Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke lens op 40d voor beginner

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: welke lens op 40d voor beginner

Ik zal niet u keuze maken dit doe je zelf, maar:

Ik zelf ben begonnen met een compactje, snel wou ik een reflex. (=> verloren geld, niet echt m'n ouders zitten er voor te vechten om hem op reis mee te kunnen nemen tov m'n vrouw. die wensen geen grote reflex.)

de eerste reflex was een 300D ik vond dit een super ding en nog altijd (precies een paar oude sloeffen die je niet kunt wegsmijten)

Hierop zat een kitlens => heb ik me echt wel beklaagd!!

Daarna echt rond gekeken en mij een tamron 28-75 2.8 aangeschaft. En nu reeds met een (5jaar later) 40D is dit nog altijd de lens die ik het meest gebruik.

Welke camera u koopt blijkbaar is u hart gevallen op de 40D, is een super goeie camera (tov 300D was het ook hemel en aarde).
    Het advies om een iets goedkopere camera te kopen is en blijft wel een goed advies maar...

Hoe dan ook ik raad u ten zeerste aan indien u 900€ voor een 40D wil uitgeven omdat die beter in de handen ligt, zal die 300€ voor de tamron u zeker geen kwaad kunnen.

Tot binnen kort op BD met een volgende vraag voor een nieuwe lens, of een upgrade van u 40D, of een statief... (er zullen er hier nog wel zitten met dezelfde grijns...)

Comment

Hij is besteld bij foto konijnenberg met de 18-55 & de 55-250. nu nog wat geduld want niet alles was in stock... Kan al niet meer wachten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palmboom Bekijk bericht
        Hij is besteld bij foto konijnenberg met de 18-55 & de 55-250. nu nog wat geduld want niet alles was in stock... Kan al niet meer wachten!
        Goede keuze !

Ik heb verleden week ook een besteld en sinds gisteren eigenaar van 40d +
        18-55 is + 55-250 is.

Ik heb simpelweg gekozen voor deze goedkope lenzen, om mee te leren en in gewicht is het handig om mee te nemen.
        En de reviews waren schitterend over deze budget lenzen. ( zeker voor deze prijs )
        In de toekomst kan ik nog voor andere lenzen gaan.

Waarom 40d body genomen ipv de 400d of 450d
        Ik heb grote handen en heb het verschil gevoeld, tussen de stevigheid van de 40d en de 400d. (ook gewicht)

Bij de 400d zou ik direct een batterygrip moeten bijkopen, voor hij deftig in mijn hand zou passen.

Citaat

Simplephotography Re: welke lens op 40d voor beginner
        Een Ferrari met de motor van een geit erin. Ik blijf het een beetje raar vinden

Dus als ik jouw woorden zou omdraaien.
        Is een canon 350d een geit en heb jij ferrari lenzen.

Mvg,
        Deefke
        Canon Eos 40D, EFS 18-55 IS, EFS 55-250 IS, Lowepro Slingshot 200AW, EX580 II

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Deefke Bekijk bericht
          Goede keuze !

Ik heb verleden week ook een besteld en sinds gisteren eigenaar van 40d +
          18-55 is + 55-250 is.

Ik heb simpelweg gekozen voor deze goedkope lenzen, om mee te leren en in gewicht is het handig om mee te nemen.
          En de reviews waren schitterend over deze budget lenzen. ( zeker voor deze prijs )
          In de toekomst kan ik nog voor andere lenzen gaan.

Waarom 40d body genomen ipv de 400d of 450d
          Ik heb grote handen en heb het verschil gevoeld, tussen de stevigheid van de 40d en de 400d. (ook gewicht)

Bij de 400d zou ik direct een batterygrip moeten bijkopen, voor hij deftig in mijn hand zou passen.

Citaat

Simplephotography Re: welke lens op 40d voor beginner
          Een Ferrari met de motor van een geit erin. Ik blijf het een beetje raar vinden

Dus als ik jouw woorden zou omdraaien.
          Is een canon 350d een geit en heb jij ferrari lenzen.

Mvg,
          Deefke
          Nee beste vriend. Een 350D wordt een ferrari met die lenzen, maar in plaats van 300 gaat ie maar 250

wil ook nog even zeggen aan fre310 hierboven, dat je geen reviews moet geven van de 17-40 op een 1Ds als TS een 40D koopt. Bovendien klopt die review van geen kanten. 't Is pure perceptie. Een 17-40 is 'slightly soft' op volle opening en razend scherp op de rest. Da's redelijk normaal voor een breedhoek.
          ______
          www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
            Een 17-40 is 'slightly soft' op volle opening en razend scherp op de rest. Da's redelijk normaal voor een breedhoek.
            Dat is ook het enige dat ik wou zeggen, en dat was duidelijk genoeg denk ik. De reviews geef ik maar ter info, en ik denk dat de TS me dat zeker niet kwalijk zal nemen. Al was het maar om wat te helpen. De keuze maakt iedereen uiteindelijk voor zich.
            Het feit dat de 17-40L redelijk soft is op f4 is wat mijn punt is, en dat gaat dan niet over FF of crop camera's, dat gaat over de lens. Ik heb ze zelf op een crop getest (zowel 400D als 40D), en dat staat toch duidelijk vermeld?

Nog veel succes aan de TS!
            Mvg, Fre

Comment

Working...
            X