Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 18-200mm Lens voor Nikon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma 18-200mm Lens voor Nikon

Ik ben geïntreseerd om de Sigma 18-200 mm lens van Sigma te kopen voor mijn Nikon D40. Dit omdat ik nu 2 lenzen heb de 15-55+55-200 standaard lenzen van Nikon. Het wisselen van lenzen echter begint me nu na een jaar te storen. Daarom was ik dus opzoek naar een iets budget vriendelijke oplossing.
    Toen ik echter in een fotowinkel in Antwerpen binnenstape zei een van de winkeliers dat alleen maar een sigma 18-200mm met HSM motor op de D40 gaat of dat het de optische beeldstabilisator moet hebbe,, kan iemand zeggen waarom dit is. Ik zou dit graag weten aangezien er een groot prijsverschil is tussen de standaard 18-200 lens en degene met HSM en optische beeldstabilisator. Het prijsverschil loopt op tot ongeveer 200€.
    Last edited by bigV; 25 maart 2008, 13:46.

Re: Sigma 18-200mm Lens voor Nikon

Sigma heeft twee versies 18-200:

Eentje met HSM én OS (stabilisatie) en eentje zonder HSM/OS

Op de D40(x) zal alleen de versie met HSM nog werken met autofocus.
    De andere heeft geen focusmotor.
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Dan word het nog even verder sparen.
      Bedankt voor de reply.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bigV Bekijk bericht
        Ik ben geïntreseerd om de Sigma 18-200 mm lens van Sigma te kopen voor mijn Nikon D40. Dit omdat ik nu 2 lenzen heb de 15-55+18-200 standaard lenzen van Nikon. Het wisselen van lenzen echter begint me nu na een jaar te storen.
        Als je de Nikon 18-200 hebt, waarom zou je dan nog de Sigma 18-200 kopen, die toch nog een trapje lager staat.

Toen ik echter in een fotowinkel in Antwerpen binnenstape zei een van de winkeliers dat alleen maar een sigma 18-200mm met HSM motor op de D40 gaat of dat het de optische beeldstabilisator moet hebbe,, kan iemand zeggen waarom dit is. Ik zou dit graag weten aangezien er een groot prijsverschil is tussen de standaard 18-200 lens en degene met HSM en optische beeldstabilisator. Het prijsverschil loopt op tot ongeveer 200€.
        Als er geen HSM motor in zit, heb je geen AF ter beschikking. Een optische stabilisator heb je niet nodig. Is wel nuttig maar niet noodzakelijk. Maar de Sigma lens heeft de 2 samen. Je kan ze dus niet krijgen met HSM en zonder OS of andersom.
        Enkel zonder HSM en OS(oude versie) en die met HSM en OS(nieuwe versie)

Hubert
        Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Ja, sorry foutje in de eerste post het moest 55-200 zijn.
          Toch bedankt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
            Als je de Nikon 18-200 hebt, waarom zou je dan nog de Sigma 18-200 kopen, die toch nog een trapje lager
            Hubert
            Volgens een test in "What Digital Camera" is dat dus niet waar en is de Sigma OS+HSM optisch beter dan de Nikkor, om een betere construktie verzinnen dan Nikkor is geen grote toer.

Het wisselen van lenzen echter begint me nu na een jaar te storen.
            D40 inruilen voor een superzoomcamera en dan ben je voor altijd van dit probleem af.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Tamron heeft recent aangekondigd dat ze een focusmotor zullen incorporeren in hun 18-200 (onder andere), maar deze zijn nu nog niet te koop, ik dacht pas in april,

Groeten
              Tim

Comment

Tja ik kan nog wel even tot april wachten ^^, is Tamron vaak goedkoper dan Sigma?

Comment

Tja ik kan nog wel even tot april wachten ^^, is Tamron vaak goedkoper dan Sigma?
                  Maar zit daar ook iets "VR"-achtigs in? Zeker aan het lange eind van de lens heb je dat echt wel nodig bij 6.3. Ik ben één keer op vakantie geweest met de Sigma 18-200 en bijna alle foto's, die niet in de stralende zon zijn genomen, hebben last van bewegingsonscherpte.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

D40 inruilen voor een superzoomcamera en dan ben je voor altijd van dit probleem af.

Ik begrijp niet dat er dat iemand duft neer te pennen.
                    Een D40 ruilen voor een compact?????????
                    Leuk advies hier!
                    Groetjes.
                    Henk
                    Nikon-Sony-olympus-Leica

Comment

hoi,

ik ben in het bezit van een D40 met die sigma lens 18-200 met optische beeldstabilisator. En zeer tevreden daarover.

Krisss
                      www.kris-sinnaeve.be

Comment

heb een 18-200 sigma met stabilisator en hsm
                        op een nikon D40X geplaatst
                        ben er zeer tevreden over (kwaliteit prijs) en is een ideale wandel lens !
                        er zal wel altijd iets beters bestaan
                        maar voorlopig ben ik met deze lens op stap

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Henkie Penkie Bekijk bericht

Ik begrijp niet dat er dat iemand duft neer te pennen.
                          Een D40 ruilen voor een compact?????????
                          Leuk advies hier!
                          Groetjes.
                          Henk
                          Als je geen lenzen wil wisselen, moet je om te beginnen volgens mij geen SLR kopen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                            Als je geen lenzen wil wisselen, moet je om te beginnen volgens mij geen SLR kopen.
                            ... tenzij je die shutter lag niet wil en betere performantie bij hogere ISO-waarden, maar niet het gewissel met lenzen. Dat kan ik best begrijpen, als dan degene die het zo opvat dan ook begrijpt dat ie nooit de foto's zal maken die je hier in den HOF vindt.
                            ______
                            www.vue.photo

Comment

1) Soms ben ik vaak opstap met mijn D40 en wil iets moois vastleggen, maar dan is het er de juiste lens niet voor. Daarom dat ik deze 2 wil combineren.
                              2) Des te minder ik een lens moet verwisselen des te minder kans op kleine stofdeeltjes.
                              3) Nog liever lenzen wisselen dan trug naar compact gaan.
                              4) Opzich vind ik het lenzen wisselen niet erg, het is alleen soms tijdrovend en tijd die je niet altijd hebt. Blijft ook voor een groot deel een hobby waar ik wel geld wil aan spenderen in plaats van het allemaal aan drank, sigaretten en naft op te doen ^^.

Toch alvast bedankt voor de reacties op de lens. Ben nu zeker van wat ik ga kopen, het is nu enkel een tijd van sparen.

Comment

Working...
                              X