Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Super camera en top objectieven...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Super camera en top objectieven...

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
    Ik denk dat het gewoon afhangt van de types fotografie die je beoefent. Als het gaat om sterke composities met sterke 3D werking en spelen met licht en emoties te vangen, zullen de meeste camera's wel voldoen. Als je begint met actie/natuur/sport fotografie, en je wil hier haarscherpe plaatjes van zonder teveel op "goed geluk" te moeten vertrouwen, zal je sowieso moeten investeren in dure/snelle/lange objectieven en toestellen met goede hoge ISO ruis prestaties en een performante AF die je volgens je eigen noden in kan stellen. Maar het moet inderdaad plezierig blijven

MVG,
    Als ik de Challenge op BD kijk dan ben ik verrast van de kwaliteit en de orginaliteit van vele foto's, dat is genieten:-)))
    Verdamd goede fotografen daar, waar de objectief keuze zeker een belangrijke rol spelen.
    Die investering komt er vroeg of laat !!!!
    Nikon D300 - Nikkor 16-85 VRII - Nikkor 70-300 VRII - Sigma 70mm 2.8 Macro - SB 800 - Sony RX10... en veel creativiteit.

Comment

Fotografeer al 50 jaar heb de ontwikkeling van Kodak Brownie boxcamera tot de hedendaagse digitale fotografie meegemaakt. Van doka tot cmpu. De belangrijkste merken waarmee ik gefotografeerd heb zijn Asahi en Nikon (reeds 37 jaar). Fotografeer veelzijdig (macro tot bruidsreportages) Loop niet met de resultaten te koop.
      Ben ik dan amateur of pro?
      [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

Comment

Ik vraag me af, wat er gebeurd met de foto's opgenomen met super camera's en top objectieven? Dan is nog de vraag of mijn toestel "super" is, voor mij wel Lenzen zijn een mix van basic tot betere kwaliteit, stap per stap ben'k meer blut met betere objectieven

A) Ben je professioneel of amateur fotograaf? Amateur
        B) Worden ze groot afgedrukt voor exposities op A3+ formaat of groter? Voor persoonlijk gebruik, totnutoe maximaal 20x30cm.
        C) Ben je aangesloten in een fotoclub? Nee
        D) Worden ze op een site gezet? Ja (zie signature)
        E) Zijn ze gemaakt in opdracht van een klant? Nee
        F) Verschijnen ze eventueel in dagbladen of magazines? Nog niet
        G) Geclasseerd in een fotoalbum of geschenen TV/projectiedoek? Nee
        Mijn foto's en fractals
        Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
          A) Ben je professioneel of amateur fotograaf? Nee
          B) Worden ze groot afgedrukt voor exposities op A3+ formaat of groter? Ja tot A2 wordt thuis gemaakt
          C) Ben je aangesloten in een fotoclub? Ja voor de wedstrijden
          D) Worden ze op een site gezet? Sommige worden hier gepost
          E) Zijn ze gemaakt in opdracht van een klant? Nee in ben geen Professioneel heb dus geen klanten
          F) Verschijnen ze eventueel in dagbladen of magazines? Nee
          G) Geclasseerd in een fotoalbum of geschenen TV/projectiedoek?
          of een hele andere functie. Nee
          Jou kennende:
          Toch heel dicht bij professioneel:-)))
          Als er iemand het beste materiaal heeft en weet hoe er met om te gaan, ben jij het toch, Jeff:-)))

Alles OK daar?

Ik ben een beetje aan investeren: D300, maar niet alles ineens:-((((
          Voorlopig een 10-20/16?, 16-85 VR, 50mm f/1.4, 60 f/2.8 Micro, later een 70-200 f/2,8.
          Voor mijn genre van werk zal die wel voldoen op het ogenblik.
          De technische kwaliteit zal er zeker mee verbeteren.

Mvg, ben
          Nikon D300 - Nikkor 16-85 VRII - Nikkor 70-300 VRII - Sigma 70mm 2.8 Macro - SB 800 - Sony RX10... en veel creativiteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digi-art Bekijk bericht
            Jou kennende:
            Toch heel dicht bij professioneel:-)))
            Als er iemand het beste materiaal heeft en weet hoe er met om te gaan, ben jij het toch, Jeff:-)))

Alles OK daar?

Ik ben een beetje aan investeren: D300, maar niet alles ineens:-((((
            Voorlopig een 10-20/16?, 16-85 VR, 50mm f/1.4, 60 f/2.8 Micro, later een 70-200 f/2,8.
            Voor mijn genre van werk zal die wel voldoen op het ogenblik.
            De technische kwaliteit zal er zeker mee verbeteren.

Mvg, ben

Hallo Ben,

ja hier alles goed hoor, heb zonet mijn Epson R2400 vervangen door een Stylus Pro 3800, Tot A2 op je bureau een luxe.

Hoor veel goede comments van de D300, toch is het de optiek die het moet doen hoor Ben .

MVG, Jeff
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

A) Ben je professioneel of amateur fotograaf?
              B) Worden ze groot afgedrukt voor exposities op A3+ formaat of groter?
              C) Ben je aangesloten in een fotoclub?
              D) Worden ze op een site gezet?
              E) Zijn ze gemaakt in opdracht van een klant?
              F) Verschijnen ze eventueel in dagbladen of magazines?
              of een hele andere functie.

Heb wel geen topmateriaal, maar zal ook maar eens antwoorden op uw vraag...

A) amateur fotograaf
              B) Soms wel, onlangs nog voor Internationaal fotofestival Knokke Heist
              of gewoon voor thuis aan de muur.
              C) nee
              D) Ja op meerdere
              E) niet echt.. wel al enkele foto's gemaakt in opdracht.
              bvb. boekje over Bellegem in oude en nieuwe prentkaarten, waarbij mij gevraagd werd om op dezelfde plaatsen zoals op de 100 jaar oude prentkaarten eenzelfde foto te nemen.
              of iets recenter: enkele foto's voor het boek Café Rijk Bellegem. Bellegemse herbergen en herbergiers van de 16de tot de 21ste eeuw” door Gerrit van Betsbrugge.
              Maar allemaal op vrijwillge basis dus niet echt klanten te noemen.
              F) enkele zijn verschenen in het nu verdwenen magazine "Digifoto'
              G) neen
              Last edited by Hotchpot; 20 maart 2008, 11:25.
              *www.InPuT79.be*
              Canon eos 60D// Tokina 12-24mm f4, Canon EF 17-40mm f4L, Canon 50mm f1.8 mkI, Canon EF 70-200mm f2.8 L USM, Canon 85mm f1.8

Comment

H) De uitdaging om met dat top materiaal iets vast te leggen wat met normaal materiaal niet kan en het genot achteraf als het daadwerkelijk gelukt is
                Zoals wat? Nu heb je me nieuwsgierig gemaakt.
                ______
                www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                  Zoals wat? Nu heb je me nieuwsgierig gemaakt.
                  Gewoon, scherpe actieshots in moeilijke omstandigheden waarbij je alles uit het toestel en jezelf moet halen om te slagen. Ik neem als voorbeeld de grote zilverreiger die ik 2 jaar geleden heb kunnen vastleggen met een 300/2.8 aan hoge FPS. Daar kwam echt alles samen: topmoment, topmateriaal en juist gebruik ervan. De kick bij het bekijken van de foto's was geweldig

MVG,

Comment

Gewoon, scherpe actieshots in moeilijke omstandigheden waarbij je alles uit het toestel en jezelf moet halen om te slagen. Ik neem als voorbeeld de grote zilverreiger die ik 2 jaar geleden heb kunnen vastleggen met een 300/2.8 aan hoge FPS. Daar kwam echt alles samen: topmoment, topmateriaal en juist gebruik ervan. De kick bij het bekijken van de foto's was geweldig

MVG,
                    Zou de foto's ook graag eens zien. Staan die ergens online? Moet inderdaad wel een topmoment geweest zijn!

groeten,
                    Andries
                    https://www.instagram.com/andriesdes...er_photography

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dreekes Bekijk bericht
                      Zou de foto's ook graag eens zien. Staan die ergens online? Moet inderdaad wel een topmoment geweest zijn!

groeten,
                      Andries
                      Moet ik nog eens naar zoeken... gevonden Die staat overigens ook in het BOF

Hier

MVG,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digi-art Bekijk bericht
                        Ik vraag me af, wat er gebeurd met de foto's opgenomen met super camera's en top objectieven?

A) Ben je professioneel of amateur fotograaf?
                        B) Worden ze groot afgedrukt voor exposities op A3+ formaat of groter?
                        C) Ben je aangesloten in een fotoclub?
                        D) Worden ze op een site gezet?
                        E) Zijn ze gemaakt in opdracht van een klant?
                        F) Verschijnen ze eventueel in dagbladen of magazines?
                        of een hele andere functie.

Ik ben benieuwd.

A van Amateur
                        B neen
                        C enkel BD
                        D ja, BD en binnenkort op www.dannydemeyer.be
                        E mensen vragen me wel eens foto's te nemen, zonder te betalen, zijn dat dan ook klanten?
                        F neen
                        G sommige
                        http://www.dannydemeyer.be

Comment

Bedankt om mij te laten meegenieten Frank! Die eerste is inderdaad echt wel supermooi!

groeten,
                          Andries
                          https://www.instagram.com/andriesdes...er_photography

Comment

MVG,
                            Ja man, de kick van ineens de perfecte foto te maken. Héérlijk! Er is één foto die ik onlangs gezien heb, die mij altijd bij blijft. Ik vond hem weergaloos, en dat was er eentje van een uil in zweefvlucht.
                            ______
                            www.vue.photo

Comment

Moet ik nog eens naar zoeken... gevonden Die staat overigens ook in het BOF

Hier

MVG,
                              Ho man, da's magnifiek! Hoe heb jij voorzien dat je dat wit zo mooi gedetailleerd kreeg? Hoe heb je je camera ingesteld, wil ik zeggen.
                              ______
                              www.vue.photo

Comment

MVG,
                                Repect voor zulke foto's, daar heb je inderdaad super materiaal voor nodig.
                                Voor deze natuurfotografie heb ik niet het geduld, maar kan het heel goed aprecieren, zoals alle goede foto's.
                                Ik ga wel een macro lens 2.8 kopen, niet direct voor vlinders, enz.
                                maar kleine objecten (mischien ook eens een mier) om die in mijn conceptuele montages te plaatsen.

Wat raad je me aan een Micro 60mm of meer?

Proficiat voor de fot's op je site:-)))

Comment

Working...
                                X