Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Super camera en top objectieven...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Super camera en top objectieven...

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
    Ho man, da's magnifiek! Hoe heb jij voorzien dat je dat wit zo mooi gedetailleerd kreeg? Hoe heb je je camera ingesteld, wil ik zeggen.
    Dank je wel

Dit was met een AFS 300mm f2.8 mk.1 op de D2X vanaf statief + balhoofd aan ISO200, f/4, 1/1000s en matrix meting met -1eV compensatie (natuurlijk voor het wit van de reiger). AF stond op continu en enkelveld (centraal punt).

MVG,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digi-art Bekijk bericht
      Repect voor zulke foto's, daar heb je inderdaad super materiaal voor nodig.
      Voor deze natuurfotografie heb ik niet het geduld, maar kan het heel goed aprecieren, zoals alle goede foto's.
      Ik ga wel een macro lens 2.8 kopen, niet direct voor vlinders, enz.
      maar kleine objecten (mischien ook eens een mier) om die in mijn conceptuele montages te plaatsen.

Wat raad je me aan een Micro 60mm of meer?

Proficiat voor de fot's op je site:-)))
      Dank je wel

Geduld en tijd zijn inderdaad absoluut nodig voor natuurfotografie, en die tijd heb ik spijtig genoeg ook niet op overschot. Binnen 5 jaar ga ik misschien een 4/5 aanvragen, en dan zal ik niet weg te slaan zijn uit de natuur!

De 60mm is een absolute topper. Mijn maat heeft er zo één en die is er zeer tevreden over Ik zelf werk nu met een Sigma 150mm f2.8 HSM macro, en da's ook een verdomd veelzijdig objectief.

MVG,

Comment

A) Ben je professioneel of amateur fotograaf? AMATEUR
        B) Worden ze groot afgedrukt voor exposities op A3+ formaat of groter? SOMS
        C) Ben je aangesloten in een fotoclub? NEEN
        D) Worden ze op een site gezet? JA
        E) Zijn ze gemaakt in opdracht van een klant? +/- 6 à 7 KEER PER JAAR
        F) Verschijnen ze eventueel in dagbladen of magazines? LOKALE KRANT, LOKAAL MAANDBLAD, SCHOOLKRANT(EN), LOKALE WEBSITE(S)
        G) Geclasseerd in een fotoalbum of geschenen TV/projectiedoek? JA
        of een hele andere functie.

P.S. VOOR DIE KEER DAT MEN MIJ VRAAGT DOE IK ALLES ONBEZOLDIGD (AAN KOSTPRIJS INDIEN ER MOET GEPRINT WORDEN). JUST FOR FUN, VOOR EEN PINT EN EEN FLES RODE WIJN. MEN ZAL VOOR DIE EVENEMENTEN OOK NOOIT EEN PROF VRAGEN.
        'T IS PLEZANT ALS DE MENSEN MIJ BELLEN EN ZEGGEN: "IK HEB MIJNE FOTO IN DE GAZET GEZIEN, KUNDE DAAR GEEN VERGROTINGSKE VAN MAKEN" OF "ONS TANJKE PLIEN STAAT ER GOE OP...".
        Dat we ze nog lang mogen "trekken".
        Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
          Ik heb een gewoon cameraatje, een 350D, met één topobjectief: 70-200 f4L IS, één goed objectief: 50mm 1.8 en één redelijk goed objectief: Tamron 17-35 2.8-4.

Ik ben professioneel amateur, om het zo te noemen. Ik ben begonnen zoals velen, met straatfotografie in Brussel. Dat ging zo goed dat ik vrijwel van in het begin foto's begon te verkopen in de Verenigde Staten, waar ze op middelgrote tot grote prints aan de muur hangen bij mensen die voor mijn foto's willen betalen (wat mij trouwens nog steeds verbaast). Mijn foto's staan op Pbase (www.pbase.com/simplephotography) in verschillende gallerijen, die ik trouwens dringend weer moet opkuisen. Ik vul daar foto's aan, en op gezetten tijden gooi ik er weer een hoop tussenuit, zodat het geheel steeds betere kwaliteit zou moeten zijn.
          Verder druk ik ze ook af voor bij mijn thuis aan de muur, en dat gaat van 13x18 tot full size, in de praktijk ongeveer 90x60.
          Sommigen werden ook wel verkocht, weer in Amerika, voor in tijdschriften, en voor reclame soms ook wel eens. Maar alles samen brengt dat niet eens genoeg op om mijn materiaal te betalen.

Ik ben heel eigengereid als het om mijn fotografie gaat, dus laat ik mij niet vertellen hoe ik bepaalde foto's moet maken. Het is mijn passie om unieke dingen te doen, en klassieke huwelijksreportages zou ik dus echt niet willen doen. Wel heb ik meegefotografeerd op huwelijken van familie bijvoorbeeld, waar ik vond dat mijn foto's toch heel wat gedurfder en leuker waren dan de klassieke prenten, waarmee ik niet wil zeggen dat die niet mooi zijn. Maar voor mij genoeg om 'nee' te zeggen als men mij vraagt. Wel doe ik een hoop communieshoots, waarvoor ik dan ook de uitnodigingen en de kaartjes om uit te delen maak, telkens tot groot genoegen van de klanten, en ik kan er mij mee uitleven. Ik doe het wel enkel als ik het op mijn manier op een door mij gekozen locatie mag doen. Maar werken met kinderen ligt me enorm, en dat doe ik dan wél heel graag. Ik neem meestal een 'veilige' locatie, zoals een park of de kust, maar ik ga ook wel voor meer unieke dingen, zoals autokerkhoven of vervallen gebouwen. Twee locaties per communie dus.

Maar bovenal... doe ik het voor mezelf! Omdat ik er een ongelofelijke passie voor heb.
          Hoi, zou u eens een klein stukje van zo'n 90 x 60 afdruk kunnen inscannen en posten omdat ik eens wil zien hoe dit er van dicht uitziet met een 8mp camera Alvast bedankt

Groeten
          D700 + Nikon 50mm f1.4 + Nikon 28mm f1.8
          Neem gerust ook een kijkje op mijn blog: http://pietersoenensfotografie.blogspot.be

Comment

Ben je professioneel of amateur fotograaf? amateur
            B) Worden ze groot afgedrukt voor exposities op A3+ formaat of groter? nee
            C) Ben je aangesloten in een fotoclub? nee
            D) Worden ze op een site gezet? Sommige
            E) Zijn ze gemaakt in opdracht van een klant? op verzoek maar er is geen sprake van "klant"
            F) Verschijnen ze eventueel in dagbladen of magazines? ja
            G) Geclasseerd in een fotoalbum of geschenen TV/projectiedoek?
            of een hele andere functie. Kalender van paardenras[/QUOTE]
            Webstek in opbouw

Comment

Working...
            X