Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 28-70mm zakt uit

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma 28-70mm zakt uit

Beste allemaal,
    Ik ben in het bezit van een sigma 28-70mm lens. Op zich prima lens, alleen vind ik het erg storend, zo niet ronduit vervelend dat de lens bij groothoek of op zo'n 60mm zoom uitzakt zodra je naar boven of beneden fotografeert.
    Sigma biedt aan om de zoomring stroever te maken, waardoor zoomen moelijker gaat maar als het goed is wel blijft staan waar je hem gezet hebt. (En als je je camera aan je schouder hebt hangen de lens niet constant op 70mm blijft bungelen...)
    Wie heeft hier ervaring mee? Is het aan te raden, of juist niet.
    Alvast bedankt!

Re: Sigma 28-70mm zakt uit

Er zijn wel meer zoomlenzen met hetzelfde probleem. Bij sommige lenzen zit er een "slotje" op waarmee je de lens kan blokkeren, maar dan moet je dat telkens weer afzetten als je een foto wil maken...

De zoomring stroever laten maken kan een oplossing zijn, maar misschien zetten ze die dan weer net iets te vast.

Mijn huidige lenzen hebben daar geen last van, maar de 28-135 IS die ik vroeger had, die werd ook altijd langer tijdens het wandelen.

En de EF-S 17-85 IS van iemand van de fotoclub heeft er ook last van.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Mij EFS 17-85 heeft er totaal geen last van.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ravke Bekijk bericht
        Mij EFS 17-85 heeft er totaal geen last van.
        De ene lens heeft er sneller last van dan de andere, en meestal begint het pas als de lens wat meer gebruikt is. Dat wil dan nog niet zeggen dat ze versleten is...
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Maar dat uitzakken speelt toch alleen als de camera aan je schouder of op je buik hangt? En dan zal hij naar de tele stand "kruipen". Als je een foto met de camera omhoog of omlaag maakt hou je de zoomring vast, en dan zal het toch niet gebeuren?
          Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

Comment

Op zich kun je de zoomring inderdaad vasthouden, maar bij onhandige posities (bijv. bovenop rotspartijen in Schotland), of in geval van een statief is het minder handig om de ring vast te houden. Daar staat tegenover dat ik het gewoon belachelijk vind dat er na nog geen jaar al sprake is van ''lensmoeheid''.
            Ik weet het nog steeds niet, ben ook bang dat de ring té vast komt te zitten.
            Jammer dat er geen mensen zijn die dit hebben laten doen. Komt dit uitzakken dan toch minder vaak voor als de verkoper mij doet geloven...

Comment

Welke je hebt weet ik niet, maar ik heb de sigma 28-70 EX-DG en daar zit een slotje op.

Comment

Working...
              X