en ik het het tot in den treure uitgezocht, want ik heb écht geen geld teveel. Als ik die kwaliteit uit een lens van 200 Euro kan halen, zeg het me dan alsjeblieft, want dan zou ik wel gek zijn om zoveel geld aan deze lenzen te geven.
                              ______
                              www.vue.photo

Comment

Working...
                              X