Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 17-55 of tweede body ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon 17-55 of tweede body ?

Ik heb momenteel een Tokina 12 -24 en een Tamron 28-75 en daar ben ik best tevreden mee. Punt is dat ik er meer en meer tegenop zie om steeds van lens te moeten wisselen. Aangezien ik vooral in gebouwen foto's neem, moet er nog al eens gewisseld worden. Nu dacht ik om een tweede body te kopen, een D200 of Fuji S5. Tweedehands zijn die nu zeer aantrekkelijk qua prijs. Een andere optie is een Nikon 17-55, ook tweedehands, budget laat een nieuwe niet toe .
    Qua bereik werk ik meestal tussen 12 mm en 60 mm, de 2 lenzen die ik nu heb zijn dus ideaal. Maar die 17-55 dus ook.
    Ik weet dat de Tokina en de Tamron prima objectieven zijn. Maar is de Nikon zoveel beter ?
    Wat zouden jullie doen ?

peter
    www.peterlaurent.be

Re: Nikon 17-55 of tweede body ?

Heb je die 2de body echt nodig? als je 2 verschillende bodies hebt, krijg je uiteindelijk de voorkeur voor 1 body en gaat de andere in de tas blijven, waardoor je met hetzelfde probleem zit. Ik heb dat al 2x meegemaakt. Met een D70 en D200, ik dachtg ik hou de D70 met een andere lens erop maar in de praktijk lag hij na een maand zonder lens in de tas en kwam er niet meer uit, omdat ik de D200 veel fijner vond en dan nog liever lenzen wisselde.
    De tamron en tokina heb ik ook, ben er zeer tevreden mee, de nikon is iets beter maar dat zie je alleen als je fotos naast elkaar legt, anders zie je het nooit. Het gaat erom wat er op de foto staat en of hij nu met een goede of hele goede lens gemaakt is, dat ziet niemand.

Marco
    Nikon D3 - SB-800/900 - Nikon 50mm F1.8 - Nikon 24-70 - Nikon 105 VR macro - Nikon 70-200 VR - Nikon 85 mm F1.8 en nog wat zooi.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door freffyfako Bekijk bericht
      Ik heb momenteel een Tokina 12 -24 en een Tamron 28-75 en daar ben ik best tevreden mee. Punt is dat ik er meer en meer tegenop zie om steeds van lens te moeten wisselen. Aangezien ik vooral in gebouwen foto's neem, moet er nog al eens gewisseld worden. Nu dacht ik om een tweede body te kopen, een D200 of Fuji S5. Tweedehands zijn die nu zeer aantrekkelijk qua prijs. Een andere optie is een Nikon 17-55, ook tweedehands, budget laat een nieuwe niet toe .
      Qua bereik werk ik meestal tussen 12 mm en 60 mm, de 2 lenzen die ik nu heb zijn dus ideaal. Maar die 17-55 dus ook.
      Ik weet dat de Tokina en de Tamron prima objectieven zijn. Maar is de Nikon zoveel beter ?
      Wat zouden jullie doen ?

peter
      Als je tussen de 12 en de 60 werkt, dan kom je -met de 17-55- aan beide kanten 5 tekort. 'k zie niet goed in wat dan de meerwaarde is ...

Mvg,
      TravelToy.
      www.christian-bailleul.be | Blog

Comment

Ik kan enkel beamen dat een 17-55 een schitterende lens is.
        Toch vind ik het wel leuk om met 2 bodies te werken, vooral als het erg snel moet gaan.

Sven

Comment

Working...
        X