Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 50-500 gebruikt vanuit de wagen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma 50-500 gebruikt vanuit de wagen

BD'ers,

ik heb op jullie aanraden een Bigma aangeschaft om in het najaar op sfari te gaan (samen met mijn D50), we doen (meestal) safari op eigen houtje, een statief opstellen zal er echter niet bij zijn met een leeuw/olifant in de buurt.
    Hoe zorg ik ervoor dat ik niet beweeg en de lens zo stil mogelijk houd ? 90% van de foto's zullen zittend vanop de pasagiersstoel getrokken worden.
    Bestaan er hulp middelen (naast veel oefenen uiteraard)

mvg,
    Karel.

Re: Sigma 50-500 gebruikt vanuit de wagen

Een simpel rijstzakje kan wonderen doen
    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Of een 1 been statief of een goede steun op de auto.

Maar met de D50 kom je met hoge iso waarden al snel bij 800 in de problemen. Ik zou bijna voorzichtig zeggen naar een andere kamera te kijken en denk dat al gauw aan een D200 of anders als het budget het niet toelaat de D80.
      Een mooie lens om op safari mee te nemen, maar uit de hand en op 500 en in combinatie met de D50 is denk ik een hele klus.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LvDongen Bekijk bericht
        Maar met de D50 kom je met hoge iso waarden al snel bij 800 in de problemen. Ik zou bijna voorzichtig zeggen naar een andere kamera te kijken en denk dat al gauw aan een D200 of anders als het budget het niet toelaat de D80.
        Een mooie lens om op safari mee te nemen, maar uit de hand en op 500 en in combinatie met de D50 is denk ik een hele klus.
        Ik heb een D50 gehad en die scoorde op gebied van hoge ISO's volgens mij toch iets beter dan de D80 die ik daarna gebruikte en de D200 die ik nu in gebruik heb.
        Louter en alleen voor het ISO-gebeuren zou ik dus persoonlijk geen overstap naar een D80/D200 maken.
        Mvg,

Dirk.
        The difference between genius and stupidity is that genius has its limits.

Comment

Ik zou ook de rijstzak (zogenaamde beanbag) aanraden. Je kan die dan ter plaatse vullen wat toch weeral een kilo of twee scheelt in je bagage.
          Er bestaan ook van die klemmen die je op de deur zet en waarin je dan je lens snel kan vastklikken.
          Zie bijvoorbeeld hier : http://www.kirkphoto.com/supports.html
          Il caffè deve essere nero come il diavolo, bollente come l'inferno e dolce come l'amore

Bezoek mijn foto's online

Comment

als de wagen een raam heeft kun je een "car window mount clamp" kopen met een tripod head incl zodat je gemakkelijk aanpassing kunt verrichten. ze bestaan zelfs voor zware DSLR's met zoomlens
            waar: zoals altijd ebay 25 € incl verzending (en binnen de 10 d zeker in je bezit)

http://cgi.benl.ebay.be/Camera-Lens-...QQcmdZViewItem
            mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
            D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Ik las laatst de tip om een stuk van dat grijze buisisolatiemateriaal op je (deels naar beneden gedraaide) raam te schuiven, zodat je daar je lens op kunt laten rusten
              www.indetailfotografie.nl

Comment

Bedankt iedereen, blijkbaar zijn er voor weinig geld verschillende oplossingen.

Comment

let wel op dat je je toestel tijdens het rijden niet in zo'n "window clamp" plaatst,de schokken en het gedaver zouden je lens wel eens serieus "pijn" kunnen doen!
                  in dit geval is een "rijst" of "bean bag" veel gezonder!
                  grts; M

Comment

Ik geloof niet echt in zo'n raamclip voor zware lenzen en body. Misschien voor telescoop wel te gebruiken. Zelf gebruik ik een zak gemaakt van de broekspijp van een oude zomerbroek en gevuld met een kersenpittenkussen. Poepsimpel en rotsvast.
                    http://www.pbase.com/neos_marc

www.caridina.be

Comment

Ik kom net iets geweldigs tegen. Het filmpje moet je over de drempel halen, maar het lijkt zeer interessant. En..... zelfs getest met het door kvdb71 (Karel) te gebruiken objectief van 50-500

Hier de link: http://www.dslr.nl/?cat=nieuws&id=1090

Comment

Working...
                      X