Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

goede koop of niet?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• goede koop of niet?

Hoy

Nogmaal sorry voor het storen maar hopelijk zijn er hier die al met oud glas hebben gewerkt.

Ik kan een nikon 70-210 f4 kopen voor een mooi prijsje (110 euro)
    Maar ik lees dat de 70-210 f4-5.6D een snellere AF heeft. Maar hoe zit het met de scherpte? is de f4 beter dan de f4-5.6D?

ook zie ik soms een sigma 70-210 f2.8 van sigma maar hoe staan die 3 lenzen tegenover elkaar? Heb al paar topics gezien over de lenzen apart maar tegenover elkaar nog niet.

Wat is de beste keuze van de 3?

En zijn deze dan ook beter dan een tamron 70-300 f4-5.6??

zou deze lens gebruiken voor bv een dierentuin, een rally en voor op reis een orcashow.

Groeten Davy
    nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

Re: goede koop of niet?

Op deze site kun je zien wat alles mogelijk is met bepaalde lenzen +camera.
    Recover Lightroom edits and camera settings from JPG files. Turn JPG files into Lightroom presets.

Ik zeg bewust mogelijk is.
    Er is nog altijd iemand nodig die de instellingen doet en uiteindelijk op het knopje moet drukken.

mvg
    antoine200

Comment

Ik kan een nikon 70-210 f4 kopen voor een mooi prijsje (110 euro)
      Maar ik lees dat de 70-210 f4-5.6D een snellere AF heeft. Maar hoe zit het met de scherpte? is de f4 beter dan de f4-5.6D?
      70-210 F4 voor 110 Euro - niet twijfelen, kopen die hap !

Tov de F4-5.6 heeft ze een aantal voordelen: constante lichtsterkte, draaizoom ipv schuifzoom, lens wordt niet langer als je in/uitzoomt. Ze is niet supersnel en maakt ook een beetje herrie bij het focussen maar daar valt goed mee te leven. Ik heb ze vroeger allebei gehad en zou zeker de voorkeur geven aan eerstgenoemde. Qua scherpte en contrast zijn ze beiden aan elkaar gewaagd: dik in orde.
      It's the mind and heart behind a camera that matters, not the gear.

Comment

OK bedankt voor de info en denk dat ik meteen voor de nikon 70-210 f4 ga. Eventueel kijk ik nog eens uit naar een 70-210 f4-5.6D koopje.

En kan ik beide eens testen.
        nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

Comment

Heb deze lens reeds een klein jaar en toch al veel( op D50)
          mooie foto's mee genomen

Zeer goede scherpte/lichtsterk, mooie DOF
          enkel geen supersnelle AF, maar voor deze prijs kan je niet sukkelen
          tenzij je budget over hebt en een degelijke 80-200 af of 70-200 VR wil aanschaffen.

Groeten Klaas
          Nikon D50 + Nikkor 18-55mm f/3.5-5.6G ED + Nikkor 70-210mm f/4 AF

Comment

Ik ben nog eens aan het kijken. En zou toch max 350 willen uitgeven.

Dus stilletjes aan het uitkijken naar andere mogelijkheden.
            Misschien is de tokina 80-200 f2.8 nog te koop.
            Want denk dat deze iets beter is dan die nikon's

spijtig dat de schuifzoom's van nikon meer kosten.

Comment

De vaste f4 70-210 van Nikon is een erg fijne lens: draaizoom en vrij scherp. Het enige nadeel is de flare die bij tegenlicht 2 zonsondergangen tegelijk geeft.
              de 4.0-5.6 D versie is even scherp maar heeft een 2-3 zo snelle AF en is ook wat compacter. Wel schuifzoom.
              Sony en Olympus
              Fotoseries

Comment

Heb je al met beide of met 1 van de objectieven gewerkt?

Comment

Heb de 70-210 D schuif versie
                  Enig nadeel tegenover de draaizoom is dat de lens wat langer word en geen statief gondel kan hebben.
                  De lens is snel, niet zeer snel als een afs, en scherp met een mooi bokeh, compact
                  Ik verkies de Schuifzoom
                  Mvg,
                  SW
                  BD1071BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Soeki Wan Bekijk bericht
                    Heb de 70-210 D schuif versie
                    Enig nadeel tegenover de draaizoom is dat de lens wat langer word en geen statief gondel kan hebben.
                    De lens is snel, niet zeer snel als een afs, en scherp met een mooi bokeh, compact
                    Ik verkies de Schuifzoom
                    ik heb die ook en ze is verrassend scherp !
                    heb ze vandaag getest op 85mm ten opzichte van de 85mm 1.8 & ik had betere resultaten met de 70-210 !! , & idd betere bokeh
                    Photography helps people to see
                    -Berenice Abbott-
                    BD1050BE

Comment

Ik heb ze allebei gehad en ook de schuifzoom in de niet-D versie die iets trager focust (heeft tragere gear). Optisch is de niet-D identiek.
                      Sony en Olympus
                      Fotoseries

Comment

Ik heb ook de schuifzoom gehad. Is inderdaad een zeer goed lensje, maar ik kon die schuifzoom niet gewoon worden.

grts

Comment

Normaal ga ik morgen eens gaan kijken.

Ik kan een nikon 80-200 f2.8 schuifzoom kopen voor 300 euro
                          Dus morgen eens goed testen en hopelijk heb ik een koopje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
                            Normaal ga ik morgen eens gaan kijken.

Ik kan een nikon 80-200 f2.8 schuifzoom kopen voor 300 euro
                            Dus morgen eens goed testen en hopelijk heb ik een koopje
                            voordeel 80-200: lichtsterkte
                            nadeel: gewicht !

de 70-210 is superlicht ten opzichte v/d 80-200 !
                            Photography helps people to see
                            -Berenice Abbott-
                            BD1050BE

Comment

Het gewicht is voor mij geen probleem. Want dan voel je tenminste dat je nog iets in je hand hebt.

OK het is zwaar om een hele dag ermee rond te lopen, maar geloof het of niet
                              ik heb minder last van bibber met een zware dan met een lichte lens.

Comment

Working...
                              X