Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaring met goedkope Ebay Fisheye?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ervaring met goedkope Ebay Fisheye?

    Hallo,

    Op Ebay kwam ik deze (goedkope) fisheye tegen die past op een Nikon D70s kitlens. Voor de prijs (+-30€) en wat verzendkosten kan ik het bijna niet laten liggen... Kan dit een leuk speelding zijn, en zou die macro-functie werken? Ik bedoel, kan je dan dichter bij het onderwerp komen dan de 18-70 kitlens?

    http://cgi.ebay.nl/67MM-0-45X-WIDE-ANGLE-LENS-MACRO-FOR-NIKON-D70-D70S_W0QQitemZ290212127613QQihZ019QQcategoryZ10686 3QQtcZphotoQQcmdZViewItem

    Voorts heb ik interesse in deze slave flitser voor weinig geld: http://cgi.ebay.nl/Digital-TWIN-FLASH-FOR-Nikon-D-40-50-70-D40-D50-D70_W0QQitemZ360030735719QQihZ023QQcategoryZ107933 QQtcZphotoQQcmdZViewItem
    Nikon D7000 - Nikkor 18-55 VR - Nikkor 50 1.8 - Nikkor 70-210 - Nikon SB600 - Velbon CX 444

  • #2
    Re: Ervaring met goedkope Ebay Fisheye?

    Heb ooit eens zoiets gekocht van Ebay Hongkong of USA (winkel Landloop) een wide-angle, fisheye, macro, maar weer verkocht, is toys, ben je snel beu, want hoeveel x gebruik je die fisheye uiteindelijk?

    Comment


    • #3
      Re: Ervaring met goedkope Ebay Fisheye?

      Oorspronkelijk geplaatst door Innovator Bekijk bericht
      Heb ooit eens zoiets gekocht van Ebay Hongkong of USA (winkel Landloop) een wide-angle, fisheye, macro, maar weer verkocht, is toys, ben je snel beu, want hoeveel x gebruik je die fisheye uiteindelijk?
      ehm, ongeveer 2000 van de 4000 foto's die ik vorige week getrokken heb op shoot met de teamriders van O'Neill en Peak zijn genomen met een (circulaire) fisheye... tot hun grote tevredenheid

      dus in mijn geval gebruik ik mijn fisheye héél veel hoor


      ps, ok ok, van die 4000 foto's blijven er wel nog maar een stuk of 600 over hoor omdat voor sommige dingen het nu eenmaal nodig is om lange reeksen te schieten waar je dan één, twee of drie foto's uitkiest
      ik ben alleszins verkocht aan mijn fisheye sinds ik hem had, en voor geen geld doe ik hem weg (tenzij natuurlijk als het is om een duurder,beter model te kopen)
      5DmkIII en wat glas

      Comment


      • #4
        Re: Ervaring met goedkope Ebay Fisheye?

        Maar is dat dan een dure fisheye?
        Nikon D7000 - Nikkor 18-55 VR - Nikkor 50 1.8 - Nikkor 70-210 - Nikon SB600 - Velbon CX 444

        Comment


        • #5
          Re: Ervaring met goedkope Ebay Fisheye?

          Oorspronkelijk geplaatst door cocico Bekijk bericht
          Maar is dat dan een dure fisheye?
          de mijne is een peleng 8mm (volledig manueel) en heeft mij 195 euro gekost. Om een echt objectief te zijn is dat niet veel geld, maar de beeldkwaliteit overstijgt natuurlijk elke mogelijke voorzetlens

          wil je echt fisheye, ga je volgens mij toch beter voor een lens in die richting en vergeet die voorzetlenzen van ronduit slechte kwaliteit
          5DmkIII en wat glas

          Comment

          Working...
          X