Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Super camera en top objectieven...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Super camera en top objectieven...

Oorspronkelijk geplaatst door Digi-art Bekijk bericht
    Hier zitten super cracken tussen, die ik veel success wens:-))))

Even over mezelf:
    35 jaar Art director in de reklame, samengewerkt met de beste belgische fotografen om mijn creatieve/surrealistische ontwerpen fotografisch te realiseren. Tijdens deze 35 jaar heb ik ermorn veel visuele concepten gebracht voor consumer- en medical advertising, eerst met AD markers, enz, later met Photoshop. Tijdens mijn loopbaan hebben de surrealisten een bron van inspiratie geweest en dat zijn ze nu voor mijn hobby.(ben nu gepensioneerd)
    De eigenzinnige composities die ik maak, kitch voor sommige, maar geliefd door veel anderen, worden internationaal uitgeven in magazines en fotoboeken. Deze werken staan op photo.net, (meer de 6.000.000 folder views) waar uitgevers ze zien en vragen ze te publiceren.
    Daar zijn er ook die via deze weg de foto's kopen.
    Overal, van Oekraïne tot Canada staan ze op websites.(zonder opbrengst)
    Jaarslijks exposeeer ik via een fotoclub of op uitnodiging in B en NL met werken op A3+ formaat. Regelmatig vragen fotoclubs in B en NL mijn werken te presenteren en te demonsteren hoe ze gemaakt zijn.
    Ik doe ook mee aan internationale creatieve fotowedstijden en het gebeurd dat ik er geld, medaille of fotomateriaal mee win: plezant:-))

Deze montages is mij voor een passie (mischien een beroepsmisvorming), waarvoor ik veel apreciatie krijg en dat is graag meegenomen.
    Alhoewel ik weet wat een goede foto is en er kan maken, verwachten mensen van mij dat ik de eigenzinnige stijl verder zet en laat ik de andere fotografie aan de specalisten. Ik ken topfotografen die in deze eigenzinnige stijl goed hun brood verdienen. bv
    Website von Thomas Herbrich – Fotograf | Autor | Entertainer

Met de opbrengst van dit alles kan ik wel een D300 kopen, om de kwaliteit op te drijven, maar schiet te kort voor de super objectieven.
    Mischien is dit wel niet nodig voor mijn genre van eigenzinnig werk!?
    Ik ben maar een gedreven amateur.
    Als ik het zo lees zou ik je een gepensioneerde pro noemen. Het doet me plezier op zo'n forum als deze het curiculum van ook mensen als jezelf te zien. Tja, en wbt de camera (D300) die doet het prima, werkelijk prima, met consumer objectieven. Ik zelf wil niet dat gesleep met die 2.8 loeders maar heb wel een 50mm 1.4. Degenen die zeggen dat de body er niet toe doet vergissen zichvolgens mij: CA verwijdering in de camera doet niet elke body bijvoorbeeld.
    Ik wens je nog vele jaren plezier met 'onze' hobby toe!

Karel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peekaa Bekijk bericht
      Als ik het zo lees zou ik je een gepensioneerde pro noemen. Het doet me plezier op zo'n forum als deze het curiculum van ook mensen als jezelf te zien. Tja, en wbt de camera (D300) die doet het prima, werkelijk prima, met consumer objectieven. Ik zelf wil niet dat gesleep met die 2.8 loeders maar heb wel een 50mm 1.4. Degenen die zeggen dat de body er niet toe doet vergissen zichvolgens mij: CA verwijdering in de camera doet niet elke body bijvoorbeeld.
      Ik wens je nog vele jaren plezier met 'onze' hobby toe!

Karel
      De 50mm1.4 is besteld.
      Een de 16-85 VR zal voorlopig wel voldoen voor mijn genre van werk.
      Ik zou graag nog 10-20 hebben om in een craetieve hoek de dingen te fotograferen.
      De 70-200 is voor later.
      Wie weet wat komt er nog nieuwe techniek op de markt in die maat.

Ook veel fotoplezier gewenst:-)))
      Nikon D300 - Nikkor 16-85 VRII - Nikkor 70-300 VRII - Sigma 70mm 2.8 Macro - SB 800 - Sony RX10... en veel creativiteit.

Comment

De 50mm1.4 is besteld.
        Een de 16-85 VR zal voorlopig wel voldoen voor mijn genre van werk.
        Ik zou graag nog 10-20 hebben om in een craetieve hoek de dingen te fotograferen.
        De 70-200 is voor later.
        Wie weet wat komt er nog nieuwe techniek op de markt in die maat.

Ook veel fotoplezier gewenst:-)))
        Ik zit een beetje te wachten op de kritieken van de Tokina 11-16 2.8. Ik heb een 12-24 en ben daar heel tevreden over.

Karel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peekaa Bekijk bericht
          Ik zit een beetje te wachten op de kritieken van de Tokina 11-16 2.8. Ik heb een 12-24 en ben daar heel tevreden over.

Karel
          Dank voor de tip:-))
          Tokina zijn wel soliede ojectieven, zou goed gaan met de 16-80VR (die toch niet slecht scoort, ze noemen het de beste DX lens in dat genre)
          Nikon D300 - Nikkor 16-85 VRII - Nikkor 70-300 VRII - Sigma 70mm 2.8 Macro - SB 800 - Sony RX10... en veel creativiteit.

Comment

A) Amateur
            B) Af en toe, niet vaak in ieder geval.
            C) Was, geen tijd meer voor.
            D) Mijn sportfoto's wel, de rest wat ik maak komt op mijn Flickr site te staan.
            E) Nog niet zoveel werk gehad.
            F) Nog niet.

Het is een hobby en het blijft een hobby voor mij. Als mijn foto's eens gepubliceerd worden vind ik dat fantastisch en als ik er wat voor kan vangen vind ik dat mooi. Maar dit is mijn passie en ik streef toch naar kwaliteit en in een zeker zin extremen (vandaar mijn sigma 10-20 en geen gewone allround zoom). Het liefste fotografeer ik Tafel Tennis (waar ik de 70-200L 2e hands - via een Amerikaan nog wel - voor heb gekocht) en de El Cheapo 50 1.8 heb ik voor het overige low-light werk.
            Canon EOS 5D | Sigma 50 1.4 | 17-40L | 135L
            Visit my Flickr

Comment

Ik vraag me af, wat er gebeurd met de foto's opgenomen met super camera's en top objectieven?

A) Ben je professioneel of amateur fotograaf?
              B) Worden ze groot afgedrukt voor exposities op A3+ formaat of groter?
              C) Ben je aangesloten in een fotoclub?
              D) Worden ze op een site gezet?
              E) Zijn ze gemaakt in opdracht van een klant?
              F) Verschijnen ze eventueel in dagbladen of magazines?
              G) Geclasseerd in een fotoalbum of geschenen TV/projectiedoek?
              of een hele andere functie.

Ik ben benieuwd.
              eigenlijk hoef ik me niet aangesproken te voelen met 'maar' een K10, een kit telezoom en een goeie 16-45. geen TOP materiaal, maar toch behoorlijk goed.
              We hebben nu wat meer geinvesteerd in foto boel omdat we graag het verhaal van onze reizen willen vertellen. Voor wie daar interesse in heeft, maar in hoofdzaak omdat wat je je herinnert van een belevenis, vaak gereduceerd wordt tot de tastbare dingen, zoals een verslagje of een foto. En dan kan die foto maar beter zo goed mogelijk zijn en zo dicht mogelijk aanleunen bij de sfeer van die plaats en dat moment. En we voelden dat de bridge wat te kort kwam, vooral nadat hij gestolen is.

A: nee en gelukkig maar. Het is een ontspanning, en dat moet t blijven.
              B: ooit eens, de gevolgen van een bridge camera die een jaar op reis vertrok.
              C: om groucho te citeren: i don't wanna be a member of a club that would accept me as a member
              D: zie sig (allemaal nog van bridge cam)
              E: nope.
              F: Zie E: onze eigen foto's staan bij een paar interviews over onze reis. Verder niet.
              G: heel vaak. Thuis, bij vrienden.
              http://www.effieweg.tk

Comment

A) Amateur. Nog maar een jaartje de kriebels te pakken
                B) Weinig afdrukken, maar dat zal snel veranderen.
                C) Nog niet...wie weet binnenkort.
                D) Ja, hier.
                E) Nee, ik heb geen klanten
                F) Nog niet mogen meemaken.
                Mvg Tim

Comment

Ik vraag me af, wat er gebeurd met de foto's opgenomen met super camera's en top objectieven?

Ik ben benieuwd.
                  A) amateur fotograaf
                  B) groot afgedrukt voor thuis aan de muur.
                  C) zou wel willen, maar onmogelijk wegens volcontinu ploegen werk
                  D) ja
                  E) neen
                  F) via de site krijg ik soms vragen om foto's te mogen publiceren
                  G) familie foto's belanden in een album. Een projector zie ik ook zeker zitten
                  H) De uitdaging om met dat top materiaal iets vast te leggen wat met normaal materiaal niet kan en het genot achteraf als het daadwerkelijk gelukt is

Ik vind ook dat ik niemand verantwoording verschuldigd ben voor het duur fotomateriaal dat ik gebruik. Het is immers betaald met mijn eigen hard verdiende centen

MVG,

Comment

a) gevorderd amateur
                    b) geen exposities, sporadisch wel
                    c) nee
                    d) ja
                    e) nee
                    f) nee
                    g) nee

ik kan voluit zeggen dat ik professioneel materiaal heb ,maar kan nog lang niet zeggen dat ik ook professionele foto's maak.
                    Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

Comment

A) Ben je professioneel of amateur fotograaf?
                      B) Worden ze groot afgedrukt voor exposities op A3+ formaat of groter?
                      C) Ben je aangesloten in een fotoclub?
                      D) Worden ze op een site gezet?
                      E) Zijn ze gemaakt in opdracht van een klant?
                      F) Verschijnen ze eventueel in dagbladen of magazines?
                      of een hele andere functie.

Ik ben benieuwd.
                      Hoi,

A: Absoluut amateur
                      B: Nope, al zal dat hopelijk er wel eens van komen
                      C: tsja, telt BD als fotoclub? dan ja, anders nope
                      D: Ja, maar geen fotosite
                      E: Nee, gewoon 2 hobbies kombineren
                      F: Nee, alleen in een clubblab van de andere hobby, maar waar ik nog steeds reuzetrots ben als ik een foto van mij tegenkom
                      G: Nope, al ligt het wel in de bedoeling om enkele fotoalbums te maken.

Grtz

Bryan
                      Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is

Comment

Bedankt voor jullie racties))
                        Dat jullie allen genieten van de fotografie, dat ontdek ik in jullie antwoorden. Houden zo:-))
                        Het gebruikte materiaal kan inderdaad een belangrijke rol spelen in de kwalitieit/creativiteit van de foto's, maar is niet altijd een must.
                        Zo ken ik een Duitser die met een "Lockcamera" werkt en er fantastische, sfeervolle foto's mee maakt. Een andere, die gemiddeld materiaal heeft, maar als hij een reportage maakt is het een plezier om ernaar te kijken, omdat hij steeds een ander stanpunt inneemt en dingen ziet waar velen voorbijlopen. Nog een ander die super materiaal gebruikt en er verassend, creatief uit de hoek mee komt
                        Als je de foto's van jonge professionele kunstfotografen ziet, uit de buik genomen, denk ik soms dat het supermateriaal overbodig is.
                        Voor hen is het niet hoe het gefotografeerd is maar wat het uitdrukt: emotie staat daar boven de techniek.
                        We worden dagelijks overstelpd met beelden in magazine en TV en dan nog verassen met foto's/beelden is niet evident.

Maar kom, zolang je er plezier of passie aan beleefd is het belangrijskte, dat wens ik je allen toe:-)))

Comment

Bedankt voor jullie racties))
                          Dat jullie allen genieten van de fotografie, dat ontdek ik in jullie antwoorden. Houden zo:-))
                          Het gebruikte materiaal kan inderdaad een belangrijke rol spelen in de kwalitieit/creativiteit van de foto's, maar is niet altijd een must.
                          Zo ken ik een Duitser die met een "Lockcamera" werkt en er fantastische, sfeervolle foto's mee maakt. Een andere, die gemiddeld materiaal heeft, maar als hij een reportage maakt is het een plezier om ernaar te kijken, omdat hij steeds een ander stanpunt inneemt en dingen ziet waar velen voorbijlopen. Nog een ander die super materiaal gebruikt en er verassend, creatief uit de hoek mee komt
                          Als je de foto's van jonge professionele kunstfotografen ziet, uit de buik genomen, denk ik soms dat het supermateriaal overbodig is.
                          Voor hen is het niet hoe het gefotografeerd is maar wat het uitdrukt: emotie staat daar boven de techniek.
                          We worden dagelijks overstelpd met beelden in magazine en TV en dan nog verassen met foto's/beelden is niet evident.

Maar kom, zolang je er plezier of passie aan beleefd is het belangrijskte, dat wens ik je allen toe:-)))
                          Ik denk dat het gewoon afhangt van de types fotografie die je beoefent. Als het gaat om sterke composities met sterke 3D werking en spelen met licht en emoties te vangen, zullen de meeste camera's wel voldoen. Als je begint met actie/natuur/sport fotografie, en je wil hier haarscherpe plaatjes van zonder teveel op "goed geluk" te moeten vertrouwen, zal je sowieso moeten investeren in dure/snelle/lange objectieven en toestellen met goede hoge ISO ruis prestaties en een performante AF die je volgens je eigen noden in kan stellen. Maar het moet inderdaad plezierig blijven

MVG,

Comment

A) Ben je professioneel of amateur fotograaf? Nee
                            B) Worden ze groot afgedrukt voor exposities op A3+ formaat of groter? Ja tot A2 wordt thuis gemaakt
                            C) Ben je aangesloten in een fotoclub? Ja voor de wedstrijden
                            D) Worden ze op een site gezet? Sommige worden hier gepost
                            E) Zijn ze gemaakt in opdracht van een klant? Nee in ben geen Professioneel heb dus geen klanten
                            F) Verschijnen ze eventueel in dagbladen of magazines? Nee
                            of een hele andere functie. Nee
                            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dreekes Bekijk bericht
                              Gewoon uit curiositeit. Hoe regel je dat die middelgrote tot grote prints veilig in de Verenigde Staten geraken? Waar laat je ze afdrukken, hoe verzend je ze?

groeten,
                              Andries
                              Voor de Verenigde Staten stuur ik een JPEG op, omdat het anders allemaal veel te duur wordt. Het vervoer staat niet meer in verhouding tot de prijs van de print
                              Ik vraag dan wel een pak meer, maar in ruil mogen ze ermee doen wat ze willen. Als mijn naam er niet op mag, vraag ik nog meer. En dat werkt. Heb nog nooit iemand gehad die weigert.
                              ______
                              www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                                Voor de Verenigde Staten stuur ik een JPEG op, omdat het anders allemaal veel te duur wordt. Het vervoer staat niet meer in verhouding tot de prijs van de print
                                Ik vraag dan wel een pak meer, maar in ruil mogen ze ermee doen wat ze willen. Als mijn naam er niet op mag, vraag ik nog meer. En dat werkt. Heb nog nooit iemand gehad die weigert.
                                Ik vermoedde al zoiets. Het lijkt mij moeilijk om een print op canvas van 60 op 90 bvb. op te sturen naar de Verenigde Staten. Ik persoonlijk zou wel niet echt voorstander zijn van originelen doormailen, maar dat is elk voor zich natuurlijk.

groeten,
                                Andries
                                https://www.instagram.com/andriesdes...er_photography

Comment

Working...
                                X