Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D200 en 17-55 downgraden naar D80 en Tamron?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: D200 en 17-55 downgraden naar D80 en Tamron?

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Als kwaliteit van glas geen rol speelt, inderdaad
    Heb jij al foto's gemaakt met de Tamron 17-50?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krisd Bekijk bericht
      Ik zou hier niet op in gaan, Krisd. Ik denk dat hier gewoon sprake is van tunnelvisie...... En nogmaals, als je de MTF waarden op Photozone.de van de Tamron vergelijkt met de Nikon, dan moet je je toch serieus afvragen waarom de Nikon zo'n 850,- euro meer moet kosten. En als je de verdict op photozone leest, ben ik blijkbaar niet de enige die zich dit afvraagt.

The center performance is nothing short of stellar but the borders are a little worse than desirable at 24mm @ f/2.8 and at 55mm (for such a lens). The level of CAs, distortions as well as vignetting is quite typical for a lens in this class but then thing aren't substantially better either. So all-in-all there may be a few question marks regarding the price/performance ratio of this lens. It simply lacks the greatness suggested by its price tag.

En nogmaals, ik zeg niet dat de Nikon een slechte lens is en ik zeg al helemaal niet dat TS zijn Nikon 17-55 zou moeten verkopen. Maar dat commentaar hier van sommige mensen op kwalitatief hoogwaardig third pary materiaal gaat soms helemaal nergens over

Ik heb de Tamron en over de IQ kan ik absoluut niet ontevreden zijn. Toch zal ik mijn exemplaar uiteindelijk ook verwisselen voor de Canon variant, omwille van de USM, IS en het feit dat de meedraaiende focusring van de Tamron mij toch stoort... (en de Canon presteert nog beter dan de Tamron, in tegenstelling tot de Nikon )
      www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krisd Bekijk bericht
        Neen, maar hier is over een periode van meer dan 30 jaar fotograferen reeds heel wat glas voorbij gekomen, (zullen er wel een veertigtal objectieven zijn)
        waaronder ook Tamron, Sigma en Tokina, en altijd was er wel iets dat mij tegenging, daarom heb ik op een bepaald moment besloten om alleen nog het betere merkeigen glas te kopen, dan schiet er nog niets van over, zo heb ik nu ook een nieuwe Nikon 24-70 AFS f2.8 waar wat mis mee is, maar ik ben tenminste zeker dat ze dat zullen oplossen, en als iedereen eerlijk wil zijn zullen ze toch toegeven dat ze toch ook liever hun Tamron,Sigma,Tokina enz. zouden willen inwisselen voor een merkeigen topper, zelfs hier in deze discusie komen de onvolkomenheden reeds naar boven.
        Zie wat je ziet, en voel wat je voelt, en je weet genoeg, die tests worden toch alleen maar geschreven naar de meestbiedende sponsor, op de testpagina alle lof voor merk xxxx en het blad erna een paginavolle reklame van veel €€€.

En wat zijn velen hier tevreden over hun Tamron
        Toch zal ik mijn exemplaar uiteindelijk ook verwisselen voor de Canon variant, omwille van de USM, IS en het feit dat de meedraaiende focusring van de Tamron mij toch stoort...
        Plastiekerig is ze wel.
        Oke, de Tamron heeft wel wat meer last van CA's, is misschien minder stevig gebouwd
        Het enige verschil wat je gaat hebben is de stevigheid en snelheid.
        Wel opletten met deze tamrons als je een gaat kopen test er een paar. Sommige zijn minder.
        Ik ken enkel de Canon 17-55 2.8 IS, maar ik vermoed dat die van Nikon wel zowat gelijk zal zijn, en dan is het verschil wel degelijk te zien. De bokeh is véél zachter, en je hebt meer detail in je foto's. Ow, en de lens focust ook pakken sneller en stiller. 't Is gewoon een andere klasse lens. De Canon dan, maar zoals gezegd: dat zal voor de Nikon ook wel opgaan.
        En dan nog niet gesproken over uitspraken als, Lens piept, lens schraaft, balonetkoppeling zit los, zoom zakt uit, zonnekap te klein, AF werkt niet meer, AF asje afgebroken, AF te traag, de mijne werkt niet meer op mijn nieuw toestel, en moet terug naar Sigma, enz.enz.
        Natuurlijk zijn we allemaal een beetje hetzelfde, en denken we het beste in huis te hebben, maar ik heb er reeds heel wat gehad, en ben door de jaren heen een echte Nikon fanaat geworden, (kon evengoed Canon geweest zijn)en dat heeft zijn redenen daarom, bedankt aan alround objectieven, ze zijn niet meer aan mij besteed, zelfs geen andersmerk filter.
        Maar het is natuurlijk ieders recht te kopen wat hij wil, en als je daar dan toch zo tevreden over bent, des te beter.
        Ps. en sorry dat ik Tamron brol heb genoemd, maar dat was het eerste dat bij mij opkwam, aan de hand van MIJN ervaring, best dat ze niet allemaal zo zijn, anders gingen die anderen allemaal bankroet

Comment

Als je wilt bezuinigen, dan is het omruilen van de D200 naar een D80 geen slechte gedachte. Het is alleen even wennen, omdat de feel van een D80 anders is dan die van een D200. en je zal misschien meer het menu moeten induiken, maar ook dat hoeft geen bezwaar te zijn.

Het omruilen van een Nikon 17-55 naar een Tamron 17-50 is ook niets mis mee. Maar je moet wel goed testen, want hoewel de Tamron een mooie lens is, zitten er ook wat softere exemplaren tussen. Kortom, met goed testen, haal je die er wel uit en vind je vanzelf een goed exemplaar van die lens.

De foto's zullen niet slechter worden, dus daar hoef je je geen zorgen om te maken. Ik denk dat de grootste aanpassing vooral het wennen aan het nieuwe materiaal is. De omschakeling zelf dus.
          Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
          --------

Comment

Bedankt voor alle reacties tot dusver.
            Het heeft me geholpen in mijn denken en beslissen. Ik ga in ieder geval uitkijken naar een D80. Het lichter materiaal is voor mij een voordeel omdat ik veel reis voor het werk en de kodak steeds meegaat!

De lens ga ik toch nog even houden vrees ik! Hert feit dat er toch heel wat nadelen zijn aan de tamron tov de Nikon en het feit dat je goed moet kunnen testen en kiezen doet me toch voor zekerheid kiezen en de 17-55 behouden (ben eigenlijk wel opgelucht met mijn besluit nu ). Het zal sparen worden maar zoals iemand hier zei is het moeilijk daar het nodige geduld voor op te brengen! Bedankt aan allen en tot op het 'Te Koop' forum'!

Comment

Ik heb zelf een d80 gehad met oa een 17-55. Ben van die d80 nooit echt 100% tevreden geweest. De lichtmeter kon ik nooit echt vertrouwen. Ik heb sinds jan. een d300 en vind het toch een ganse verbetering. Moest ik van u zijn zou ik dit niet doen. Veel zal je ook niet winnen met de verkoop van een d200 en aankoop van d80 denk ik.

Niet doen als je het mij vraagt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door trebs Bekijk bericht
                At last!
                Someone with realistic thoughts!
                The peer pressure of this place is amazing, people buy and buy without even using the equipment to it's limits, just to have the 'best' and then sneer at anything less.

Why not 'downgrade' it's sure not going to limit you if you're sticking to things as a hobby. Some people just have the budget and must-have urges to own all of the best. Better photographers for that? No.

Probably 80% of my day to way WORK as a photographer I could do with much cheaper equipment, the other 20% would take some thinking and effort.
                That's all.

Point in case:
                My El-cheapo Tamron 28-75 that so many techno-savvy amateurs will laugh at, well it's used often for work and not one single paying customer has ever complained about it.

If I wasn't doing this for work, and I was bering very budget-concious.I can assure you, I'd be still be using either using the Fuji S3 or something around the D80 level, (I actually love the D50 I have!)

The big question is, what do you expect from your photography hobby?

It's not what you have, it's how you use it that counts!
                I do fully agree.
                However, it's not just the peer pressure in this place (go and have a look on a car forum, a mountainbike forum, a guitar forum, ...). I think society is infested with it. It's not that harmfull when people do have the money and freely decide on the use of it (which I hope is the case here) but this is not always the rule. People borrowing money for buying the newest, biggest flatscreen TVHomeCinemablablabla. It's reality and we are made to believe that our economy needs this behaviour.

Comment

Die Tamron heb ik niet, wel de Sigma 18-50 f2.8 en ook de nikkor 17-55.
                  Het verschil zie je wel degelijk in de foto's, het is zelfs zo erg dat ik al mijn sigma lenzen zo weinig mogelijk probeer te gebruiken. Ik heb bv ook de sigma 30mm f1.4 en de nikkor 85mm f1.8, ongeveer dezelfde prijs. Maar die sigma, dat durf ik gerust brol noemen als je het resultaat vergelijkt met de nikkor. Ik weet dat ik vanaf nu ook nog enkel merkeigen objectieven zal kopen, dan mogen ze nog 3 keer zo duur zijn.
                  Fuji Q1

Comment

Working...
                  X