Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opvolger Nikon 17-55 2.8??????

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Opvolger Nikon 17-55 2.8??????

Mij kan het niet schelen welke de beste is of welke overprijsd is, maar een AFS VR DX 17-55mm f2.8 zou ik zeker wel zien zitten voor de uitgebreide functionaliteit vanuit de hand. Anderzijds gaat al mijn breedhoek werk onder 1/50s als het even kan op statief. Dat zal nog zeer lang de meest geavanceerde VR blijven

MVG,

Comment

Ik wacht ook nog op een gestabiliseerde (liefst wat betaalbare) lichtsterke zoom in dat bereik.

Voor het party fotograferen is die stabilisatie toch handig, je kan dan NOG lager gaan in je sluitertijden en zo meer licht binnen laten.

En dat is ook de enige echte reden dat ik toch vaak denk om over te schakelen naar Canon, hun gestabiliseerde zoom(s).

Ruis is de andere reden, maar ik wacht nog even af, het zou me nu toch te veel geld kosten om over te schakelen.

Comment

Gestabiliseerde zooms is handig maar verhinderd het bewegen van het onderwerp zelf niet!
        "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
          Gestabiliseerde zooms is handig maar verhinderd het bewegen van het onderwerp zelf niet!
          Dat weet ik wel, maar in een discotheek kan je moeilijk mooi stil blijven staan omdat er constant mensen tegen je lopen of tegen je duwen, of aan je trekken, of, of, of, ....

En daarom is IS of VR of OS WEL handig

Comment

Denk niet dat VR iets zal helpen als mensen constant tegen je aan lopen.
            Zulke bruske bewegingen zal VR niet opvangen, mijn gedacht?????
            Mvg,
            SW
            BD1071BE

Comment

Wat is FF?

Comment

FF <-> Full Frame
                Mvg,
                SW
                BD1071BE

Comment

VR heb ik op deze lens absoluut niet nodig maar als ze ooit een opvolger uitbrengen die voorzien is met de beestig goede "Nano Crystal Coating" technologie dan vliegt mijn exemplaar gelijk naar het Aangeboden onderdeel hier
                  Die Nano dinges is het beste wat ze bij Nikon al op hun objectieven hebben gezet
                  BD0723BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joris818 Bekijk bericht
                    Dat weet ik wel, maar in een discotheek kan je moeilijk mooi stil blijven staan omdat er constant mensen tegen je lopen of tegen je duwen, of aan je trekken, of, of, of, ....

En daarom is IS of VR of OS WEL handig

Als er mensen voor de camera bewegen, zoals in een disco wel het geval is, helpt VR of IS of os of wat dan ook geen fluit

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
                      Als er mensen voor de camera bewegen, zoals in een disco wel het geval is, helpt VR of IS of os of wat dan ook geen fluit
                      Die opmerking is al gemaakt, ik zei dat ik dat al wist maar in mijn geval zou VR wel een meerwaarde bieden.
                      Het zijn de kleine bewegingen die eruit gehaald worden, net die kleine bewegingen die voor de onscherpte zorgen.

Ook voor overzichtshots kan dit er handig zijn, als je boven je hoofd moet fotograferen of zo.

Comment

Nu de AF-S 17-55 bij Konijn aan 1.169,-€ .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door T.Trapper Bekijk bericht
                          Nu de AF-S 17-55 bij Konijn aan 1.169,-€ .
                          ik zie hem nochtans staan aan €1239,49
                          Nikon D700 en veel te duur glas
                          "You will always miss 100% of the shots you don’t take"
                          my flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                            Sommige mensen, o.a. mijn zwager, kunnen een 18-70 zelfs op 1/125 echt niet stil houden. Die zouden wel baat vinden bij een 17-55 met VR. (Ofwel met pillen, maar ik weet toch wat te kiezen als ik tussen die 2 moest kiezen).
                            Daar heb ik ook wel last van en dat is soms erg vervelend. Toch is VR voor mij niet de oplossing maar het helpt wel een beetje.
                            Bodies: Nikon D700, D200
                            Zoom: Nikkor AF-S 18-70, AF-S 24-120VR, AF-S 70-200/2.8, Tokina 12-24
                            Primes: Nikkor AF-D 50/1.8, AF-D 85/1.8, AF-S 300/4, Sigma 150/2.8 EX

Comment

Working...
                            X