Ik wil een nieuwe lens kopen voor mijn canon eos 400d. Ik doe vooral paardenfotografie en ik twijfel tussen de Sigma 70-200 f2.8 APO HSM en de canon 70-200 f2.8 USM. Wat raden jullie mij aan?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Lens voor paardenfotografie op 400D
Collapse
X
-
-
Re: Lens voor paardenfotografie op 400D
Als je twijfelt dan heb je 't geld voor de Canon: niet twijfelen. Die is sneller en scherper.______
www.vue.photo
-
Oorspronkelijk geplaatst door Compumax Bekijk berichtHoogst onwaarschijnlijk.______
www.vue.photo
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Zinn Bekijk berichthet geld heb ik,maar ik las op een ander forum dat de sigma sneller en scherper is...5DmkIII en wat glas
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Zinn Bekijk berichthet geld heb ik,maar ik las op een ander forum dat de sigma sneller en scherper is...Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
BE-Wommelgem
.: 20D & D700 :.
Comment
-
Ik heb een tijd geleden een Sigma 70-200 f2,8 ingeruild voor een Canon 70-200 f2,8 L IS, en het verschil in autofocus-snelheid is héél groot.
De Canon is dus heel wat sneller, en ook minder soft op f2,8.
Ze zijn wel allebei heel scherp vanaf f4, maar de Canon is duidelijk beter tussen f2,8 en f4.http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Zinn Bekijk berichtsuper,wat betreft canon/sigma staat mijn besluit al vast. Maar nu twijfel ik weer of ik IS moet nemen of niet...Panasonic G1
Comment
-
-
De Canon is echt veel scherper en sneller dan de Sigma
Comment
-
Ik loop ook met deze vraag rond maar zag deze discussie. De canon is dus beter. Het nadeel vind ik echter wel het gewicht, je hoeft niet meer naar de sportschool.
Kan je met de canon 70-200mm f4 ook mooie vage achtergronden creeren voor portretten? of beter dan de 2.8?
Tevens wil ik dan nog de 50mm 1.8 kopen.
Comment
-
De Sigma is onder de F4/F4.5 op 200mm inderdaad zeer moeilijk echt scherp te krijgen...Het is een prima lens voor zijn prijs, maar op zijn uitersten (vol open en volle mm's) voldoet hij gewoon niet...
IS lijkt me geen overbodige luxe...ook met sportfotografie ga je dan toch makkelijker uit de hand op 200mm werken...Mijn objectieven zijn all round...
Comment
Comment