Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk objectief voor quadwedstrijden voor 450d of 40d ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Welk objectief voor quadwedstrijden voor 450d of 40d ?

    lijkt mij een supergoeie keuze

    Oorspronkelijk geplaatst door No Limit W-tec Bekijk bericht
    Wat een toeval om je hier tegen te komen For Fun ! Het moet niet altijd aan den toog zijn hé. Met welke body had jij foto's genomen met die 70-200 F4L ? Kun je er eens een paar van je mooiste doormailen ?

    Denk dat mijn besluit stilaan vast staat en dat het nieuwe D40 met nieuwe 70-200 F4 L zal worden. Zit aan 1274 € ex btw bij Konijnenberg met extra batterijtje en nog eens 200 € cashback eraf. De tweedehandsprijs van dergelijk materiaal zit er niet heel ver meer vanaf en blijf toch een angsthaas voor tweedehands, om één of andere reden heb ik er vaak tegenslag mee.

    Op termijn denk ik dat ik nog flits bij neem want in de zandwedstrijden kan je soms heel duistere winterdagen hebben. Ook een simpel kitlensje tweedehands zodat ik voor doordeweekse foto's niet met die kanjer moet rondlopen, vind het nogal opzichtig...
    Fuji XPRO1

    Comment


    • #32
      Re: Welk objectief voor quadwedstrijden voor 450d of 40d ?

      Goeie lenzen heb je je hele leven, goeie bodies niet. De lens heeft meer invloed op je beeldkwaliteit dan je body. Dure bodies dalen sterk in prijs tweedehands, mindere lenzen ook, maar goeie lenzen véél minder. En zo zijn er nog meer argumenten wed ik. Bovendien heeft niet iedereen het geld om van body of lens te veranderen alsof het om onderbroeken gaat.


      Oorspronkelijk geplaatst door frankyds Bekijk bericht
      de beeldstabilisatie marketing ..

      ikzelf gebruik het nooit

      als je een crosser moet fotograferen ga je heus een zeer snelle sluiter moeten kiezen om hem te bevriezen, wat is dan het nut van IS ?

      persoonlijk zou ik starten met eerst een goede camera (40D bv) met een mindere lens, dan omgekeerd
      tenzij je een jaar met die combinatie blijft werken natuurlijk

      de prijs die je ervoor betaalt vergeet je, de kwaliteit daarentegen die blijft
      ______
      www.vue.photo

      Comment


      • #33
        Re: Welk objectief voor quadwedstrijden voor 450d of 40d ?

        tot hij mogelijks op een fullframe wilt overschakelen, dan zal hij er staan met EF-S lenzen

        ik spreek uit ervaring

        Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
        Goeie lenzen heb je je hele leven, goeie bodies niet. De lens heeft meer invloed op je beeldkwaliteit dan je body. Dure bodies dalen sterk in prijs tweedehands, mindere lenzen ook, maar goeie lenzen véél minder. En zo zijn er nog meer argumenten wed ik. Bovendien heeft niet iedereen het geld om van body of lens te veranderen alsof het om onderbroeken gaat.
        Fuji XPRO1

        Comment


        • #34
          Re: Welk objectief voor quadwedstrijden voor 450d of 40d ?

          Oorspronkelijk geplaatst door frankyds Bekijk bericht
          tot hij mogelijks op een fullframe wilt overschakelen, dan zal hij er staan met EF-S lenzen

          ik spreek uit ervaring
          Dan moet je meteen FF-lenzen kopen. Ik heb ook eerst rotlenzen gehad, daarna betere EF-S, en nu is alles top-FF, klaar voor als er een 5D in huis komt Maar dat gaat nog wel effe duren. dus inderdaad beter investeren in goeie lenzen dan meteen een goeie body te kopen met mindere lenzen die je later toch weg doet. 't Kost op termijn véél meer geld en bovendien zal je beeldkwaliteit van in 't begin top zijn in plaats van na jaren.
          ______
          www.vue.photo

          Comment


          • #35
            Re: Welk objectief voor quadwedstrijden voor 450d of 40d ?

            Heb vandaag besteld !!!

            Canon EOS 40D + 580 EX II BE
            Lenmar Li-Ion Canon BP-511
            Lenmar Accuset 2700mAh 4 stuks
            Canon Flash diffusor
            Lowepro S&F Toploader 70 AW
            Canon EF 70-200mm F 4.0 L USM + zonnekap
            Lexar 4GB 133X CF Card

            Hopelijk eind deze week nog binnen
            Canon EOS 40D + 580 EX II + Canon EF 70-200mm F 4.0 L USM + Lexar 4GB 133X CF Card

            Comment


            • #36
              Re: Welk objectief voor quadwedstrijden voor 450d of 40d ?

              Oorspronkelijk geplaatst door No Limit W-tec Bekijk bericht
              Heb vandaag besteld !!!

              Canon EOS 40D + 580 EX II BE
              Lenmar Li-Ion Canon BP-511
              Lenmar Accuset 2700mAh 4 stuks
              Canon Flash diffusor
              Lowepro S&F Toploader 70 AW
              Canon EF 70-200mm F 4.0 L USM + zonnekap
              Lexar 4GB 133X CF Card

              Hopelijk eind deze week nog binnen
              Mooi. Laat ons je ervaringen maar weten, enne.... foto's posten hè!
              ______
              www.vue.photo

              Comment

              Working...
              X