Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ervaring Sigma 70-200mm F2.8 II EX DG APO HSM Canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ervaring Sigma 70-200mm F2.8 II EX DG APO HSM Canon

    heeft iemand ervaring met deze lens ( Sigma 70-200mm F2.8 II EX DG APO HSM Canon ) en een Canon EOS400D ?
    Hier link naar de lens bij Konijnenberg : http://www.fotokonijnenberg.be/produ..._product=51154
    EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
    https://sites.google.com/view/pdh65/

  • #2
    Re: ervaring Sigma 70-200mm F2.8 II EX DG APO HSM Canon

    tjein, nog geen enkele reactie hier op?
    Ik heb de eerste versie van de Sigma 70-200/f2.8 EX (zelfs nog geen DG). Het is een super lens, dus de nieuwere zullen zeker wel niet slechter zijn nietwaar?
    SKurt.be
    www.SKurt.be

    Comment


    • #3
      Re: ervaring Sigma 70-200mm F2.8 II EX DG APO HSM Canon

      Ik denk dat het één van Sigma's beste zoomlenzen is. Niet zo snel en scherp als de Canonversie, maar ik heb al veel pareltjes gemaakt met deze lens gezien. Qua snelheid schijnt hij vooral heel wat onder te doen voor de Canonlens, maar hoe dat met deze nieuwe versie zit weet ik niet.
      ______
      www.vue.photo

      Comment


      • #4
        Re: ervaring Sigma 70-200mm F2.8 II EX DG APO HSM Canon

        Oorspronkelijk geplaatst door SKurt Bekijk bericht
        tjein, nog geen enkele reactie hier op?
        Ik heb de eerste versie van de Sigma 70-200/f2.8 EX (zelfs nog geen DG). Het is een super lens, dus de nieuwere zullen zeker wel niet slechter zijn nietwaar?
        zelfde ervaring hier!
        With Canon, I can (or at least try)
        Photastic.be ~ Passion for the picture
        Nieuwe site

        Comment


        • #5
          Re: ervaring Sigma 70-200mm F2.8 II EX DG APO HSM Canon

          Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
          Ik denk dat het één van Sigma's beste zoomlenzen is. Niet zo snel en scherp als de Canonversie, maar ik heb al veel pareltjes gemaakt met deze lens gezien. Qua snelheid schijnt hij vooral heel wat onder te doen voor de Canonlens, maar hoe dat met deze nieuwe versie zit weet ik niet.
          Mijn oude Sigma 70-200 non-DG was nochtans even scherp als mijn Canon 70-200L 2.8 (zelfs na 200% pikselpiepen)

          Heb de Sigma weggedaan omdat ik een heel goede deal kon doen met een 2dehandse canon 70-200 L,
          omdat ze sneller is in AF en omdat ik er dichter mee kan focussen...
          het verschil in snelheid/AF is trouwens bijlange niet zooo groot als de meeste denken...

          Mocht het niet zijn voor die 2 argumenten was ik zeker niet overgestapt...
          Voor mij persoonlijk lag de Sigma trouwens beter in de hand, ergonomischer & lichter...

          Heb ook al eens een DG-versie mogen testen & was eveneens even scherp...

          Deze lens wordt ten onrechte te veel ondergewaardeerd vind ik, maar dat kan wss ook
          liggen aan de diversiteit aan goei exemplaren bij Sigma onderling...

          Goed controleren op scherpte voor aankoop is de boodschap...

          Comment


          • #6
            Re: ervaring Sigma 70-200mm F2.8 II EX DG APO HSM Canon

            Yup zeer goede lens... heb er nog 1 te koop (DG versie mark I)
            Overgestapt naar de L versie van Canon wegens weathersealed.
            Qua scherpte geen klagen van en inderdaad lichter dan de Canon lens.

            Mvg,

            Hans
            Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

            Comment


            • #7
              Re: ervaring Sigma 70-200mm F2.8 II EX DG APO HSM Canon

              Hoi ,

              Heb mij vandaag een ook een Sigma 70-200mm F2.8 II EX DG APO HSM Can aangeschaft
              ben bij "konijn" geweest, en verschillende lenzen uitgeprobeerd (canon,sigma,tamron..) vond deze prijs/kwaliteit een van de beter, was ook het oordeel van de verkoper.
              heeft mij ook de Sigma Converter 2X EX DG Apo Canon aangeraden, voor bereik van 400mm , wat geen probleem zou zijn voor de F2.8, welke ik dan ook genomen heb.

              hoop dat mijn keuze niet zal tegenvallen.
              want er zijn zoveel merken, type's dat men door de bomen het bos niet meer ziet.
              in elk geval kan ik nu niet meer terug
              Jos
              Site

              Comment


              • #8
                Re: ervaring Sigma 70-200mm F2.8 II EX DG APO HSM Canon

                Oorspronkelijk geplaatst door Josv Bekijk bericht
                Hoi ,

                Heb mij vandaag een ook een Sigma 70-200mm F2.8 II EX DG APO HSM Can aangeschaft
                ben bij "konijn" geweest, en verschillende lenzen uitgeprobeerd (canon,sigma,tamron..) vond deze prijs/kwaliteit een van de beter, was ook het oordeel van de verkoper.
                heeft mij ook de Sigma Converter 2X EX DG Apo Canon aangeraden, voor bereik van 400mm , wat geen probleem zou zijn voor de F2.8, welke ik dan ook genomen heb.

                hoop dat mijn keuze niet zal tegenvallen.
                want er zijn zoveel merken, type's dat men door de bomen het bos niet meer ziet.
                in elk geval kan ik nu niet meer terug
                Mijn ervaringen met de Sigma 70-200 f2,8 waren ook vrij goed, alleen op f2,8 was die vrij soft (vanaf f4 heel scherp, de AF was wel trager dan bij de Canon 70-200 lenzen).
                Maar de 2x teleconverter zou ik nooit aanraden voor een 70-200, die heb ik zelf na een paar dagen al terug verkocht.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: ervaring Sigma 70-200mm F2.8 II EX DG APO HSM Canon

                  dat vat ik niet dat ze met de sigma 70-200 2.8 een 2X aanraden... da's echt wel puur om de verkoop te doen dan. Veel plezier met je lens echter

                  ik heb ze ook gehad en was daar wel tevreden van. Wel eens met de opmerking van Bart...
                  With Canon, I can (or at least try)
                  Photastic.be ~ Passion for the picture
                  Nieuwe site

                  Comment


                  • #10
                    Re: ervaring Sigma 70-200mm F2.8 II EX DG APO HSM Canon

                    ik heb deze lens nu een half jaar op mijn nikon D80. bevalt zeer goed. wel 1 stopke dichtdraaien voor maximale kwaliteit. uiterste zoomstand (200 mm) lijkt mij af en toe ook wat onscherp te zijn (10 mm terug en hij is prima) Doet volgens mij absoluut niet onder voor de nikon en canon versies. Met AF heb ik geen enkel probleem, kan ik ook niet vergelijken met anderen.
                    Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
                    www.bertofotografie.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: ervaring Sigma 70-200mm F2.8 II EX DG APO HSM Canon

                      Oorspronkelijk geplaatst door Josv Bekijk bericht
                      Hoi ,

                      Heb mij vandaag een ook een Sigma 70-200mm F2.8 II EX DG APO HSM Can aangeschaft
                      ben bij "konijn" geweest, en verschillende lenzen uitgeprobeerd (canon,sigma,tamron..) vond deze prijs/kwaliteit een van de beter, was ook het oordeel van de verkoper.
                      heeft mij ook de Sigma Converter 2X EX DG Apo Canon aangeraden, voor bereik van 400mm , wat geen probleem zou zijn voor de F2.8, welke ik dan ook genomen heb.
                      Nog een kleine vastelling gedaan, wanneer ik thuis kwam met mijn lens+converter :
                      de converter van Sigma, past ook op mijn lens : canon EF 100 mm Macro USM
                      is dus mooi meegenomen.
                      Jos
                      Site

                      Comment


                      • #12
                        Re: ervaring Sigma 70-200mm F2.8 II EX DG APO HSM Canon

                        Zelfde ervaring hier. Vlijmscherp als je ze een stopje dichtdraait, wat softer wijd open. Qua focus snelheid vind ik ze niet veel onderdoen voor de 70-200 f2.8 L.

                        Misschien een kleine tip, kijk ook voor een grip op je 400D als je deze lens gaat gebruiken, dat zorgt voor wat meer evenwicht en een beter gevoeld in de hand!
                        Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

                        Comment


                        • #13
                          Re: ervaring Sigma 70-200mm F2.8 II EX DG APO HSM Canon

                          Oorspronkelijk geplaatst door Omag Bekijk bericht
                          Zelfde ervaring hier. Vlijmscherp als je ze een stopje dichtdraait, wat softer wijd open. Qua focus snelheid vind ik ze niet veel onderdoen voor de 70-200 f2.8 L.

                          Misschien een kleine tip, kijk ook voor een grip op je 400D als je deze lens gaat gebruiken, dat zorgt voor wat meer evenwicht en een beter gevoeld in de hand!
                          hoi,

                          Kunt u even uitleggen ivm de tip : grip voor 40d, heeft dit een speciale naam, dat ik even kan zoeken op internet, of bij konijnenberg-winkel.

                          nog een vraagje, ik weet niet of het normaal is, maar als ik de tele op het toestel plaats, heb ik een heeeeel kleine speling op lens en toestel ieis miniem, ik voel het alleen als ik de lens vast neem in de ene hand en het toestel in de andere en een beetje draai
                          is misschien normaal, het is zeker geen speling dat er volgens mij licht door kan, maar toch, en het is nogal ver rijden naar "konijn" om het daar te vragen...

                          alvast bedankt
                          Last edited by Josv; 26 april 2009, 09:42.
                          Jos
                          Site

                          Comment


                          • #14
                            Re: ervaring Sigma 70-200mm F2.8 II EX DG APO HSM Canon



                            Ik zou de originele Canon grip nemen, die heeft de sluiterknop, draaiwieltje en nog enkele andere knopjes extra, handig als je in portretstand schiet. Vergeet ook niet een extra accuutje bij te kopen ( ik gebruik die van Hama in mij 400D en 50D, nog nooit problemen mee gehad en goedkoper dan Canon). Het geheel zorgt voor een extra capaciteit, ik kan een volledige dag shooten zonder te moeten bijladen.

                            Die speling merk ik ook tussen mijn 50D en EF 70-200 f2.8L. Ik denk dat het daar extra opvalt vanwege het gewicht van de lens. Zou er me niet teveel zorgen over maken...
                            Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

                            Comment


                            • #15
                              Re: ervaring Sigma 70-200mm F2.8 II EX DG APO HSM Canon

                              Oorspronkelijk geplaatst door Omag Bekijk bericht
                              http://www.fotokonijnenberg.be/produ...tbv_canon.html

                              Ik zou de originele Canon grip nemen, die heeft de sluiterknop, draaiwieltje en nog enkele andere knopjes extra, handig als je in portretstand schiet. Vergeet ook niet een extra accuutje bij te kopen ( ik gebruik die van Hama in mij 400D en 50D, nog nooit problemen mee gehad en goedkoper dan Canon). Het geheel zorgt voor een extra capaciteit, ik kan een volledige dag shooten zonder te moeten bijladen.

                              Die speling merk ik ook tussen mijn 50D en EF 70-200 f2.8L. Ik denk dat het daar extra opvalt vanwege het gewicht van de lens. Zou er me niet teveel zorgen over maken...
                              Omag,

                              Hartelijk dank voor de info, ga het zeker bekijken.
                              en zeker ook dank over de info van de speling, nu ben ik toch heel wat geruster, heb de lens nog maar 2 dagen, vandaar....

                              vriendelijke groeten
                              Jos
                              Site

                              Comment

                              Working...
                              X