Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Super camera en top objectieven...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Super camera en top objectieven...

Ik vraag me af, wat er gebeurd met de foto's opgenomen met super camera's en top objectieven?

A) Ben je professioneel of amateur fotograaf?
    B) Worden ze groot afgedrukt voor exposities op A3+ formaat of groter?
    C) Ben je aangesloten in een fotoclub?
    D) Worden ze op een site gezet?
    E) Zijn ze gemaakt in opdracht van een klant?
    F) Verschijnen ze eventueel in dagbladen of magazines?
    G) Geclasseerd in een fotoalbum of geschenen TV/projectiedoek?
    of een hele andere functie.

Ik ben benieuwd.
    Nikon D300 - Nikkor 16-85 VRII - Nikkor 70-300 VRII - Sigma 70mm 2.8 Macro - SB 800 - Sony RX10... en veel creativiteit.

Re: Super camera en top objectieven...

Hangt van de eigenaar van de camera af. De één werkt met een D70 en kitlens profesioneel en de andere gebruikt een 1Dsmklll en toplenzen voor vakantiekiekjes.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Hangt van de eigenaar van de camera af. De één werkt met een D70 en kitlens profesioneel en de andere gebruikt een 1Dsmklll en toplenzen voor vakantiekiekjes.
      Perfect antwoord!!
      Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
      http://www.stevevandegaer.be

Comment

Ik heb een gewoon cameraatje, een 350D, met één topobjectief: 70-200 f4L IS, één goed objectief: 50mm 1.8 en één redelijk goed objectief: Tamron 17-35 2.8-4.

Ik ben professioneel amateur, om het zo te noemen. Ik ben begonnen zoals velen, met straatfotografie in Brussel. Dat ging zo goed dat ik vrijwel van in het begin foto's begon te verkopen in de Verenigde Staten, waar ze op middelgrote tot grote prints aan de muur hangen bij mensen die voor mijn foto's willen betalen (wat mij trouwens nog steeds verbaast). Mijn foto's staan op Pbase (www.pbase.com/simplephotography) in verschillende gallerijen, die ik trouwens dringend weer moet opkuisen. Ik vul daar foto's aan, en op gezetten tijden gooi ik er weer een hoop tussenuit, zodat het geheel steeds betere kwaliteit zou moeten zijn.
        Verder druk ik ze ook af voor bij mijn thuis aan de muur, en dat gaat van 13x18 tot full size, in de praktijk ongeveer 90x60.
        Sommigen werden ook wel verkocht, weer in Amerika, voor in tijdschriften, en voor reclame soms ook wel eens. Maar alles samen brengt dat niet eens genoeg op om mijn materiaal te betalen.

Ik ben heel eigengereid als het om mijn fotografie gaat, dus laat ik mij niet vertellen hoe ik bepaalde foto's moet maken. Het is mijn passie om unieke dingen te doen, en klassieke huwelijksreportages zou ik dus echt niet willen doen. Wel heb ik meegefotografeerd op huwelijken van familie bijvoorbeeld, waar ik vond dat mijn foto's toch heel wat gedurfder en leuker waren dan de klassieke prenten, waarmee ik niet wil zeggen dat die niet mooi zijn. Maar voor mij genoeg om 'nee' te zeggen als men mij vraagt. Wel doe ik een hoop communieshoots, waarvoor ik dan ook de uitnodigingen en de kaartjes om uit te delen maak, telkens tot groot genoegen van de klanten, en ik kan er mij mee uitleven. Ik doe het wel enkel als ik het op mijn manier op een door mij gekozen locatie mag doen. Maar werken met kinderen ligt me enorm, en dat doe ik dan wél heel graag. Ik neem meestal een 'veilige' locatie, zoals een park of de kust, maar ik ga ook wel voor meer unieke dingen, zoals autokerkhoven of vervallen gebouwen. Twee locaties per communie dus.

Maar bovenal... doe ik het voor mezelf! Omdat ik er een ongelofelijke passie voor heb.
        ______
        www.vue.photo

Comment

A-B-D-F.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digi-art Bekijk bericht
            Ik vraag me af, wat er gebeurd met de foto's opgenomen met super camera's en top objectieven?

C) Ben je aangesloten in een fotoclub?
            Nog nooit een foto als lid van een fotoclub gezien
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Nog nooit een foto als lid van een fotoclub gezien
              Er zijn uitzonderingen in fotoclubs die verdamd goede/creatieve foto's maken met een perfecte techniek, gemaakt met degelijk fotomateriaal.
              De moeite om ze eens te bekijken.
              Nikon D300 - Nikkor 16-85 VRII - Nikkor 70-300 VRII - Sigma 70mm 2.8 Macro - SB 800 - Sony RX10... en veel creativiteit.

Comment

A) amateur ... (nog)
                B) yep: A3 en groter
                C) yep: VTB-gent
                D) yep, maar variabel
                E) nope, geen opdrachten
                F) yep, soms eens
                G) projecties

mm
                ∏__|_ ∏__|_
                "no rules, great shots"
                Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Daar ga ik 100% mee akkoord, het is eerder het manneke achter de camera die het moet doen. Goed materiaal kan alleen maar helpen.

Ik heb met reklamefotografen samengewerkt met super materiaal, maar die geen verstand van belichting hadden. Anderen vond ik tovenaars, niet alleen met het licht, maar ook met creativiteit en inventiviteit.
                  Mijn hoed af voor die laatsten.

Als je techniek en craetiviteit kunt combineren ben je "de" topfotograaf.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                    Ik ben begonnen zoals velen, met straatfotografie in Brussel. Dat ging zo goed dat ik vrijwel van in het begin foto's begon te verkopen in de Verenigde Staten, waar ze op middelgrote tot grote prints aan de muur hangen bij mensen die voor mijn foto's willen betalen
                    Gewoon uit curiositeit. Hoe regel je dat die middelgrote tot grote prints veilig in de Verenigde Staten geraken? Waar laat je ze afdrukken, hoe verzend je ze?

groeten,
                    Andries
                    https://www.instagram.com/andriesdes...er_photography

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                      Ik heb een gewoon cameraatje, een 350D, met één topobjectief: 70-200 f4L IS, één goed objectief: 50mm 1.8 en één redelijk goed objectief: Tamron 17-35 2.8-4.

Ik ben professioneel amateur, om het zo te noemen. Ik ben begonnen zoals velen, met straatfotografie in Brussel. Dat ging zo goed dat ik vrijwel van in het begin foto's begon te verkopen in de Verenigde Staten, waar ze op middelgrote tot grote prints aan de muur hangen bij mensen die voor mijn foto's willen betalen (wat mij trouwens nog steeds verbaast). Mijn foto's staan op Pbase (www.pbase.com/simplephotography) in verschillende gallerijen, die ik trouwens dringend weer moet opkuisen. Ik vul daar foto's aan, en op gezetten tijden gooi ik er weer een hoop tussenuit, zodat het geheel steeds betere kwaliteit zou moeten zijn.
                      Verder druk ik ze ook af voor bij mijn thuis aan de muur, en dat gaat van 13x18 tot full size, in de praktijk ongeveer 90x60.
                      Sommigen werden ook wel verkocht, weer in Amerika, voor in tijdschriften, en voor reclame soms ook wel eens. Maar alles samen brengt dat niet eens genoeg op om mijn materiaal te betalen.

Ik ben heel eigengereid als het om mijn fotografie gaat, dus laat ik mij niet vertellen hoe ik bepaalde foto's moet maken. Het is mijn passie om unieke dingen te doen, en klassieke huwelijksreportages zou ik dus echt niet willen doen. Wel heb ik meegefotografeerd op huwelijken van familie bijvoorbeeld, waar ik vond dat mijn foto's toch heel wat gedurfder en leuker waren dan de klassieke prenten, waarmee ik niet wil zeggen dat die niet mooi zijn. Maar voor mij genoeg om 'nee' te zeggen als men mij vraagt. Wel doe ik een hoop communieshoots, waarvoor ik dan ook de uitnodigingen en de kaartjes om uit te delen maak, telkens tot groot genoegen van de klanten, en ik kan er mij mee uitleven. Ik doe het wel enkel als ik het op mijn manier op een door mij gekozen locatie mag doen. Maar werken met kinderen ligt me enorm, en dat doe ik dan wél heel graag. Ik neem meestal een 'veilige' locatie, zoals een park of de kust, maar ik ga ook wel voor meer unieke dingen, zoals autokerkhoven of vervallen gebouwen. Twee locaties per communie dus.

Maar bovenal... doe ik het voor mezelf! Omdat ik er een ongelofelijke passie voor heb.
                      ...die passie stroomt eraf en zo hoor ik het graag.
                      Ik wens je nog veel fotoplezier:-)))))

Comment

Geen topmateriaal hier, en zeker geen professionele fotograaf. Maar af en toe komt er toch iets goed tevoorschijn

A) amateur!
                        B) nog niets gemaakt wat ik goed genoeg vind om groot af te drukken
                        C) neen
                        D) soms
                        E) geen pro, dus ook geen echte "klanten". Soms geeft iemand al wel eens iets, maar dat is de uitzondering.
                        F) nog lang niet
                        G) nope

Materiaal: Nikon D50 en D200, meeste foto's met 50mm 1.8 en 70-300 VR.
                        Voorlopig geen centen voor beter materiaal, alleen een degelijke flash komt er aan...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digi-art Bekijk bericht
                          Er zijn uitzonderingen in fotoclubs die verdamd goede/creatieve foto's maken met een perfecte techniek, gemaakt met degelijk fotomateriaal.
                          De moeite om ze eens te bekijken.
                          Ik bedoel aan te geven dat je vraag er rammelt. Je vraagt je af wat er met foto's gebeurd, er zijn een aantal vragen over foto's en dan zitten er twee of drie tussen die in eens over de fotograaf gaan.

Ik heb trouwens ook nog nooit fotoclubs gezien die foto's maken, wel leden van.

Comment

Hier zitten super cracken tussen, die ik veel success wens:-))))

Even over mezelf:
                            35 jaar Art director in de reklame, samengewerkt met de beste belgische fotografen om mijn creatieve/surrealistische ontwerpen fotografisch te realiseren. Tijdens deze 35 jaar heb ik ermorn veel visuele concepten gebracht voor consumer- en medical advertising, eerst met AD markers, enz, later met Photoshop. Tijdens mijn loopbaan hebben de surrealisten een bron van inspiratie geweest en dat zijn ze nu voor mijn hobby.(ben nu gepensioneerd)
                            De eigenzinnige composities die ik maak, kitch voor sommige, maar geliefd door veel anderen, worden internationaal uitgeven in magazines en fotoboeken. Deze werken staan op photo.net, (meer de 6.000.000 folder views) waar uitgevers ze zien en vragen ze te publiceren.
                            Daar zijn er ook die via deze weg de foto's kopen.
                            Overal, van Oekraïne tot Canada staan ze op websites.(zonder opbrengst)
                            Jaarslijks exposeeer ik via een fotoclub of op uitnodiging in B en NL met werken op A3+ formaat. Regelmatig vragen fotoclubs in B en NL mijn werken te presenteren en te demonsteren hoe ze gemaakt zijn.
                            Ik doe ook mee aan internationale creatieve fotowedstijden en het gebeurd dat ik er geld, medaille of fotomateriaal mee win: plezant:-))

Deze montages is mij voor een passie (mischien een beroepsmisvorming), waarvoor ik veel apreciatie krijg en dat is graag meegenomen.
                            Alhoewel ik weet wat een goede foto is en er kan maken, verwachten mensen van mij dat ik de eigenzinnige stijl verder zet en laat ik de andere fotografie aan de specalisten. Ik ken topfotografen die in deze eigenzinnige stijl goed hun brood verdienen. bv
                            Website von Thomas Herbrich – Fotograf | Autor | Entertainer

Met de opbrengst van dit alles kan ik wel een D300 kopen, om de kwaliteit op te drijven, maar schiet te kort voor de super objectieven.
                            Mischien is dit wel niet nodig voor mijn genre van eigenzinnig werk!?
                            Ik ben maar een gedreven amateur.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
                              Geen topmateriaal hier, en zeker geen professionele fotograaf. Maar af en toe komt er toch iets goed tevoorschijn

A) amateur!
                              B) nog niets gemaakt wat ik goed genoeg vind om groot af te drukken
                              C) neen
                              D) soms
                              E) geen pro, dus ook geen echte "klanten". Soms geeft iemand al wel eens iets, maar dat is de uitzondering.
                              F) nog lang niet
                              G) nope

Materiaal: Nikon D50 en D200, meeste foto's met 50mm 1.8 en 70-300 VR.
                              Voorlopig geen centen voor beter materiaal, alleen een degelijke flash komt er aan...
                              Zolang je het graag doet en plezier aan beleefd, dat is het belangrijskte:-)))

Comment

Working...
                              X