Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kitlens 18-55 nog 50 1.8 bijkopen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kitlens 18-55 nog 50 1.8 bijkopen

    Hallo,
    Ik vraag me af of ik bij een kitlens 18-55 nog een 50 1.8 zou bijkopen en vooral wat is het verschil tussen de kitlens, op 50mm of de vaste lens 50 mm. Verschil vanuit starters oogpunt en voor all round fotografie ?

    Zelfde vraag mocht ik als basis een 18-200 mm aankopen, is zo'n 50 mm dan een te overwegen extra aankoop of zouden jullie een andere extra lens aanbevelen.

    PS. Een 18-200 wil ik sowieso ik ben er nog niet helemaal uit welke startkit ik zal nemen

  • #2
    Re: Kitlens 18-55 nog 50 1.8 bijkopen

    Oorspronkelijk geplaatst door Alain_M Bekijk bericht
    Hallo,
    Ik vraag me af of ik bij een kitlens 18-55 nog een 50 1.8 zou bijkopen en vooral wat is het verschil tussen de kitlens, op 50mm of de vaste lens 50 mm. Verschil vanuit starters oogpunt en voor all round fotografie ?

    Zelfde vraag mocht ik als basis een 18-200 mm aankopen, is zo'n 50 mm dan een te overwegen extra aankoop of zouden jullie een andere extra lens aanbevelen.

    PS. Een 18-200 wil ik sowieso ik ben er nog niet helemaal uit welke startkit ik zal nemen
    Die 50/f1.8 is scherper dan een 18-55 en een 18-200 samen (bij wijze van spreken dan )

    En voor de kostprijs moet je het nu niet laten he...prijs/kwaliteit is echt wel super bij dit objectief.

    Ik heb die van mij weggedaan omdat ik een 17-55 gekocht heb.
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

    Comment


    • #3
      Re: Kitlens 18-55 nog 50 1.8 bijkopen

      ga je de lens kopen omdat de halve wereld schreeuwt hij is goed en goedkoop dus kopen,of ga je hem kopen omdat je hem in dit gebied echt nodig hebt?

      schiet eens een tijdje met je kitlens op 50 mm en kijk of het bevalt
      Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Kitlens 18-55 nog 50 1.8 bijkopen

        Daar heb je een punt natuurlijk, maar voor potretten gaat die 50mm echt wel heel goed zijn. Een stuk beter dan de kitlens.

        En voor die prijs?
        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

        Comment


        • #5
          Re: Kitlens 18-55 nog 50 1.8 bijkopen

          om nadien de kitlens ook te vervangen door een lichtsterkere 17-50 ofzo? heb je ze bijna dubbel die 50mm

          trek idd eerst even met je kitlens op 50mm en voel dan of je voldoende vrijheid hebt om te fotograferen wat je wil.

          als je dan twijfelt is de prijs niet iets om van wakker te liggen...
          ----------------------------
          http://veg-fx.deviantart.com
          portfolio @ http://veg-fx.deviantart.com/portfolio/

          Comment


          • #6
            Re: Kitlens 18-55 nog 50 1.8 bijkopen

            Oorspronkelijk geplaatst door nicodejong Bekijk bericht
            ga je de lens kopen omdat de halve wereld schreeuwt hij is goed en goedkoop dus kopen
            JA!!
            TS vraagt voor advies, en ik zeg 100% kopen. Een no-brainer, die plastic fantastic.
            Leer eerst met een prime werken, en ga daarna met zooms spelen

            Comment


            • #7
              Re: Kitlens 18-55 nog 50 1.8 bijkopen

              Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
              JA!!
              TS vraagt voor advies, en ik zeg 100% kopen. Een no-brainer, die plastic fantastic.
              Leer eerst met een prime werken, en ga daarna met zooms spelen
              Ha, da's tenminste een gefundeerd advies.
              De Plastic Fantastic, zoals die 50mm genoemd wordt, is een superlens voor een eerlijk gezegd onnozele prijs. Haarscherp en niet te vergelijken met je kitlens, in nog geen honderd jaar. bovendien leer je echt goed fotograferen als je niet kan zoomen. Je denkt meer na over je compositie.

              Een goeie koop dus.
              ______
              www.vue.photo

              Comment


              • #8
                Re: Kitlens 18-55 nog 50 1.8 bijkopen

                zoals wel meer gezegd op dit forum is de 50 1.8 een lens die in elke fototas thuishoort (tenzij je natuurlijk de 1.4 of 1.2 hebt he )

                Je leert inderdaad veel meer compo met een prime dan met een zoom.

                Gaan voor die lens.

                Ikzelf heb de Sigma 18-50 2.8 (vervanger van de oorspronkelijke kitlens) en deze is in de meeste gevallen al wel lichtsterk genoeg voor mij maar toch doe ik mijn 50 1.8 niet weg
                With Canon, I can (or at least try)
                Photastic.be ~ Passion for the picture
                Nieuwe site

                Comment


                • #9
                  Re: Kitlens 18-55 nog 50 1.8 bijkopen

                  Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
                  zoals wel meer gezegd op dit forum is de 50 1.8 een lens die in elke fototas thuishoort (tenzij je natuurlijk de 1.4 of 1.2 hebt he )

                  Je leert inderdaad veel meer compo met een prime dan met een zoom.

                  Gaan voor die lens.

                  Ikzelf heb de Sigma 18-50 2.8 (vervanger van de oorspronkelijke kitlens) en deze is in de meeste gevallen al wel lichtsterk genoeg voor mij maar toch doe ik mijn 50 1.8 niet weg
                  ik had gehoord dat de 1.4 niet evengoed presteerd als de 1.8 ? klopt dit dan niet, op mijn verlanglijstje staat in ieder geval de 50 1.8 hopelijk komt deze gauw dan kan ik zoals Simplephotography zegt beter nadenken over compositie.
                  Zelfs schiet ik ook nog met de kitlens 18-55,en eerlijk gezegd,het is geen toplens,maar hij mag toch ook niet zo hard afgeschreven worden als je niets anders hebt, ik trek er mijn plan mee en begint aardig te lukken,ok wel niet in donkere ruimtes,maar voor de rest niet over te klagen
                  voorbeeld kitlens 55mm hier
                  UnicornPictures on Facebook & Flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kitlens 18-55 nog 50 1.8 bijkopen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
                    ik had gehoord dat de 1.4 niet evengoed presteerd als de 1.8 ? klopt dit dan niet, op mijn verlanglijstje staat in ieder geval de 50 1.8 hopelijk komt deze gauw dan kan ik zoals Simplephotography zegt beter nadenken over compositie.
                    Zelfs schiet ik ook nog met de kitlens 18-55,en eerlijk gezegd,het is geen toplens,maar hij mag toch ook niet zo hard afgeschreven worden als je niets anders hebt, ik trek er mijn plan mee en begint aardig te lukken,ok wel niet in donkere ruimtes,maar voor de rest niet over te klagen
                    voorbeeld kitlens 55mm hier
                    Je moet maar zo denken: als je met de kitlens goeie foto's maakt, dan zullen ze met een écht goeie lens nog véél mooier worden. Ik ken mensen die met goedkoop materiaal prachtige foto's maken. Die foto achter die link is trouwens helemaal niet mis, zeker niet voor de kitlens.
                    ______
                    www.vue.photo

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kitlens 18-55 nog 50 1.8 bijkopen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                      Je moet maar zo denken: als je met de kitlens goeie foto's maakt, dan zullen ze met een écht goeie lens nog véél mooier worden. Ik ken mensen die met goedkoop materiaal prachtige foto's maken. Die foto achter die link is trouwens helemaal niet mis, zeker niet voor de kitlens.
                      dat is ook mijn visie,eerst oefenen met instapmodel + goeikoop materiaal,als je daar al iets uit kunt trekken ben je al goed bezig,en dan later eens overstappen naar iets betere lensjes en eventueel betere kodak
                      maar terug over de vraag,niet twijfelen over de 50 1.8 zou ik zeggen,heel goeikoop,en ik lees er niets anders dan lof over,zelfs de reviews spreken er heel possitief over.
                      UnicornPictures on Facebook & Flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kitlens 18-55 nog 50 1.8 bijkopen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Alain_M Bekijk bericht
                        Hallo,
                        Ik vraag me af of ik bij een kitlens 18-55 nog een 50 1.8 zou bijkopen en vooral wat is het verschil tussen de kitlens, op 50mm of de vaste lens 50 mm. Verschil vanuit starters oogpunt en voor all round fotografie ?

                        Zelfde vraag mocht ik als basis een 18-200 mm aankopen, is zo'n 50 mm dan een te overwegen extra aankoop of zouden jullie een andere extra lens aanbevelen.

                        PS. Een 18-200 wil ik sowieso ik ben er nog niet helemaal uit welke startkit ik zal nemen
                        Attentie!:
                        Verdict
                        There's no such thing as a free lunch and the Nikkor AF-S 18-55mm f/3.5-5.6 G ED DX is no exception to the rule. The build quality is downright miserable which is probably a sufficient reason alone for some to think about the AF-S 18-70mm f/3.5-4.5G DX straight from the start. However, the optical quality of the lens is not all that bad. The resolution figures are actually very good and not much worse compared to much higher priced models. The contrast level at large apertures leaves something to be desired though (dull colors). The distortion characteristic is about average whereas the vignetting is surprisingly well controlled for a DX-type lens (APS-C image circle). Chromatic aberrations are quite high and can be field relevant in some situations. Naturally this has all to be seen in the context of the extremely low price tag so all-in-all it is almost surprising what the lens is capable to deliver. If you use f/8 or f/11 you'll be a happy camper in most situations. The question may be whether such a limitation makes sense with a high priced DSLR ...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kitlens 18-55 nog 50 1.8 bijkopen

                          De eerste lens die ik kocht (naast de kitlens) was ook de 50mm 1.8
                          Gewoon superscherp! En het was ook een hele ervaring om zo'n lichtgevoelige lens te hebben.

                          Sinds ik een 17-50 f2.8 heb komt de 50mm 1.8 nog weinig buiten....

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kitlens 18-55 nog 50 1.8 bijkopen

                            Ik gebruik hem nog steeds heel veel voor portretten. Daarvoor vind ik hem beter dan mijn 70-200, en de beeldkwaliteit kan daar zeker mee concurreren. Op de één of andere manier krijg ik met de 70-200 de ogen vaak niet scherp. Wellicht een beetje last van front focus of zo, maar toch: excellent portretlensje die 50mm. Ook zeer geschikt voor een hoop andere zaken. 't Is gewoon een veelzijdig brandpunt.
                            ______
                            www.vue.photo

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kitlens 18-55 nog 50 1.8 bijkopen

                              De 50 mm F1,8 is een no brainer. Spotgoedkoop en uitstekend.

                              Hierover maak ik me veel meer zorgen:
                              PS. Een 18-200 wil ik sowieso ik ben er nog niet helemaal uit welke startkit ik zal nemen
                              Lenzen met zo'n enorme zoomfactor betalen het gelag door aan kwaliteit in te boeten. Koop dan liever een 70-200 of zo, het gebied daaronder wordt voldoende afgedekt door de kitlens en een 18-200 heb je dus echt niet nodig.
                              Beauty need only be a whisper
                              Camera's: Canon 5D Lenzen: EF 17-40mm F 4.0 L USM, EF 24-105mm F 4.0 L IS USM, EF 50mm F1.8 II, EF 90-300mm F 4,5-5,6 DC - Flitsers: Sigma EF-530 DG ST

                              Comment

                              Working...
                              X