Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Canon 70-210 3.5-4.5 - koopje of niet?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• De Canon 70-210 3.5-4.5 - koopje of niet?

Ik ben op zoek naar een betaalbare zoomlens voor een beginner (mezelf dus), 'k bezit de canon 400D enkele maanden met de 18-55 kitlens.

Nu dacht ik deze uit te breiden met een ouder (bijna antiek?) objectief:

Zoom Canon EF 70-210 mm f3,5-4,5

De lens kost me 200 euro...

heeft er daar iemand bedenkingen bij of betere voorstellen?
    Mijn foto's
    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Re: De Canon 70-210 3.5-4.5 - koopje of niet?

Die is optisch wel beter dan de 75-300 (die tussen 70 en 200mm toch nog redelijk is, tussen 200 en 300mm is het heel wat minder).

Op dit ogenblik zou ik eerder iets meer uitgeven voor een EF-S 55-250 IS, die kan je nieuw kopen voor zo'n 250 euro.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Antiek? Ik zie daar USM op de lens staan, dus zo antiek is die niet denk ik. Verder ken ik hem eigenlijk niet en kan er dus ook weinig over zeggen.

Hier staat wel een review en een aantal user comments. Het komt erop neer dat er betere lenzen zijn, maar die zijn ook een pak duurder. Komt er absoluut niet slecht uit zo te zien.

______
      www.vue.photo

Comment

Antiek is misschien licht overdreven maar de lens is toch uitgekomen anno 1990, en dit exemplaar kan dus gerust 18 jaar dienst achter de rug hebben...

de voor mij overtuigende factor is voorlopig de 3.5-4.5 waarde in combinatie met het bereik voor deze prijs...

De EF-S 55-250 IS was me eigelijk niet zo bekend, en valt in dezelfde prijsklasse, alleen vraag ik me dan af of ik het verschil zou merken tussen 3.5-4.5 en 4-5,6
        Mijn foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rhelsen Bekijk bericht
          vraag ik me dan af of ik het verschil zou merken tussen 3.5-4.5 en 4-5,6
          zonder twijfel,
          maar de alombekende formidabele scherpte van de 55-250 én de IS zijn wel heeeeel aantrekkelijk
          5DmkIII en wat glas

Comment

Ik heb zo'n 70-210, al van in 1993 en ik vind haar verbazend scherp. Als je op Panoramio of Google Earth gaat kijken vind je bij mijn foto's de zonsondergang vanaf Neist Point op Skye in Schotland, awel die is ermee getrokken. Als de lens in goeie staat is kan ik je haar warm aanbevelen.

Maar inderdaad, de prijs is in vergelijking met de 55-250 te hoog. Kan je niet wat onderhandelen?

Djienbe
            Last edited by djienbe; 13 maart 2008, 07:55. Reden: aanvulling

Comment

Ik heb die lens gehad. Nu een 70-200 L , die toch beter is.
              Maar voor het prijsverschil, zou ik nu zeker de 55-250 IS USM kopen.
              Ik denk dat die toch scherper is dan die 70-210, of zeker zo goed en je hebt de IS als extra,
              dat wel zeker zijn waarde heeft op een tele zoom
              Succes
              Leo
              lumix LX100 met Nissin commander en Nissin DI700

Comment

Voor 50 euro extra zou ik ook absoluut voor de 55-250 IS gaan..
                Het net staat bol van goeie beoordelingen over deze lens...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rhelsen Bekijk bericht

De EF-S 55-250 IS was me eigelijk niet zo bekend, en valt in dezelfde prijsklasse, alleen vraag ik me dan af of ik het verschil zou merken tussen 3.5-4.5 en 4-5,6
                  Ik kende de 55-250 ook niet en had er eigenlijk mijn vooroordelen over, maar ik heb er mijn mening over moeten veranderen, en denk nu (als ik kan vergelijken weet ik het zeker) dat die qua beeldkwaliteit, zeker als je niet op pixelniveau kijkt, met de 70-200L kan concurreren, weliswaar onder goeie lichtomstandigheden.

het verschil in maximale diafragma's ga je niet merken. Het zijn niet eens volle stops, en bovendien heb je IS in de 55-250.

Wat dat betreft is de prijs inderdaad wel te hoog ja.
                  ______
                  www.vue.photo

Comment

Als je hem nog steeds wil, kijk dan eens hier:

Ik gebruik ze niet meer sinds ik een 70-200 f/4 L heb. Is een voorloper van de 70-200 lenzen. Lichtsterk, zeer snelle USM. Test oa:http://www.phototestcenter.com/html/canon_70-210_3_5-4_5_.html Ik kocht ze op fotobeurs Berchem met uv-filter voor 240 euro, maar dat was te veel, denk ik. Vraagprijs 150 euro. Doe maar een

Kost je nog eens 50€ minder
                    ______
                    www.vue.photo

Comment

Bedankt, Simplephotografie,
                      Heb er net een schopje laten onder geven.
                      Groet,
                      Jan

Comment

Alvast bedankt voor alle raad hier, ik heb vandaag deze lens ontvangen (had m'n aankoop reeds bevestigt en heb dus spijtig genoeg wel net ietsjes teveel betaald)

De lens maakt een degelijke indruk, nu juist nog de stabiliteit van m'n houding wat trainen om trillingen op 210mm te verminderen

De eerste fotos volgen zodra ik hem op uitstap heb kunnen nemen op een iets minder bewolkte dag!
                        Mijn foto's

Comment

Working...
                        X