Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon lenzen veranderen maar welke

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon lenzen veranderen maar welke

    Ik ben in het bezit van de Canon 40D met de volgende lenzen, 17-85 f4-5.6 IS USM en de 70-300 f4-5.6 IS USM .
    Mijn onderwerpen die ik vast leg zijn meestal natuur(al wandelend), vogels(schuilhut) en af en toe vliegtuigen.
    Nu denk ik er aan om een andere lens te kopen.
    Ik zou eventueel mijn 70-300 verkopen en een EF 70-200 F4L IS USM kopen met eventueel een 1.4 extender en achteraf een 400 mm.
    Ofwel zou ik mijn 70-300 houden en een EF 300 f4L IS USM met extender 1.4 ofwel de EF 400 f5.6L USM (deze is zonder IS) kopen.
    Mijn budget ligt rond de 1000 euro of 1400 euro als ik de 70-300 verkoop.
    En inderdaad de 17-85 ben ik voorlopig niet van plan te verkopen.

    A.U.B. wie geeft mij de ultieme tip?
    Alvast van harte dank.
    Last edited by Rob26; 13 maart 2008, 17:56. Reden: Meer uitleg toegevoegd
    Groetjes Rob

  • #2
    Re: Canon lenzen veranderen maar welke

    Ik heb de 70-200 die jij aanhaalt. het is een excellente lens, maar ik zou daar geen extender op zetten. je hebt dan nog steeds maar een 280 en 't is f5.6. Voor jouw doel (vogels, vliegtuigen) zou ik naar een 300 f4 IS gaan met extender. Zo heb je nog wat flexibiliteit, 420mm, je hebt IS én je houdt je autofocus. Tenzij je zeker weet dat je nooit minder dan 400mm nodig hebt, dan moet je daarvoor gaan. Voor vogeltjes ga je toch een tripod moeten gebruiken.

    Als ik zou moeten beslissen: de 300 f4 IS met extender.
    ______
    www.vue.photo

    Comment


    • #3
      Re: Canon lenzen veranderen maar welke

      ter vervaning van je 17-85 kan je misschien opteren voor de 17-55 2.8 is usm.
      weet niet of je veel op het 85mm gedeelte zit.

      Wat betreft vervanger van je 70-300 zou ik naar de 100-400L gaan... Dat is een goeie telezoom die zowel geschikt is voor vogels als vliegtuigen.

      Heb je een bepaald budget?
      With Canon, I can (or at least try)
      Photastic.be ~ Passion for the picture
      Nieuwe site

      Comment


      • #4
        Re: Canon lenzen veranderen maar welke

        Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
        ter vervaning van je 17-85 kan je misschien opteren voor de 17-55 2.8 is usm.
        weet niet of je veel op het 85mm gedeelte zit.

        Wat betreft vervanger van je 70-300 zou ik naar de 100-400L gaan... Dat is een goeie telezoom die zowel geschikt is voor vogels als vliegtuigen.

        Heb je een bepaald budget?
        Hij spreekt niet over de vervanging van z'n 17-85... ik had niet aan de 100-400 gedacht, dat kan ook wel interessant zijn.

        Wel effe in het achterhoofd houden dat de lenzen waarover we nu spreken niet direct wandellenzen zijn natuurlijk. Ze zijn behoorlijk zwaar (ik zeg het maar even omdat je nogal veel wandelt, zoals je zei in je beginpost).
        ______
        www.vue.photo

        Comment

        Working...
        X